DHL поема логистиката на батериите за eлектромобилите на "Рено"

"Ди Ейч Ел аутомотив" (DHL Automotive), базираното в Германия подразделение за доставка на пратки за нуждите на автомобилостроенето на спедиторската компания, ще се грижи за логистиката на батериите за електромобилите на "Рено". Договорът вече е подписан, но влиза в сила от 1 септември.
Контарктът е за три години и предвижда Ди Ейч Ел да се грижи за съхранението и бързата доставка на батериите, използвани в колите на ток на "Рено". Той не включва грижа за логистиката на акумулаторите за електромобилите на "Нисан".
"Ди Ейч Ел аутомотив" поема ангажимента да държи в различни складове в Европа литиево-йонни батерии, които да доставя максимално бързо до дилърите на "Рено". Акумулаторите ще се съхраняват при специални условия, като за тях ще бъдат изградени обособени зони в депата на компанията.
"Ди Ейч Ел" аутомотив разполага с около 200 склада в цял свят, в които съхранява части, компоненти и консумативи за автомобилната индустрия, като доставя пратки за автомобилни заводи, сервизи и търговци на резервни части. Сред клиентите на компанията са "Даймлер", "Фолксваген" и "Форд".
Според директора, отговарящ за международната стратегия в областта на автомобилните доставки на Ди Ейч Ел, Паскал Кемпс масовото навлизане на пазара на електромобили поставя пред спедиторските компании нови логистични предизвикателства. Той е категоричен, че е нужно обучение на персонала за работа с чувствителните и потенциално опасни батерии и закупуването на специално оборудване за транспортирането и съхранението им.
Кемпс добавя, че "Рено" е избрала Ди Ейч Ел заради нейния опит и възможността да предложи логистични бази в цяла Европа. Той е категоричен, че дистибуторската мрежа на спедиторската компания ще следва експанзията на електромобилите на "Рено". Централният склад за батериите ще се намира в комплекса на "Ди Ейч Ел" край Париж.
"Рено" има амбицията да е основен играч на пазара на електромобили в Европа. Към момента на пазарите на Стария континент могат да се поръчат два модела на ток на компанията - ванът "Канго" и седанът "Флуанс". Догодина започват доставките на компактния автомобил "Зои" и двуместния хибрид между мотопед и кола "Туизи".