IAA2011: Във Франкфурт бъдещето идва днес

IAA2011: Във Франкфурт бъдещето идва днес

С първия от двата пресдни на 13 септември отваря врати автомобилното изложение във Франкфурт. 64-ото издание на автосалона ще продължи до 25 септември, като на обща площ от 210 000 кв.м щандове имат над 900 изложители от 30 страни. Мотото на изложението е "Бъдещето влиза в серийно производство" и това е поводът тази и следващата седмица да ви запознаем с най-интересните прототипи и концептуални модели.
"Ауди" се цели в "Смарт"
Открита и закрита версия на прототип на компактен градски автомобил, от който най-вероятно ще се роди конкурент на "Смарт", представя във Франкфурт "Ауди". Колата, кръстена "Ърбън концепт", не е базирана на предишен модел на компанията, а е разработена от нулата. Градският електромобил се отличава със свръхлека конструкция, а в купето има място за двама пасажери. Автомобилът се задвижва от два електромотора, за които се знае само, че дават на колата мощно ускорение. Батериите са литиево-йонни и осигуряват изминаването на около 150 километра в градски условия. В Германия "Ауди" ще представи и модела А2 концепт, който също е електромобил, но четириместен със задно предаване.
Хибридът БМВ i8 и електромобилът БМВ i3 (вдясно)
Хибридът БМВ i8 и електромобилът БМВ i3 (вдясно)
БМВ минава на ток
Друг германски производител на луксозни автомобили - БМВ, представя на изложението първите модели от суббранда "i", които ще обединява най-зелените коли на баварците. Електромобилът i3 например още от самото начало е замислен като кола на ток и това е довело до уникална конструкция, при която батериите са в пода, а моторът заема минимум място.
Автомобилът е с купе, частично изработено от въглеродни влакна, което намалява теглото му с между 250 и 300 килограма. Задвижването е изцяло електрическо, като запасът от ход е приблизително 150 км. БМВ i3 концепт е със задно предаване, като електромоторът има мощност 170 конски сили и въртящ момент 250 Нм. Той ускорява колата до 100 км/ч за по-малко от 8 сек., а с устройството за бърз заряд батерията възстановява до 80% от капацитета си за час. Във Франкфурт БМВ показва и хибрида i8, който при мощност 353 конски сили има ускорение до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди при разход на гориво под 3 л/100 км.
"Ситроен Тубик"
"Ситроен Тубик"
"Cитроен" показва буса на бъдещето
"Ситроен Тубик" е високотехнологичен и престижен ван, който се базира на една основна идея - пътуването да бъде забавно. В дългия 4.80 метра автомобил има девет места, като седалките могат да се подреждат в най-различни комбинации (една срещу друга, в кръг и т.н.). "Тубик" е хибрид със задвижване на четирите колела, като предните се задвижват от двигател с вътрешно горене, а задните от електромотор. На борда не липсват куп най-съвременни системи за забавление.
Роудстърът "Мечта" на "Шевролет"
Роудстърът "Мечта" на "Шевролет"
"Шевролет" изненадва със зелен роудстър
Футуристичнияя роудстър "Мирей"(Miray, или "Бъдеще" на корейски) е звездата на щанда на "Шевролет". Колата се задвижва от два свързани с предните колела електромотора с мощност малко над 20 конски сили, черпещи енергия от литиево-йонна акумулаторна батерия и гарантиращи движение с нулево ниво на емисиите в града. Задните гуми получават тяга от 1.5-литров турбобензинов двигател. Цялата нужна на водача информация се прожектира на повърхността на арматурното табло.
"Пежо НХ1"
"Пежо НХ1"
"Пежо HX1" се приспособява
Прототип на автомобил, който може да се приспособи към средата и изискванията на собствениците си, представя във Франкфурт Peugeot. Моделът HX1 е еднообемен с уникални пропорции: нисък (1.373 м), широк (1.990 м) и дълъг (4.954 м). Салонът е конструиран така, че да предложи максимално удобство на двамата пътници на последния ред, които разполагат с минибар и кафе машина. При необходимост двете сгъваеми седалки, които се прибират зад предните, могат да оформят среден ред. "Пежо HX1" e дизелов хибрид, като двигателят с вътрешно горене е 2.2 л HDi 204 к.с. и задвижва предните колела.
Електрическият мотор е с мощност 95 к.с. и предава тягата си на задната ос, като общата мощност е 299 к.с. В изцяло електрически режим автомобилът може да измине до 30 км, като по този начин постига смесен разход от едва 3.2 л/100 км.
Външният дизайн на "Рено Френдзи" е дело на българин
Външният дизайн на "Рено Френдзи" е дело на българин
"Рено" с две лица
Концептуална разработка на автомобил, който лесно се трансформира от товарен в пътнически или в офис на колела, представя "Рено" в лицето на модела "Френдзи". Не без гордост можем да отбележим, че шеф на екипа за външния дизайн е роденият в Ямбол дизайнер Деян Денков.
Дългата 4.09 метра баничарка е електромобил с двигател с мощност 60 к.с. и максимален въртящ момент 226 Нм, като на борда могат да се возят петима пасажери или един с 2250 литра багаж. Колата има различни дясна и лява част, като в зависимост дали е в бизнес или семеен режим осветеността в купето е различна, а монтирания в дясната задна плъзгаща се врата 37-инчов екран има различна функция. Около водача има минимално количество копчета, като настройките на климатизацията и аудиосистемата стават през таблет на "Блекбъри".