Китайски автомобили получиха четири звезди в краштестовете на Euro NCAP

Китайски автомобили получиха четири звезди в краштестовете на Euro NCAP

"Джили Емгранд" след имитацията на челен удар
Euro NCAP
"Джили Емгранд" след имитацията на челен удар
Китайската лимузина "Джили Емгранд EC7" (Geely Emgrand EC7) е получила четири звезди при краштест, организиран от независимата организация Euro NCAP. Тя проверява безопасността при катастрофа на колите, който се предлагат на пазара в Европа.
Резултатът позволява на автомобила да бъде пуснат на пазара във Великобритания. Това е първата страна в Западна Европа, в която ще се предлага моделът. "Джили Емгранд EC7" ще може да се поръча като хечбек и седан, като изборът е между два бензинови мотора (1.5 и 1.8 литра), а цените ще тръгват от под 10 000 лири (около 11 800 евро).
Както е известно, през март миналата година "Джили" купи шведската компания "Волво", която от десетилетия произвежда едни от най-сигурните коли в света. Още тогава се появиха мнения, че сделката ще осигури на китайците достъп до върхови технологии в областта, което ще им е от голяма полза.
При последния за годината тест, организиран от Euro NCAP, е била проверена сигурността на 14 модела. От тях четири звезди освен "Джили Емгранд" са получили произвеждания в Китай MG6, "Фиат Панда", "Джип Гранд Чероки", "Ягуар XF" и електромобилът "Рено Флуанс ZE".
Отличниците
Максималните пет звезди пък са завоювали два модела на "Мерцедес" (В-класа и С-класа купе), два модела на "Фолксваген" ("Ню Бийтъл" и "Ъп!"), "Шевролет Малибу", "Киа Рио", "Рейндж Роувър Евок" и "Субару XV". Максимална безопасност предлагат и базираните на "Ъп!" "Сеат Мий" и "Шкода Ситиго".
В сайта на EuroNCAP се отбелязва, че резултатът на MG6 и "Джили Емгранд" подчертава желанието на китайските компании да предложат сигурни автомобили, подходящи за пазарите в Европа. Според генералния секретар на организацията Мишел ван Ратинген резултатите на двата модела са крайъгълен камък за китайската автомобилна индустрия, в която инвестира сериозно в безопасността на предлаганите модели. Той дори изразява увереност, че съвсем скоро китайска кола ще стигне и до максималните пет звезди.
Разочароващи резултати
В съобщението на EuroNCAP се посочва, че "Рено Флуанс ZE" не е получило пет звезди заради недостатъчната защита на пешеходците и водача. Колата има равен резултат с електромобила "Мицубиши i-MiEV", но изостава от взелите максимума коли на ток "Нисан Лийф" и "Опел Ампера".
"Фиат Панда" не стига до върха заради липсата на стабилизираща програма в стандартното оборудване. При "Джип Гранд Чероки" са констатирани "разочароващи резултати" по отношение на защитата на децата в салона.
Освен това при имитацията на челен удар релсата, по която се движи коланът на шофьорската седалка, почти се е счупила на две, което е довело до удар на главата на манекена в обръча на волана. От Euro NCAP призовават производителя да разследва този проблем и да преработи детайли максимално скоро.
Технологиите
Организацията традиционно отличава и нововъведения, допринасящи за безопасността на пътя. Тази година отличия получиха системите (виж видеото) за предупреждение при умора на водача и опасност от удар в предния автомобил (Driver Alert и Forward Alert systems) във "Форд Фокус" и аналозите им в "Мерцедес" - Attention Assist и Collision Prevention Assist.
Наградени бяха също адаптивните фарове на "Опел" и автоматичното спиране при опасност от удар с ниска скорост в градска среда (City Emergency Brake) на "Фолксваген".