"Поколението Y" предпочита хибридите и електромобилите

Потенциалните купувачи на автомобили, родени между 1980 и 1990 години, известни като "Поколението Y, предпочитат хибридните коли и електромобилите. Това показва нови изследване на "Делойт", цитирано от агенция "Блумбърг". То е обхванало представители на тази възрастова група от САЩ, Китай и Западна Европа и е проведено през септември и октомври миналата година.
От изследването става ясно, че за "Поколението Y" това са автомобилите на бъдещето. Проучването показва, че 57% от потребителите в тази възрастова група биха заложили на колите на ток.
Красивото табло - път към портфейлите
За 59 на сто от младите купувачи най-важното нещо в интериора на колата е арматурното табло да изглежда добре. 73% предпочитат в салона да има реагиращ на допир дисплей, от който да се правят основните настройки по превозното средство.

"Тези нагласи са отправна точка електромобилите и хибридите да стават все по-модерни", коментира данните вицепрезидентът на "Делойт" Крейг Джифи. Според него основната мотивация на "Поколението Y" да се насочат към тези превозни средства, не е спасяването на платената, а намаляването на разходите за транспорт.
Те ще купуват 40% колите
Крейг Джифи посочва още, че производителите трябва да намерят път към портфейлите на тази група купувачи, които в САЩ са около 80 млн. души. На практика това са почти толкова клиенти, колкото и поколението, родено през т.нар. Бейби бум след Втората световна война. Проучването на "Делойт" сочи също, че тази възрастова група е купила всеки четвърти автомобил в страната през миналата година, като тенденцията е след 10 години на тях да се падат 40% от всички сделки.
Голямото предизвикателство
"Да се спечелят клиентите от "Поколението Y" е голямо предизвикателство, защото те не са толкова запалени по колите, колкото техните родители", коментира президентът на "Форд мотор къмпани" за Северна и Южна Америка Марк Фийлдс, цитиран от "Блумбърг". Той допълва, че броят на шестнадесетгодишните, които изкарват шофьорска книжка, е намалял с 16% от 1978 до 2008 година и младите карат все по-малко.

Фийлдс обаче е категоричен, че достигането до купувачите от "Поколението Y"е много важно, ако "Форд" иска да продължи да подобрява резултатите си. Той добавя, че смартфоните заместват колите като символ на успех и израз на собствената идентичност. "Това ни кара да създаваме коли, към който мобилните устройства се свързват лесно, а бутоните за основните настройки, приличат на клавишите на телефоните", обяснява още Марк Фийлдс.