Фотогалерия: Зеленият павилион на автомобилното изложение в Женева

Дневник

Фотогалерия: Зеленият павилион на автомобилното изложение в Женева

Преди три години автомобилното изложение в Женева стана първото, което събра на едно място най-интересните "зелени модели". Тази година зеленият щанд в Женева порасна в тематичен павилион, изграден в парка пред палатите

  • Преди три години автомобилното изложение в Женева стана първото, което събра на едно място най-интересните "зелени модели". На тях беше отделен специален щанд, а всички останали престижни салони последваха швейцарския пример. Тази година зеленият щанд в Женева порасна до цял тематичен павилион, изграден във великолепния парк пред палатите. В него можеха да се видят модели на над 20 производителя. Това беше и най-спокойното място на автосалона, сякаш в потвърждение на твърденията, че автомобилната електрическа революция, изглежда, се отлага.
    Преди три години автомобилното изложение в Женева стана първото, което събра на едно място най-интересните "зелени модели". На тях беше отделен специален щанд, а всички останали престижни салони последваха швейцарския пример. 
Тази година зеленият щанд в Женева порасна до цял тематичен павилион, изграден във великолепния парк пред палатите. В него можеха да се видят модели на над 20 производителя.
Това беше и най-спокойното място на автосалона, сякаш в потвърждение на твърденията, че автомобилната електрическа революция, изглежда, се отлага.
  • Очакванията за бързо навлизане на електромобилите и притискането на колите с традиционни мотори в ъгъла така и не се случи и едва ли ще стане скоро. Въпреки това все повече малки компания виждат в превозните средства на ток пазарна ниша със сравнително слаба конкуренция, в която могат да се наместят. На снимката са разработки на австрийската компания ЕHLine. На преден план са електрическите велосипеди на фирмата, а на заден е имащият одобрение за движение по улиците модел "Его" 2, който може да превозва до двама пасажери на разстояние до 40 километра. Автомобилчето разполага с мотор с мощност 5 конски сили и тежи 340 килограма.
    Очакванията за бързо навлизане на електромобилите и притискането на колите с традиционни мотори в ъгъла така и не се случи и едва ли ще стане скоро. Въпреки това все повече малки компания виждат в превозните средства на ток пазарна ниша със сравнително слаба конкуренция, в която могат да се наместят. На снимката са разработки на австрийската компания ЕHLine. На преден план са електрическите велосипеди на фирмата, а на заден е имащият одобрение за движение по улиците модел "Его" 2, който може да превозва до двама пасажери на разстояние до 40 километра. Автомобилчето разполага с мотор с мощност 5 конски сили и тежи 340 килограма.
  • Швейцарската компания "Дизайн верк" представя своя електрически мотопед Brusa. Двуместното превозно средство изминава до 300 километра с едно зареждане на батериите с капацитет 22 киловатчаса. Ускорението до 100 км/ч става за 4.5 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч. С един заряд на батериите се изминават до 300 километра.
    Швейцарската компания "Дизайн верк" представя своя електрически мотопед Brusa. Двуместното превозно средство изминава до 300 километра с едно зареждане на батериите с капацитет 22 киловатчаса. Ускорението до 100 км/ч става за 4.5 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч. С един заряд на батериите се изминават до 300 километра.
  • Италианската компания Belumburg представя електромобила си Dany. Той разполага с електромотор с мощност 13 конски сили и 140 Нм максимален въртящ момент. Автомобилът може да се движи в три режима - еко, състезателен и за спускане по наклон. Теглото на колата е 690 килограма и може да вози до четиримата пасажери
    Италианската компания Belumburg представя електромобила си Dany. Той разполага с електромотор с мощност 13 конски сили и 140 Нм максимален въртящ момент. Автомобилът може да се движи в три режима - еко, състезателен и за спускане по наклон. Теглото на колата е 690 килограма и може да вози до четиримата пасажери
  • Dany изминава до 180 километра с един заряд на батериите, като във Франция цената на експлоатацията е 0.015 евро на километър. Максималната скорост на движение е 90 км/ч. Колата е дълга 3.19 метра, широка 1.61 м. и висока 1.49 м.
    Dany изминава до 180 километра с един заряд на батериите, като във Франция цената на експлоатацията е 0.015 евро на километър. Максималната скорост на движение е 90 км/ч. Колата е дълга 3.19 метра, широка 1.61 м. и висока 1.49 м.
  • Чешка компания представя на изложението превърнат в електрически нормален автомобил "Шкода"
    Чешка компания представя на изложението превърнат в електрически нормален автомобил "Шкода"
  • Френската компания Exagon-Motors представя електромобилът Furtive-eGT. Неговата официална премиера ще е на автосалона в Париж в края на септември. Колата е снабдена с два електромотора "Сименс"с мощност 167 к.с. всеки и ваксимален въртящш момент 480 Нм. Furtive-eGT се ускорява до 100 км/ч за 3.5 секунди и достига максимална скорост 287 км/ч. С едно зареждане на батериите колата изминава до 300 километра. Предлага се и версия с бензинов мотор, играещ ролята на генератор.
    Френската компания Exagon-Motors представя електромобилът Furtive-eGT. Неговата официална премиера ще е на автосалона в Париж в края на септември. Колата е снабдена с два електромотора "Сименс"с мощност 167 к.с. всеки и ваксимален въртящш момент 480 Нм. Furtive-eGT се ускорява до 100 км/ч за 3.5 секунди и достига максимална скорост 287 км/ч. С едно зареждане на батериите колата изминава до 300 километра. Предлага се и версия с бензинов мотор, играещ ролята на генератор.
  • Първата кола на ток, разработена от дизайнера Филип Старк - Volteis by Starck също можеше да се види в зеления павилион. Французинът, поставил името си на продукти от четка за зъби до мегаяхти, представя изчистен модел, създаден съвместно с френския производител на електрически превозни средства Voltei.
    Първата кола на ток, разработена от дизайнера Филип Старк - Volteis by Starck също можеше да се види в зеления павилион. Французинът, поставил името си на продукти от четка за зъби до мегаяхти, представя изчистен модел, създаден съвместно с френския производител на електрически превозни средства Voltei.
  • Струващото около 40 000 долара превозно средство, кръстено накратко V , се задвижва от електромотор с мощност 5.3 конски сили. Максималната скорост на движение е 64 км/ч, а с един заряд на батериите се изминава до 60 километра. Вграденото зарядно устройство възстановява капацитета на батериите за шест часа. Седалките и волана са разработка на производителя на мебели за употреба навън DEDON. Моделът ще бъде пуснат за продажба в 15 магазина във Франция
    Струващото около 40 000 долара превозно средство, кръстено накратко V , се задвижва от електромотор с мощност 5.3 конски сили. Максималната скорост на движение е 64 км/ч, а с един заряд на батериите се изминава до 60 километра.
Вграденото зарядно устройство възстановява капацитета на батериите за шест часа. Седалките и волана са разработка на производителя на мебели за употреба навън DEDON. Моделът ще бъде пуснат за продажба в 15 магазина във Франция
  • Компанията Lumeneo представи два свои автомобила. Smera (на преден план) разполага с две места, тежи 550 килограма и се задвижва от електромотор с мощност 40 к.с. Той осигурява достигане на максимална скорост 110 км/ч, а литиево-полимерните батерии осигуряват изминаването на до 100 километра. Моделът Neoma (на заден план) е четириместен. Ползва същия мотор и батерии, но тежи 700 килограма и изминава с един заряд между 80 и 150 километра.
    Компанията Lumeneo представи два свои автомобила. Smera (на преден план) разполага с две места, тежи 550 килограма и се задвижва от електромотор с мощност 40 к.с. Той осигурява достигане на максимална скорост 110 км/ч, а литиево-полимерните батерии осигуряват изминаването на до 100 километра. Моделът Neoma (на заден план) е четириместен. Ползва същия мотор и батерии, но тежи 700 килограма и изминава с един заряд между 80 и 150 километра.
  • Четириместен педаломобил, разработка на швейцарската компания ZEM (Zero Emissions Machines). Мускулната сила на краката се подпомага от електромотор с мощност 4 конски сили.
    Четириместен педаломобил, разработка на швейцарската компания ZEM (Zero Emissions Machines). Мускулната сила на краката се подпомага от електромотор с мощност 4 конски сили.
  • Още две интересни електрически превозни средства
    Още две интересни електрически превозни средства
  • В зеления павилион щандове имаха и големи автомобилни компании. Световната си премиера направи лекотоварния електрически модел "Мерцедес Вито E-CELL. Автомобилът се задвижва от електромотор с максимална мощност 94 конски сили и въртящ момент от 280 Нм. С едно зареждане на акумулаторите електрическото "Вито" може да измине около 130 километра, като превозва товар с максимално тегло 900 килограма.
    В зеления павилион щандове имаха и големи автомобилни компании. Световната си премиера направи лекотоварния електрически модел <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2012/01/19/1748112_testovite_mercedes_vito_vito_e-cell_izminaha_650_000/">"Мерцедес Вито E-CELL</a>. Автомобилът се задвижва от електромотор с максимална мощност 94 конски сили и въртящ момент от 280 Нм. С едно зареждане на акумулаторите електрическото "Вито" може да измине около 130 километра, като превозва товар с максимално тегло 900 килограма.
  • "Тойота Приус" Plug-in Hybrid също беше сред експонатите
    "Тойота Приус" Plug-in Hybrid също беше сред експонатите
  • Новият автомобил на годината в Европа "Опел Ампера" имаше запазено място
    Новият автомобил на годината в Европа "Опел Ампера" имаше запазено място
  • "Нисан Лийф", който стана кола на годината в Европа през миналата година и "Опел Ампера", спечелил през тази
    "Нисан Лийф", който стана кола на годината в Европа през миналата година и "Опел Ампера", спечелил през тази
  • Три от елетрическите модели на "Рено", който вече са на пазара Twisy, "Флуанс" Z.E. и "Канго" Z.E.(от ляво на дясно)
    Три от елетрическите модели на "Рено", който вече са на пазара <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2011/05/14/1089521_elektromobilut_reno_tuizi_shte_se_kara_bez_knijka_i/" target="_blank">Twisy</a>, <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2010/04/23/890853_reno_pokaza_seriinite_elektricheski_versii_na_fluans_i/" target="_blank">"Флуанс" Z.E.</a> и<a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2010/04/23/890853_reno_pokaza_seriinite_elektricheski_versii_na_fluans_i/" target="_blank"> "Канго" Z.E</a>.(от ляво на дясно)
  • Посетителите на "Зеленият павилион" можеха да заявят тест-драйв на около 30 модела, сред които Mitsubishi i-Miev, Renault Fluence Z.E., Renault Kangoo Z.E., Bluecar на Bollore, Ford Transit Connect Electric, Ford Focus Electric, Citroen DS5 Hybrid4, Mia L, електрически скутер от DXS и т.н.
    Посетителите на "Зеленият павилион" можеха да заявят тест-драйв на около 30 модела, сред които Mitsubishi i-Miev, Renault Fluence Z.E., Renault Kangoo Z.E., Bluecar на Bollore, Ford Transit Connect Electric, Ford Focus Electric, Citroen DS5 Hybrid4, Mia L, електрически скутер от DXS и т.н.