Български дебют за рестилизираните "Тойота Айго" и "Тойота Авенсис"

Български дебют за рестилизираните "Тойота Айго" и "Тойота Авенсис"

Почти едновременно в България дебютираха обновените версии на най-малкия и най-големия лек автомобил в гамата на "Тойота" - "Айго" и "Авенсис".  Преминалите през фейслифт модели предлагат обновена визия в тон с новите дизайнерски виждания на компанията по-икономични мотори, подобрения в интериора, нови цветове и нива на оборудване.
"Айго" пази пешеходците
Отвън в "Тойота Айго" правят впечатление различните брони, радиаторната решетка и калниците. Промяната във външния вид на модела няма само козметичен, но и практичен ефект. Така например конструкцията на предния капак е актуализирани с цел постигане по-висок коефициент на защита на пешеходци при удар. 
Новото "Айго" продължава традициите на предшественика си, като остава идеален за уличното движение в града автомобил. Сред предимствата на колата остават просторния за размерите и салон и маневреността, като радиусът на обратен завой е 4.7 м.
В същото време единственият мотор в гамата (бензинов с мощност 68 конски сили) е по-икономичен, като се задоволява с 4.4 л/100 км в смесен цикъл с механична трансмисия и 4.5 л/100 км с автоматична. Ускорението до 100 км/ч пък става за съответно 14.2 и 14.7 сек.
Български дебют за рестилизираните "Тойота Айго" и "Тойота Авенсис"
Тойота
Интериорното оборудване на "Айго" е обогатено, като цялата гама се състои от девет модификации. Присъства и специална N1 версия без задни седалки и с право на данъчен кредит.
Две от новите нива на оборудване се предлагат само в един ексклузивен оранжев нюанс. Именно този цвят дава и името на суббранда - "Табаскито". Цените на "Айго" остават без промяна и започват от 15 438 лева с ДДС за версиите с три врати и от 15 900 лева за тези с пет. 
"Авенсис" е почти изцяло обновен
Промените по "Тойота Авенсис" са толкова много, че можем да говорим за един изцяло нов автомобил, казват от компанията. Интересното е, че цените са чувствително по-ниски от това на предишното поколение и започват от 35 900 лв. за версията 1.6 Comfort.
Външният дизайн на "Авенсис" е по-агресивен, динамичен и елегантен. Това е постигнато с промени в радиаторната решетка, броните, стеснените и издължени фарове с дневни LED светлини, ревизираните стопове и джантите с нов дизайн. 
Рестилизираната "Тойота Авенсис комби"
Тойота
Рестилизираната "Тойота Авенсис комби"
В салона стремежът е бил да се засили усещането за качество и лукс чрез добавяне на  хромирани елементи на таблото, централната конзола и въздуховодите, бяло осветяване на приборното табло, нови орнаменти на дръжките и скоростния лост и обличането на подлакътника с кожа с декоративни шевове. Седалките пък са преработени и осигуряват по-добра странична опора. В добавка на разположение са и три нови цвята за кожената тапицерия - светлосиво, топлосиво и черно.
Окачването на "Тойота Авенсис" е изцяло преработено за по-прецизно и директно управление и подобрен комфорт. Електрическо сервоуправление е с по-директно предавателно отношение. Подобрена е и шумоизолацията на купето.
Преработеният двулитров дизелов мотор 2.0 D-4D със 124 конски сили при "Авенсис" е по-еластичен, в същото време по-чист и по-екологичен, благодарение на подобрения турбокомпресор и модификацията на горивните камери. Въртящият момент от 310 Нм е наличен с 200 об/мин по-рано – още в диапазона 1600-2200 об/мин (вместо при 1800-2400 об/мин. при предишната версия). 
Български дебют за рестилизираните "Тойота Айго" и "Тойота Авенсис"
Тойота
Разходът на гориво е понижен с  15% до 4.5 л/100 км в смесен цикъл. Нивата на вредни емисии са свалени с 20 г/км до 119 г/км въглероден диоксид. 
Новият "Авенсис" вече ще може да се поръча с мултимедийна система Toyota Тоuch с 6.1-инчов сензорен екран и камера за обратно виждане, разполагаща с шест високоговорителя, вграден в таблото CD плейър, четящ MP3/WMA/AAC файлове, USB и аудиовходове за свързване на iPod и други преносими MP3 устройства, които могат да се управляват чрез сензорния екран. Системата предлага и Bluetooth свързаност с мобилни телефони. Системата Toyota Touch може да бъде надградена с един от двата навигационни модула.