Лукс, електромобили и клонинги на изложението Пекин 2012

Лукс, електромобили и клонинги на изложението Пекин 2012

Грейт Уол Ховър Н7
Дневник
Грейт Уол Ховър Н7
Огромен интерес към луксозните автомобили, масово представяне на електромобили и клонинги на популярни модели, така накратко може да се опише най-голямото автомобилно изложение в Китай тази година. То се откри днес в Пекин и ще продължи до 2 май. 
На рекордната площ от над 220 000 квадратни метра могат да се видят повече от 100 експоната. Акредитираните китайски журналисти са над 12 000, а чуждестранните - повече от 1000. На изложението могат да се видят над 20 световни премиери, без да се броят тези на местни компании. 
Въпреки че в Китай тази година не може да се очаква ръст на продажбите от 30%, както беше през миналата, на най-големия пазар в света все пак ще бъдат сключени поне 19 млн. сделки. Това е причината на изложението в Пекин да присъстват всички големи, които демонстрират уважението си, като представят световни премиери. 
Моделът Q3 40 на Audi с двигател с Turbo Fuel Stratified Injection (TFSI).
Reuters
Моделът Q3 40 на Audi с двигател с Turbo Fuel Stratified Injection (TFSI).
Луксозните марки демонстрират уважение
Луксозните марки, за които страната вече се е превърнала в най-важния пазар, са се постарали и най-сериозно. БМВ показва за пръв път пред широка публика удължената версия на новата Серия 3. Моделът е направен специално за китайския пазар макар, че ще се предлага и другаде. 
"Ауди" залагат на две концептуални разработки - Q3 RS и електрическа версия на модела А6L. При "Мерцедес" премиерите са три - обновените G и GL класа и концептуалната разработка "Мерцедес Стайл концепт". 
"Ламборгини" показа уважението към Китай с дебюта на концепта на бъдещ SUV "Урсус". Световни премиери могат да се видят също на щандовете на "Нисан", "Форд", "Кадилак", "Ситроен", "Рено", "Пежо", "Тойота" и т.н.
Много от големите производители имат общи щандове с китайските си партньори, като могат да се видят легални копия на вече излезли от употреба модели, но и много нелегални. Като цяло обаче все повече китайски компании залагат на собствени разработки. Не случайно на почти всеки щанд на представените на изложението производители присъстват електромобил, хибрид, концептуален модел - все неща, който показват възможности и потенциал. 
Щефан Винкелман, президент и главен изпълнителен директор на Lamborghini, представи в Пекин URUS - първият SUV на компанията.
Reuters
Щефан Винкелман, президент и главен изпълнителен директор на Lamborghini, представи в Пекин URUS - първият SUV на компанията.
Сред интересните и за европейците премиери на изложението в Пекин са компактният кросоувър на "Форд Екоспорт", който изглежда готов за серийно производство, "Фиат Виаджио", което е европейската версия на "Додж Джърни", и т.н. 
"Грейт уол" с нов SUV с производство в Ловеч
Един модел пък представлява интерес и за българите - "Грейт Уол Ховър Н7", наследника на популярния SUV H5, който също ще се прави в завода край Ловеч. Той се задвижва от двулитров бензинов мотор с мощност 214 конски сили и максимален въртящ момент 324 Нм. 
Тук може да се види и моделите "Волекс С30" и "Волекс С20 R", който също ще се правят в българския завод на компанията. Иначе "Грейт уол" представи в Пекин прототип на хибрид "Хавал  E" и електромобил на базата на C20R, и два компактни кросоувъра - М2 и М4. На фона на повечето китайски компании "Грейт уол" демонстрират собствени дизайнерски решения и сериозно ниво на техническа обезпеченост.
Концепцията на BMW за електромобил i3 на изложението Auto China 2012.
Reuters
Концепцията на BMW за електромобил i3 на изложението Auto China 2012.