От следващата година у нас ще се продава "Мицубиши Аутлендър III". Второто поколение на модела обаче все още има какво да предложи
Второто поколение на "Мицубиши Аутлендър" се появи в Европа през 2007 година. Това се оказа и първият съвместен проект на "Мицубиши", "Пежо" и "Ситроен", като французите получиха наготово пълноразмерен кросоувър. Интересната визия, ефективните мотори, доброто оборудване и не на последно място седемте фабрични места, даващи право на данъчен кредит, направиха триото популярно и у нас. Пет години след като карах "Аутлендър", имах повод да го карам отново, буквално в края на производствения му цикъл. От следващата година у нас ще се продава "Аутлендър" III. Второто поколение на модела обаче все още има какво да предложи. Междувременно колата мина през фейслифт, предлага се и с нов дизелов мотор, оригинална разработка на "Мицубиши". Основните промени във външния вид на "Аутлендър" са в предната част, която е почти точно копие на най-новия представител на кросоувърите на компанията ASX. Фаровете са по-тесни и издължени, радиаторната решетка е приела формата на обърнат трапец, създаваща прилика с реактивните изтребители. На разположение са и нови джанти и външни цветове. Отзад различия почти липсват, но задницата остава модерна със своите LED-светлини. На пътя Outlander стои уверено, като осигурява комфорт, не по-лош от редица престижни седани. Неравностите по пътя, малките дупки, фугите между кръпките, автомобилът преодолява невъзмутимо, без неприятни вибрации. При влизане в завой с висока скорост наклонът е една идея по-сериозен от приятното. Водачът може да избира между три режима на шофиране - само предно предаване, задвижване на четирите колела или 4Х4 с блокиран централен диференциал. Просветът от почти 22 сантиметра позволява на Outlander да се справи и с по-екстремни оф-роуд терени. Липсва обаче асистент за спускане по-наклон, който би улесни по-неопитните в шофирането извън пътя водачи. Новият 2.2 литров дизел има мощност 177 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм. Той гарантира ускорени до 100 км/ч за 9.9 сек. В рамките на теста разходът на гориво в извънградски цикъл варираше от 5.4 л/100 км при движение с постоянна скорост около 90 км/ч по равнинен път, до 7.5 л/ 100 км. при шофиране основно по магистрала и планински път. Макар и с механична скоростна кутия, тестовият автомобил се караше почти като автоматик, заради фактът, че шеста предавка можеше да се включи още при 60 км/ч. Моторът поема добре още при 1100 оборота, а при 1600 индикаторът за смяна на предавките дава знак да се мине на по-висока скорост. Отличните спирачки и приятно тежкия волан допълват, като цяло отличните впечатления от пътното поведение на "Аутлендър". В салона се предлагат нови комбинации от тапицерии. В купето на "Аутлендър" има място за всичко и всички. Седалките на третия ред могат да се ползват от пасажери отдавна подминали детската възраст, като дори остава място за малко багаж. Работното място на водача изглежда семпло, но е добре организирано, като осветените в бяло прибори са лесни четими. Червената илюминация на бутоните, когато е тъмно пък придава нужната доза стил. Облечените в кожа волан и скоростен лост са много приятни на допир, а използваните в салона материали изглеждат добре. Средният разход на гориво в края на теста. Вижда се и индикаторът на екрана между оборотомера и километража, който подсказва кога е добре да се мине на по-висока/по-ниска предавка. Специално внимание заслужава аудиосистемата RocfordPickford, част от стандартното оборудване на второто ниво на изпълнение, която осигурява качествен звук. В петместна конфигурация автомобилът предлага щедро пространство за разнообразни товари, като качването и свалянето им е улеснено от петата врата от две част, долната част на която може да се ползва за сядане. До края на месеца моделът се предлага на специални цени. Най-евтината модификация на "Мицубиши Аутлендър" струва 42 700 лева с ДДС. Най-луксозното изпълнение е с цена 63 590 лв. с ДДС. Колата ползва данъчен кредит.