Колата губи ролята си на символ на обществено положение, твърди проучване

Автомобилът залязва като символ на обществено положение и независимост, твърдят германски експерти, според които тенденцията към споделяне на коли и свързване на превозните средства с интернет е голямо предизвикателство за производителите, отбелязва ДПА. До 2016 година всеки десети собственик на автомобил в големите градове ще е преминал към споделяне на кола, вместо да притежава собствена, коментира организацията за бизнес проучвания "Гартнър" (Gartner).
"Имиджът на автомобила като символ на обществено положение и като нещо, което трябва да се притежава, ще се промени", отбелязва анализаторът Тило Кословски от организацията. Според него, за да запазят клиентите си, в бъдеще производителите ще трябва да гарантират, че техните продукти вървят в крак с информационните технологии.
Това ще означава засилена интерактивност с всичко - от смартфони и интернет до интелигентни системи за управление на трафика. Всеки втори от днешните собственици на автомобили обича да използва приложенията на смартфона, докато е на път, и съответно шофьорите ще очакват по-голяма съвместимост. Идеята е не да бъде създаден "компютър на колела", а колата да има връзка с повече външни интерфейси, за да се оптимизира мобилността, се казва в проучването.
В него се уточнява, че този вид автомобили ще очертават маршрути, ще насочват водачите в задръствания и дори ще координират уговарянето на срещи, вземайки предвид закъсненията по пътя. "Много автомобилопроизводители ще се затруднят в справянето с необходимото ново ниво на отвореност", твърди Кословски. Той прогнозира, че само производителите, развиващи дейност в световен мащаб, ще имат възможност да не изостават от новите тенденции.