"Тойота" направиха градски електромобил

"Тойота" направиха градски електромобил

Заради ограничения запас от ход с един заряд на акумулаторите електромобилите се приемат предимно за градски коли. В същото време обаче се рекламират, като многофункционални и се търсят вариант да се прибави някой километър към разстоянието, което могат да покрият, преди да имат нужда от заряд.
На продължаващото до 14 октомври автомобилно шоу в Париж обаче от "Тойота" предлагат друг подход - създаване на кола, покриваща нуждите за придвижване в града. Автомобилът е създаден на базата на модела iQ, но е с 13.5 см. по-дълъг от него - 3.12 м. Ширината е същата като на бензиновия модел - 1.68 м. Еднакви са още височината - 1.51 м. и междуосието - 2.0 м.
"Тойота" iQEV има батерии със сравнително малък капацитет - 12 киловатчаса. Те осигуряват изминаването на до 85 километра.
Предимствата на компактните батерии са, че са леки и се зареждат бързо - за три часа от стандартна ел. инсталация и за 15 минути от разработена за колата станция. Електрическото iQ е със 125 кг. по-тежко от бензиновото, а акумулаторите са монтирани в пода.
Електромоторът на iQEV e с мощност 63 конски сили. Той гарантира ускорение до 100 км/ч за 14 секунди и достигане на максимална скорост от 125 км/ч. Количката пък има радиус на обратен завой от едва 4.1 метра.
Скоростната кутия на iQEV работи в три режима - максимално ефективен (D), спортен (S) и за максимално генериране на енергия при спиране и движение по инерция (B). На разположение е и индикатор, който дава информация на водача кога се придвижва най-ефективно.
С цел по-бързо затопляне на пасажерите в студените дни, с минимум разход на енергия, "Тойота" iQEV серийно е снабдена със седалки с подгряване по цялото им протежение. Предното стъкло пък е покрито с фини реотани, които да го размразяват. Сензори пък се грижат при комбиниране на външния и вътрешния въздух да се получи смес, която води до минимално изпотяване на прозорците.
"Тойота" iQEV разполага със система за предварително създаване на климатичен комфорт, още докато колата е включена в контакта. Серийното оборудване включва още девет въздушни възглавници и стабилизираща програма.
"Тойота" имат над 40 години опит в разработките на електромобили. От 1997 година компанията предлага версия на ток на RAV4, като от нея са продадени 1500 автомобила. Втората генерация на RAV4EV беше разработена съвместно с "Тесла" и се предлага на пазара в САЩ от миналата година.