Фотогалерия: "Рейндж Роувър" мина през три сезона на българската си премиера

Георги Пауновски

Фотогалерия: "Рейндж Роувър" мина през три сезона на българската си премиера

Със своеобразен преход през няколко различни сезона направи в четвъртък българската си премиера четвъртото поколение на луксозния всъдеход "Рейндж Роувър". В София времето беше по-скоро есенно - мрачно, в един момент по маршрута валеше дъжд като из ведро. На места температурите бяха пролетни, а пътната настилка суха. Зимата обаче не пропусна да напомни, че все още сме в нейните владения.

  • Със своеобразен преход през няколко различни сезона направи вчера българската си премиера четвъртото поколение на луксозния всъдеход "Рейндж Роувър". В София времето беше по-скоро есенно - мрачно, в един момент по маршрута валеше дъжд като из ведро. На места температурите бяха пролетни, а пътната настилка суха. Зимата обаче не пропусна да напомни, че все още сме в нейните владения.
    Със своеобразен преход през няколко различни сезона направи вчера българската си премиера четвъртото поколение на луксозния всъдеход "Рейндж Роувър". В София времето беше по-скоро есенно - мрачно, в един момент по маршрута валеше дъжд като из ведро. На места температурите бяха пролетни, а пътната настилка суха. Зимата обаче не пропусна да напомни, че все още сме в нейните владения.
  • Макар и разработен от нулата, автомобилът е с дизайн, в който могат да се открият общите черти на всички негови предшественици - при фаровете, формата на предния капак, силуета, високата позиция на седене, "летящият покрив", който характеризират и първия модел, родил се преди цели 40 години.
    Макар и разработен от нулата, автомобилът е с дизайн, в който могат да се открият общите черти на всички негови предшественици - при фаровете, формата на предния капак, силуета, високата позиция на седене, "летящият покрив", който характеризират и първия модел, родил се преди цели 40 години.
  • Рейндж Роувър №1 и №4
    Рейндж Роувър №1 и №4<br />
  • В същото време новият "Рейндж Роувър" има модерно и дори футуристично излъчване.
    В същото време новият "Рейндж Роувър" има модерно и дори футуристично излъчване.
  • Автомобилът е дълъг точно пет метра, широк почти два метра и висок 1.84 м. Междуосието е 2.92 м.
    Автомобилът е дълъг точно пет метра, широк почти два метра и висок 1.84 м. Междуосието е 2.92 м.
  • Изработената изцяло от алуминий конструкция на всъдехода е позволила теглото да бъде свалено с цели 420 кг.(или 39%). Това прави колата по-пъргава и намалява разхода на гориво с около 12%.
    Изработената изцяло от алуминий конструкция на всъдехода е позволила теглото да бъде свалено с цели 420 кг.(или 39%). Това прави колата по-пъргава и намалява разхода на гориво с около 12%.
  • Ако при пътуването държите основна на лукса и комфорта, то определено "Рейндж Роувър" е вашият автомобил, стига да можете да си го позволите разбира се. Впечатляващо е как невъзмутимо и почти без сътресения всъдехода минава през неравности и откровени дупки.
    Ако при пътуването държите основна на лукса и комфорта, то определено "Рейндж Роувър" е вашият автомобил, стига да можете да си го позволите разбира се. Впечатляващо е как невъзмутимо и почти без сътресения всъдехода минава през неравности и откровени дупки.
  • От компанията подчертават, че въздушно окачване на четирите колела е с нова конструкция, като целта е била новият всъдеход да е по-стабилен в завой. Кормилното управление пък е станало по-директно. В рамките на теста обаче стана ясно, че все пак "Рейндж Роувър" е далеч от спортното пътно поведение на германските си конкуренти, което вероятно не би се понравило на твърдите фенове на модела. Воланът също е доста синтетичен.
    От компанията подчертават, че въздушно окачване на четирите колела е с нова конструкция, като целта е била новият всъдеход да е по-стабилен в завой. Кормилното управление пък е станало по-директно. В рамките на теста обаче стана ясно, че все пак "Рейндж Роувър" е далеч от спортното пътно поведение на германските си конкуренти, което вероятно не би се понравило на твърдите фенове на модела. Воланът също е доста синтетичен.
  • Определено моделът само би спечелил, ако освен със спортния режим на трансмисията, разполагаше и с променливи характеристики на волана и окачването.
    Определено моделът само би спечелил, ако освен със спортния режим на трансмисията, разполагаше и с променливи характеристики на волана и окачването.
  • Със сигурност обаче "Рейндж Роувър" трудно може да бъде стигнат от конкурентите си по пресечен терен. Той е снабден с новото поколение на системата Terrain Response, която гарантира различни настройки на задвижване 4Х4 благодарение на особеностите на терена.
    Със сигурност обаче "Рейндж Роувър" трудно може да бъде стигнат от конкурентите си по пресечен терен. Той е снабден с новото поколение на системата Terrain Response, която гарантира различни настройки на задвижване 4Х4 благодарение на особеностите на терена.
  • Системата за задвижване на четирите колела може да работи в автоматичен режим или в пет зададени алгоритъма - за асфалт, за хлъзгав път, за кал и коловози, за пясък и за каменист терен
    Системата за задвижване на четирите колела може да работи в автоматичен режим или в пет зададени алгоритъма - за асфалт, за хлъзгав път, за кал и коловози, за пясък и за каменист терен
  • Освен това ходът на окачването е внушителните близо 60 сантиметра, което далеч пред конкурентите. Базовият клиренс на автомобила е почти 23 см. Когато колата е паркирана и със загасен двигател тя се снижава с 5 см, за да се улесни качването и слизането.
    Освен това ходът на окачването е внушителните близо 60 сантиметра, което далеч пред конкурентите. Базовият клиренс на автомобила е почти 23 см. Когато колата е паркирана и със загасен двигател тя се снижава с 5 см, за да се улесни качването и слизането.
  • Режимът оф-роуд е разделен на два под режима. Intermediate, при който просветът се увеличава с 4 см. - до 27 см., е за бързо движение по черни пътища, като той остава активиран до 80 км/ч.
    Режимът оф-роуд е разделен на два под режима. Intermediate, при който просветът се увеличава с 4 см. - до  27 см., е за бързо движение по черни пътища, като той остава активиран до 80 км/ч.
  • Пълният оф-роуд режим отдалечава най-ниската точка на "Рейндж Роувър" със допълнителни 7.5 см и клиренсът става 30.5 см. Това обаче не е всичко, ако датчиците отчетат опиране в камък или издатина, окачването се повдига с още 3.5 см (до 34 см.). В добавка с натискане на бутон шофьорът може да се нареди повдигане с още 3.5 см. до максималния просвет 37.5 см.
    Пълният оф-роуд режим отдалечава най-ниската точка на "Рейндж Роувър" със допълнителни 7.5 см и клиренсът става 30.5 см. Това обаче не е всичко, ако датчиците отчетат опиране в камък или издатина, окачването се повдига с още 3.5 см (до 34 см.). В добавка с натискане на бутон шофьорът може да се нареди повдигане с още 3.5 см. до максималния просвет 37.5 см.
  • "Рейндж Роувър" впечатлява и дълбочината си на газене, като спокойно минава през до 80 см. вода.

    "Рейндж Роувър" впечатлява и дълбочината си на газене, като спокойно минава през до 80 см. вода.  <br />
<br />
  • Оф-роуд преходите се улесняват от асистентите за спускане и изкачване на наклон
    Оф-роуд преходите се улесняват от асистентите за спускане и изкачване на наклон
  • "Рейнд Роувър" се предлага с два дизелови и два бензинови агрегата, всички комбинирани с осемстепенен автоматик. Нов двигател в гамата е шестцилиндров битурбо дизел с работен обем три литра, който съвместна разработка на "Форд" и "Пежо Ситроен". Той заменя един от осемцилиндровите дизели, като предлага мощност 258 конски сили и 600 Нм. максимален въртящ момент.
    "Рейнд Роувър" се предлага с два дизелови и два бензинови агрегата, всички комбинирани с осемстепенен автоматик. Нов двигател в гамата е шестцилиндров битурбо дизел с работен обем три литра, който съвместна разработка на "Форд" и "Пежо Ситроен". Той заменя един от осемцилиндровите дизели, като предлага мощност 258 конски сили и 600 Нм. максимален въртящ момент.
  • Другите два мотора на автомобила не са нови, като 4.4-литровият V8 битурбо дизел е прибавил 26 конски сили (до 339, 700 Нм) , а на върха в моторната гама е взетият от "Ягуар" бензинов V8 с турбо и 510 к.с. (625 Нм.)
    Другите два мотора на автомобила не са нови, като 4.4-литровият V8 битурбо дизел е прибавил 26 конски сили (до 339, 700 Нм) , а на върха в моторната гама е взетият от "Ягуар" бензинов V8 с турбо и 510 к.с. (625 Нм.)
  • Тестовият автомобил беше снабден с осемцилиндровия дизел, екипиран с предлаганата с всички двигатели осемстепенна автоматична трансмисия. По книжка ускорение до 100 км/ч. става за 6.9 секунди, а средният разход е 8.7 л/100 км.
    Тестовият автомобил беше снабден с осемцилиндровия дизел, екипиран с предлаганата с всички двигатели осемстепенна автоматична трансмисия. По книжка ускорение до 100 км/ч. става за 6.9 секунди, а средният разход е 8.7 л/100 км.
  • В рамките на теста разходът се оказа 12.5 л/100 км за 400 километра по планински път, първокласни шосета и магистрала. Моторът издава галещ ухото звук, не липсва и усещане за мощно ускорение, но реакцията на педала на газта в спортен режим би могла да бъде още по-спонтанна.
    В рамките на теста разходът се оказа 12.5 л/100 км за 400 километра по планински път, първокласни шосета и магистрала. Моторът издава галещ ухото звук, не липсва и усещане за мощно ускорение, но реакцията на педала на газта в спортен режим би могла да бъде още по-спонтанна.
  • Сериозна работа инженерите са хвърлили по обезшумяването на автомобила и според производителя в момента това е най-тихият автомобил в класа си.
    Сериозна работа инженерите са хвърлили по обезшумяването на автомобила и според производителя в момента това е най-тихият автомобил в класа си.
  • Фотогалерия: "Рейндж Роувър" мина през три сезона на българската си премиера
  • Фотогалерия: "Рейндж Роувър" мина през три сезона на българската си премиера
  • Фотогалерия: "Рейндж Роувър" мина през три сезона на българската си премиера
  • Фотогалерия: "Рейндж Роувър" мина през три сезона на българската си премиера
  • Интериор на "Рейндж Роувър" е изцяло нов, като на приборното табло броят на бутоните е намален до минимум. Повечето настройки се правят чрез реагиращия на допир екран, но определено трябва сериозен период на разучаване и свикване, за да се справя водача бързо. Интуитивността е далеч от познатата от германските конкуренти.
    Интериор на "Рейндж Роувър" е изцяло нов, като на приборното табло броят на бутоните е намален до минимум. Повечето настройки се правят чрез реагиращия на допир екран, но определено трябва сериозен период на разучаване и свикване, за да се справя водача бързо. Интуитивността е далеч от познатата от германските конкуренти.
  • Кожената тапицерия се изработва от въглеродно неутрална компания. Дървеният фурнир идва от гори, собственост на "Ягуар" и "Ленд Роувър", гледани съгласно стратегията за устойчиво развитие, като за всяко отсечено дърво се засажда ново.
    Кожената тапицерия се изработва от въглеродно неутрална компания. Дървеният фурнир идва от гори, собственост на "Ягуар" и "Ленд Роувър", гледани съгласно стратегията за устойчиво развитие, като за всяко отсечено дърво се засажда ново.
  • Седящите отзад разполагат с над 120 мм повече място за краката, като при версията "Аутобиографи", която е и най-луксозната, креслата са отделни и имат масажна функция.
    Седящите отзад разполагат с над 120 мм повече място за краката, като при версията "Аутобиографи", която е и най-луксозната, креслата са отделни и  имат масажна функция.
  • Тестовият автомобил беше в най-луксозното изпълнение
    Тестовият автомобил беше в най-луксозното изпълнение
  • Облегалките на задните седалки се сгъват с натискане на бутони в багажника, като товарният обем нараства от 550 на 2030 литра.
    Облегалките на задните седалки се сгъват с натискане на бутони в багажника, като товарният обем нараства от 550 на 2030 литра.
  • Новият Range Rover се произвежда в наскоро изграден свръхмодерен завод в Солихъл, Великобритания.
    Новият Range Rover се произвежда в наскоро изграден свръхмодерен завод в Солихъл, Великобритания.
  • Цените у нас започват от 177 750 лв. с ДДС и стигат до 251 344 лв. при това без всички възможни екстри за модела.
    Цените у нас започват от 177 750 лв. с ДДС и стигат до 251 344 лв. при това без всички възможни екстри за модела.