Възраждането на "Датсун" тръгва от Южна Африка

Евтината марка на "Нисан" - "Датсун", ще започне да се продава първо в Южна Африка, съобщиха от компанията. Първият модел, който ще бъде представен там, е нов пътнически автомобил, очакван на пазара през 2014 година.
Оперативните функции на "Датсун" бяха прекратени през 1981 година, когато компанията бе интегрирана в бранда "Нисан". През 2014 година марката ще бъде представена и в Индия, Индонезия и Русия.
"Датсун" възниква в Япония като DAT-GO (DAT автомобилът) през 1914 година. На японски думата DAT означава "светкавично бърз", но е и намек за тримата финансисти, които подкрепят бизнеса по онова време – господата Ден, Аояма и Такеучи – акроним от първите букви в имената на тримата. Използвайки същата логика, марката е рекламирана като Durable, Attractive и Trustworthy (надеждна, атрактивна, заслужаваща доверие), или DAT за кратко.
През 1933 година основателят на "Нисан" Йошисуке Аикава поема бизнеса. Представеният лек, икономичен, но гъвкав автомобил, който да отговори на стремежите на младите японци в началото на 30-те години на миналия век, е наречен son of DAT (син на DAT, или Datson), по-късно преименуван на Datsun.
През 2012 година "Нисан" обяви завръщането на марката "Датсун", своя трети световен бранд, наравно с "Инфинити".