Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили

Георги Пауновски

Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили

Българските участници в поредното издание на европейското състезание за икономични автомобили "Шел екомаратон" бяха представени днес пред НДК в София.

  • Българските участници в поредното издание на европейското състезание за икономични автомобили "Шел екомаратон" бяха представени днес пред НДК в София.
    Българските участници в поредното издание на европейското състезание за икономични автомобили "Шел екомаратон" бяха представени днес пред НДК в София.
  • За първи път тази година България участва с три отбора, като за първи път единият от тях е ученически. Учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н. Вапцаров" - гр. Чепеларе, са направили автомобил със зареждаща се от контакта батерия и соларен панел. На снимката е пилотът на автомобила.
    За първи път тази година България участва с три отбора, като за първи път единият от тях е ученически. Учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н. Вапцаров" - гр. Чепеларе, са направили автомобил със зареждаща се от контакта батерия и соларен панел. На снимката е пилотът на автомобила.
  • Колата на чепеларци и кръстена "Сторм" и при дължина 2.50 метра тежи само 40 кг и има капацитет да измине 400 км с 1 кВтч енергия.
    Колата на чепеларци и кръстена "Сторм" и при дължина 2.50 метра тежи само 40 кг и има капацитет да измине 400 км с 1 кВтч енергия.
  • "Сторм" развива скорост до 52 км/ч. Носещата конструкция на "Сторм" е изработена от алуминий и стомана, а купето - от фибростъкло. Доста от детайлите по управлението, окачването, както и колелата са взети от велосипеди.
    "Сторм" развива скорост до 52 км/ч. Носещата конструкция на "Сторм" е изработена от алуминий и стомана, а купето - от фибростъкло. Доста от детайлите по управлението, окачването, както и колелата са взети от велосипеди.
  • За да подкрепят отборите от Варна и Чепеларе, в събитието се включиха съответно младият български актьор Димо Алексиев и олимпийският шампион по биатлон Екатерина Дафовска (на снимката). Тази година те са ментори на младите състезатели, като целта е да ги мотивират, амбицират и да им вдъхват кураж.
    За да подкрепят отборите от Варна и Чепеларе, в събитието се включиха съответно младият български актьор Димо Алексиев и олимпийският шампион по биатлон Екатерина Дафовска (на снимката). Тази година те са ментори на младите състезатели, като целта е да ги мотивират, амбицират и да им вдъхват кураж.
  • Друг интересен факт е, чрез сред българските автомобили за първи път има чист електромобил, зареждащ се от електрическата мрежа.
    Друг интересен факт е, чрез сред българските автомобили за първи път има чист електромобил, зареждащ се от електрическата мрежа.
  • Електрическият автомобил е разработен от студентите от Техническия университет във Варна и с него те ще се състезават в категорията "Градски тип".
    Електрическият автомобил е разработен от студентите от Техническия университет във Варна и с него те ще се състезават в категорията "Градски тип".
  • Автомобилът на варненския тим "Квази" тежи 95 килограма, дълъг е 2.22 м и има максимална скорост 60 км/ ч. Очакванията са той да измине 190 км с 1 кВтч електроенергия.
    Автомобилът на варненския тим "Квази" тежи 95 килограма, дълъг е 2.22 м и има максимална скорост 60 км/ ч. Очакванията са той да измине 190 км с 1 кВтч електроенергия.
  • Рамата на автомобила на екипа от Варна е изработена от алуминий, а купето - от вералит.
    Рамата на автомобила на екипа от Варна е изработена от алуминий, а купето - от вералит.
  • Колата на екипа на Техническия университет в София се казва "Еко 2", тежи 90 кг, дълга е 3 м, задвижва се от водородна горивна клетка и развива скорост до 40 км/ ч.
    Колата на екипа на Техническия университет в София се казва "Еко 2", тежи 90 кг, дълга е 3 м, задвижва се от водородна горивна клетка и развива скорост до 40 км/ ч.
  • Шасито на автомобила е изработено от дуралуминий, а купето е от стъклопласт. Отборът на ТУ - София, който участва в надпреварата за шеста поредна година, очаква да измине поне 80 км с 1 кВтч електроенергия.
    Шасито на автомобила е изработено от дуралуминий, а купето е от стъклопласт.  Отборът на ТУ - София, който участва в надпреварата за шеста поредна година, очаква да измине поне 80 км с 1 кВтч електроенергия.
  • "Миналата година заехме второ място в класирането в категорията, в която участвахме. Тази година стремежът ни е да бъдем номер 1", коментира пилотът на автомобила на ТУ - София, Атанас Кефсизов.
    "Миналата година <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2012/05/21/1831747_bulgarski_elektromobil_stana_vtori_po_efektivnost_v/" target="_blank">заехме второ място </a>в класирането в категорията, в която участвахме. Тази година стремежът ни е да бъдем номер 1", коментира пилотът на автомобила на ТУ - София, Атанас Кефсизов.
  • Двадесет и деветото издание на "Шел екомаратон" Европа ще се състои от 15 до 19 май 2013 г., в Ротердам, Холандия. В него ще участват 224 отбора от 24 страни.
    Двадесет и деветото издание на "Шел екомаратон" Европа ще се състои от 15 до 19 май 2013 г., в Ротердам, Холандия. В него ще участват 224 отбора от 24 страни.
  • Автомобилите в състезанието са разделени в две категории - автомобили от градски тип и прототипи. Във всяка от тях победител е отборът, който измине най-голямо разстояние с 1 кВтч електричество или 1 литър гориво.
    Автомобилите в състезанието са разделени в две категории - автомобили от градски тип и прототипи. Във всяка от тях победител е отборът, който измине най-голямо разстояние с 1 кВтч електричество или 1 литър гориво.
  • Състезанието за икономия на гориво е глобална инициатива. Освен европейското издание на надпреварата отделни събития се провеждат в САЩ и Азия.
    Състезанието за икономия на гориво е глобална инициатива. Освен европейското издание на надпреварата отделни събития се провеждат в САЩ и Азия.
  • Изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова пред трите български автомобила.
    Изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова пред трите български автомобила.
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили
  • Фотогалерия: Представяне на българските отбори за европейското състезание за икономични автомобили