Пълната промяна в "Хюндай" застигна и i10

Пълната промяна в "Хюндай" застигна и i10

Корейският производител с глобални амбиции "Хюндай" продължава поетапното обновяване на гамата си. То вече обхвана i20, i30, i40, "Елантра" и "Санта Фе", като преди ден бяха показани първите снимки и дадена кратка информация за новото поколение и на i10. Най-малкият модел на компанията идва с амбициите да предложи комфорт и пространство твърде близки до тези на предложенията в В-сегмента ("Поло", "Клио", "Ярис" и т.н.) на далеч по-добра цена.
 
За целта автомобилчето използва нова платформа, която е само с 5 мм. по-голямо междуоисе, но преразпределението на позицията на амортисьорите и промененото окачване, осигуряват далеч по-голям комфорт и прецизно пътно поведение. Новият "Хюндай" i10 е с цели 8 см. по-дълъг от предшественика си (вече 3.67 м.), с 6.5 см. по-широк (до 1.66 м.), но височината е намалена с 5 см (сега 1.49 м).
 
Новите размери позволяват на колата да предлага рекордно за сегмента пространство пред коленете на возещите се отзад, като в добавка багажният обем е нараснал с 10% и е минимум 252 литра. Специално внимание е обърнато на обезшумяването и комфорта на возене, които са близки до тези на моделите от В-сегмента.
 
До някъде може би изненадващо, но се оказва, че дори купувачите на най-малките модели на пазара биха желали да се глезят с екстри като автоматичен климатик, затоплящ се волан, круиз контрол и т.н. и с новия i10 от "Хюндай" им предлагат тези екстри, срещу съответното доплащане. Що се отнася до системите за сигурност, корейците предлагат серийно всичко необходимо – въздушни възглавници и завеси, спирачки, с нужните електронни подпомагащи системи и дори стабилизираща програма.
 
Към момента няма данни за гамата от мотори на най-малкия "Хюндай", но вероятно той ще продължи да се предлага с малки и икономични бензинови мотори с механични и автоматични скоростни кутии. Повече за тях обаче ще разберем с наближаването на пазарния дебют на колата през ноември.
 
Насочен основно към по-младите купувачи, новият i10 ги изкушава и с изцяло нов дизайн, подчинен на вече познатия от по-големите хюндаи дизайнерски стил "флуидна скулптура". Каза накратко, той залага на атрактивни обтекаеми форми, каращи колата да изглежда в движение, дори когато е спряла.
 
Предвид фактът, че 95% от продажбите на модела ще са в Европа, визията и развитието на колата са били възложени на техническия център на "Хюндай" в Рюселсхайм (Германия), където между другото е и една от основните бази на "Опел". Другата новост е, че производството на модела също ще бъде приближено до основния му пазар и от Индия то се мести в Турция.
От септември i10 ще се сглобява в завода на "Хюндай" в Измит, в който вече се прави i20, също доскоро асемблиран в Индия. След направената инвестиция от няколко милиона евро, турската фабрика на корейците разполага с капацитет от 200 000 коли на година. Така 90% от моделите на "Хюндай", предназначени за Европа, ще се правят в региона.