Новият "Нисан" X-Trail тръгва от Франкфурт
Мускулест, модерен и екипиран с нови технологии, това е новият "Нисан" X-Trail, направил световният си дебют по време на автосалона във Франкфурт. Отвън дизайнерите са се опитали да съчетаят плавните и стилни линии на модерен кросоувър с мощното излъчване на типичен SUV. Вместо грубите, правоъгълни форми на предишното поколение, новият X-Trail предлага премиум и динамично излъчване.
Вътре, луксозните характеристики включват хром, геометрично оформена от металик и черен пиано лак облицовки. В списъка с опции фигурират изцяло кожена тапицерия с контрастиращи шевове. Просторният интериор предлага театрално разположени седалки и възможност за две допълнителни места, като така конфигурацията на купето става 7-местно.
Практическите функции включват отварящи са на почти 90 градуса задни врати. Комфортът на средния ред седалки е подобрен благодарение на допълнителното място за коленете на пътниците, което е резултат от по-дългото междуосие и новите предни седалки с техните силно изваяни облегалки. Багажникът вече е с двоен под, а вратата му може да се отвори и от дистанция.

X-Trail ще използва последното поколение навигационна и инфотейнмънт система NissanConnect. която ползва 7-инчов цветен сензорен дисплей. Последната генерация сателитна навигация се интегрира с Google, за да предложи полезна информация - от прогнози за времето до местоположението на бензиностанции, хотели, ресторанти и много други обекти от личен интерес. Все по-популярната "send-to-car" функция позволява на водачите да планират пътуването си у дома и да го изпратят към навигацията на колата. Приборното табло разполага с 5-инчов TFT цветен дисплей, предлагащи съвети и предупреждения.
Новият "Нисан" X-Trail е снабден с електронната 4х4 задвижваща система ALL MODE 4x4i. Контролирана от въртящ се бутон върху централната конзола, тя предлага избор между предно предаване, режим Auto или Lock, предлагащ постоянно 4х4 задвижване.
В Auto режима "по подразбиране" системата постоянно следи дроселовата клапа, оборотите на двигателя, въртящия момент и очакваното превъртане на колелата, за да разпредели въртящия момент между предната и задната ос при нужда, при скорост до 80 км/ч.

Над тази скорост системата реагира на превъртането на колелата чрез прехвърляне на въртящ момент към задната ос, за да възстанови сцеплението при нужда. При сложни условия и ниски скорости, Lock осигурява на новия X-Trail постоянно задвижване на четирите колела. Любопитното е, че новият модел ще има и версия само с предно предаване.
Сред новите системи в модела са Active Ride Control и Active Engine Brake. Първата следи пътната повърхност за откриване на неравности, които биха нарушили хоризонталното положение на каросерията и дават сигнал на амортисьорите да компенсират неравността. Active Engine Brake, от друга страна, впряга мощността и контролируемостта на Xtronic трансмисията, за да добави степен на двигателна спирачка при завиване или когато се спира до неподвижно състояние. Ползите са по-къс спирачен път и по-добър контрол.
Друга интересна система е Active Trace Control, която упражнява индивидуално спирачно усилие върху колелата, ако се налага, за да намали недозавиването и да помогне на водача да поддържа безопасна траектория в завоите.
За момента за двигателите на новия X-Trail се казва само, че ще са водещи в класа си по отношение на двигателна ефикасност, благодарение на намаляване на работния обем и намаляване на загубата на мощност при триенето на движещите се части. Повече подробности за моторите и модификациите на новия модел ще бъдат публикувани при наближаване на момента на лансирането на модела през следващата година.
Във Франкфурт европейската си премиера направи концептуалният модел "Нисан" Friend-Me, който показва дръзката визия на марката за това как ще изглежда следващото поколение седани.