Новият "Нисан" X-Trail тръгва от Франкфурт

На живо
Заседанието на Народното събрание

Новият "Нисан" X-Trail тръгва от Франкфурт

Мускулест, модерен и екипиран с нови технологии, това е новият "Нисан" X-Trail, направил световният си дебют по време на автосалона във Франкфурт. Отвън дизайнерите са се опитали да съчетаят плавните и стилни линии на модерен кросоувър с мощното излъчване на типичен SUV. Вместо грубите, правоъгълни форми на предишното поколение, новият X-Trail предлага премиум и динамично излъчване.
Вътре, луксозните характеристики включват хром, геометрично оформена от металик и черен пиано лак облицовки. В списъка с опции фигурират изцяло кожена тапицерия с контрастиращи шевове. Просторният интериор предлага театрално разположени седалки и възможност за две допълнителни места, като така конфигурацията на купето става 7-местно.
Практическите функции включват отварящи са на почти 90 градуса задни врати. Комфортът на средния ред седалки е подобрен благодарение на допълнителното място за коленете на пътниците, което е резултат от по-дългото междуосие и новите предни седалки с техните силно изваяни облегалки. Багажникът вече е с двоен под, а вратата му може да се отвори и от дистанция.
Новият "Нисан" X-Trail тръгва от Франкфурт
Нисан
X-Trail ще използва последното поколение навигационна и инфотейнмънт система NissanConnect. която ползва 7-инчов цветен сензорен дисплей. Последната генерация сателитна навигация се интегрира с Google, за да предложи полезна информация - от прогнози за времето до местоположението на бензиностанции, хотели, ресторанти и много други обекти от личен интерес. Все по-популярната "send-to-car" функция позволява на водачите да планират пътуването си у дома и да го изпратят към навигацията на колата. Приборното табло разполага с 5-инчов TFT цветен дисплей, предлагащи съвети и предупреждения.
Новият "Нисан" X-Trail е снабден с електронната 4х4 задвижваща система ALL MODE 4x4i. Контролирана от въртящ се бутон върху централната конзола, тя предлага избор между предно предаване, режим Auto или Lock, предлагащ постоянно 4х4 задвижване.
В Auto режима "по подразбиране" системата постоянно следи дроселовата клапа, оборотите на двигателя, въртящия момент и очакваното превъртане на колелата, за да разпредели въртящия момент между предната и задната ос при нужда, при скорост до 80 км/ч.
Новият "Нисан" X-Trail тръгва от Франкфурт
Нисан
Над тази скорост системата реагира на превъртането на колелата чрез прехвърляне на въртящ момент към задната ос, за да възстанови сцеплението при нужда. При сложни условия и ниски скорости, Lock осигурява на новия X-Trail постоянно задвижване на четирите колела. Любопитното е, че новият модел ще има и версия само с предно предаване.
Сред новите системи в модела са Active Ride Control и Active Engine Brake. Първата следи пътната повърхност за откриване на неравности, които биха нарушили хоризонталното положение на каросерията и дават сигнал на амортисьорите да компенсират неравността. Active Engine Brake, от друга страна, впряга мощността и контролируемостта на Xtronic трансмисията, за да добави степен на двигателна спирачка при завиване или когато се спира до неподвижно състояние. Ползите са по-къс спирачен път и по-добър контрол.
Друга интересна система е Active Trace Control, която упражнява индивидуално спирачно усилие върху колелата, ако се налага, за да намали недозавиването и да помогне на водача да поддържа безопасна траектория в завоите.
За момента за двигателите на новия X-Trail се казва само, че ще са водещи в класа си по отношение на двигателна ефикасност, благодарение на намаляване на работния обем и намаляване на загубата на мощност при триенето на движещите се части. Повече подробности за моторите и модификациите на новия модел ще бъдат публикувани при наближаване на момента на лансирането на модела през следващата година.
Във Франкфурт европейската си премиера направи концептуалният модел "Нисан" Friend-Me, който показва дръзката визия на марката за това как ще изглежда следващото поколение седани.