"Дженерал мотърс" спира да продава "Шевролет" в Европа

Американският автомобилен гигант "Дженерал мотърс" ще спре да продава марката си "Шевролет" в Европа от края на 2015 година, като ще се фокусира върху по-популярният си бранд на континента - "Опел", съобщи днес вицепрезидентът на концерна Стив Джирски. Това е поредният опит на фирмата да излезе на печалба от операциите си на Стария континент, който от 1999 година насам и носят 18 млрд. долара загуби.
"Смятаме че това ще е добре за всичките ни марки в Европа и в световен мащаб, защото ще имаме по-силен "Опел"/"Воксъл", коментира Джирски. Според него с изтеглянето на "Шевролет" от Европа ще се постигне общо повишаване на продажбите в региона.
"Дженерал мотърс" ще продължи да предлага на Стария кантинент легендарни модели като "Корвет", както и луксозния бранд "Кадилак". "Корейските шевролети" ще продължат да се продават в Русия, където марката заема пета позиция по продажби след "Лада", "Рено", "Киа" и "Хюндай".
"Шевролет" тръгна добре в Европа в началото на века, когато замести погълната "Деу", но заради икономическата криза продажбите се сринаха драстично. Към момента "Шевролет" продава по около 200 000 коли на година в Европа, което е крайно недостатъчно. През миналата година GM Daewoo изнесе 186 000 коли за Европа, което се оказа с 20% по-малко от 2011 г.
За първите десет месеца на тази година "Шевролет" реализира в страните от ЕС и ЕФТА 152 260 превозни средства, което спад със 17 на сто. В същото време продажбите на "Опел" и британският му клон "Воксъл" намаляха с 3% до 718 829 бройки.
В Европа "Шевролет" се фокусира върху налагането на произвежданите в Корея малки модели като "Авео" и "Спарк", но те така и не успяха да преборят утвърдените европейски и японски марки, както и амбициозните корейски "Хюндай" и "Киа".
"Ще продължим да изнасяме за Евроха до края на 2015 година, предстоят дискусии, как да повишим ефективността на нашите заводи", коментира говорителя на GM Korea Парк Хе-хo.
Към момента "Шевролет" има в Европа 1900 дилъра, като предстои да се решава и тяхната съдба. В повечето случаи, както е в България, те предлагат и моделите на "Опел" и сътресението няма да е голямо..
Според анализаторите обаче няма гаранция, че изтеглянето на "Шевролет" ще доведе до повишаване на продажбите "Опел". Причините са поне две - от една страна се премахва вътрешна конкуренция и от друга "Шевролет" така и не стана сериозен фактор в Европа. Не липсват и подозрения, че клиентите, които са търсили по-евтини предложения, няма да отидат при "Опел", а при "Дачия" и другите корейски предложения.