Китайски коли ще атакуват пазара в САЩ най-рано догодина

На живо
Заседанието на Народното събрание

Китайски коли ще атакуват пазара в САЩ най-рано догодина

Акционерът в BYD Уорън Бъфет и основателят на "Майкрософт" Бил Гейтс на представяне на нов модел на китайския концерн през 2010 година в Пекин.
Акционерът в BYD Уорън Бъфет и основателят на "Майкрософт" Бил Гейтс на представяне на нов модел на китайския концерн през 2010 година в Пекин.
Китайски автомобили може да се появят на пазара в САЩ най-рано догодина, съобщи "Блумбърг". Те ще са производство на компанията BYD, в която акционер е Уорън Бъфет.
Китайците планират да лансират четири модела, става ясно от думите на старши вицепрезидента с ресор бизнеса в САЩ Стела Ли. Тя е категорична, че BYD няма да влезе в САЩ, преди да има нужната подготовка и съответните продукти.
"В миналото имахме страст, но не популярност, пари и качествени модели. Вече автомобилите BYD изглеждат модерни, подобрихме дизайна и сигурността. Нямаме намерение да се конкурираме с цена, а с качество и иновации", казва 43-годишната Ли в интервю за "Блумбърг".
Технически BYD вече присъстват на американския пазар чрез електрическите автобуси, които са доставили на различни организации. Концернът дори планира да започне през март производството на рейсове на ток в свой завод в Ланкастър, Калифорния.
Що се отнася до гамата, която ще се предлага в САЩ, тя ще се води от новия плъгин хибрид "Кин". Продажбите на автомобила в Китай започнаха на 17 декември, като стартовата цена е 189 800 юана (31 400 долара) преди държавните субсидии.
"Кин" се ускорява до 100 км/ч за 5.9 секунди, а само на ток може да измине до 100 километра. Електромобилът е6, който се използва от таксиметрови компании в Китай, Великобритания и Колумбия, вероятно също ще се появи на американския пазар.
От другите големи китайски производители на автомобили единствено Geely, които са собственици на "Волво", имат планове да пуснат в САЩ свои модели. Това ще стане най-рано през 2016 година, съобщи през август главният изпълнителен директор на концерна Гуй Шенгюи, припомня "Блумбърг".