Фотогалерия: "Киа" показва мускули в Детройт с прототипа "Стингър"

Reuters

Фотогалерия: "Киа" показва мускули в Детройт с прототипа "Стингър"

В сърцето на американската автоиндустрия - Детройт, "Киа" показа мускули в буквалния смисъл. Корейците демонстрираха своя версия на емблематичните за янките "масъл карс" от рода на "Форд Мустанг", "Шевролет Корвет", "Додж Чаленджър" и т.н.

  • В сърцето на американската автоиндустрия - Детройт, "Киа" показа мускули в буквалния смисъл. Корейците демонстрираха своя версия на емблематичните за янките "масъл карс" от рода на "Форд Мустанг", "Шевролет Корвет", "Додж Чаленджър" и т.н.
    В сърцето на американската автоиндустрия - Детройт, "Киа" показа мускули в буквалния смисъл. Корейците демонстрираха своя версия на емблематичните за янките "масъл карс" от рода на "Форд Мустанг", "Шевролет Корвет", "Додж Чаленджър" и т.н.
  • При това корейците присвояват и едно любимо, и типично "американско" име - Stinger, легендарният противосамолетен ракетен комплекс, решил не един и два военни конфликта.
    При това корейците присвояват и едно любимо, и типично "американско" име - Stinger, легендарният противосамолетен ракетен комплекс, решил не един и два военни конфликта.
  • Според Webster's Dictionary, който има над 200-годишна история в дефинирането на различни думи, обобщението Мuscle car се отнася за "всяка група от произведени в САЩ двуврати спортни купета, с мощни двигатели, създадени за бързо каране". "Киа GT4 Стингър" отговаря напълно на това определение - проектирана е в Калифорния, има две врати, а моторът предлага мощност от 315 конски сили. Задното предаване пък гарантира истинско забавление на пътя или пистата.
    Според Webster's Dictionary, който има над 200-годишна история в дефинирането на различни думи, обобщението Мuscle car се отнася за "всяка група от произведени в САЩ двуврати спортни купета, с мощни двигатели, създадени за бързо каране". "Киа GT4 Стингър" отговаря напълно на това определение - проектирана е в Калифорния, има две врати, а моторът предлага мощност от 315 конски сили. Задното предаване пък гарантира истинско забавление на пътя или пистата.
  • Има обаче и едно важно уточнение - от "Киа" имат намерение на базата на "Стингър" да пуснат достъпен спортен автомобил, което не може да се каже за американските първообрази.
    Има обаче и едно важно уточнение - от "Киа" имат намерение на базата на "Стингър" да пуснат достъпен спортен автомобил, което не може да се каже за американските първообрази.
  • "Стингър" е купе, решено по формулата 2 2 места, като задните седалки са по-скоро за украса.
    "Стингър" е купе, решено по формулата 2 2 места, като задните седалки са по-скоро за украса.
  • Отвън си личат типичните за главния дизайнер на марката Питър Шрайер мотиви. Отпред окото хващат масивните въздухозаборници и внушителните фарове с LED-светлини. На лице и отличителната за марката радиаторна решетка "Тигров нос". Монтиран е и сплитер от въглеродни влакна, който да повиши силата на притискане към пътя.
    Отвън си личат типичните за главния дизайнер на марката Питър Шрайер мотиви. Отпред окото хващат масивните въздухозаборници и внушителните фарове с LED-светлини. На лице и отличителната за марката радиаторна решетка "Тигров нос". Монтиран е и сплитер от въглеродни влакна, който да повиши силата на притискане към пътя.
  • Типично за автомобилите в сегмента, предният капак е дълъг, а линията на покрива се смъква стремително към задницата. Впечатляват и мускулестите извивки на арките на калниците. Стъклените А-колони пък осигуряват 270-градусава видимост на водача.
    Типично за автомобилите в сегмента, предният капак е дълъг, а линията на покрива се смъква стремително към задницата. Впечатляват и мускулестите извивки на арките на калниците. Стъклените А-колони пък осигуряват 270-градусава видимост на водача.
  • Остъкляването създава усещането, че автомобилът е сложил масивни слънчеви очила, които обхвтащат предната и страничната му част.
    Остъкляването създава усещането, че автомобилът е сложил масивни слънчеви очила, които обхвтащат предната и страничната му част.
  • Отзад доминират огромните LED-светлини на стоповете, а спортното излъчване се подсилва от двойните ауспухови тръби. Задната врата е с изцяло остъклена повърхност.
    Отзад доминират огромните LED-светлини на стоповете, а спортното излъчване се подсилва от двойните ауспухови тръби. Задната врата е с изцяло остъклена повърхност.
  • Автомобилът е дълъг 4.32 метра. Теглото е 1359 килограма, разпределени в съотношение 52 към 48% в полза на предния мост.
    Автомобилът е дълъг 4.32 метра. Теглото е 1359 килограма, разпределени в съотношение 52 към 48% в полза на предния мост.
  • Спортното купе има мощност от 315 конски сили, изцедена от двулитров бензинов мотор, с турбо, естествено. Скоростната кутия е шестстепенна механична, а гумите са 275/35R-20 на "Пирели".
    Спортното купе има мощност от 315 конски сили, изцедена от двулитров бензинов мотор, с турбо, естествено. Скоростната кутия е шестстепенна механична, а гумите са 275/35R-20 на "Пирели".
  • По повод капацитета на мотора шефът на дизайнерския център на "Киа" в Калифорния Том Кийнс закачливо отбелязва: "Нашите състезателни автомобили "Оптима" използват същия мотор, но при тях мощността е 400 к.с. Така че не е проблем и нашият прототип да получи мотор, с който няма да остане незабелязан."
    По повод капацитета на мотора шефът на дизайнерския център на "Киа" в Калифорния Том Кийнс закачливо отбелязва: "Нашите състезателни автомобили "Оптима" използват същия мотор, но при тях мощността е 400 к.с. Така че не е проблем и нашият прототип да получи мотор, с който няма да остане незабелязан."
  • Том Кийнс не скрива, че удоволствието от шофирането е била основна задача на създателите на "Стингър". Според него това е истински спортен автомобил, който ще накара всички да обръщат глави след него на улицата и се чувства у дома си и на състезателната писта.
    Том Кийнс не скрива, че удоволствието от шофирането е била основна задача на създателите на "Стингър". Според него това е истински спортен автомобил, който ще накара всички да обръщат глави след него на улицата и се чувства у дома си и на състезателната писта.
  • При разработката на "Стингър" е използван и опита на "Киа" от участието и в шампионата Pirelli World Challenge със специално подготвени автомобили "Оптима". Там корейските машини се представят доста убедително и заеха второ място при марките за миналата година.
    При разработката на "Стингър" е използван и опита на "Киа" от участието и в шампионата Pirelli World Challenge със специално подготвени автомобили "Оптима". Там корейските машини се представят доста убедително и заеха второ място при марките за миналата година.
  • По едно рамо в проектирането на колата са дали и Kia Racing, и техният партньор Kinetic Motorsports. Пилотите на автомобили "Киа" в Grand-Am Continental Tire Sports Car Challenge също са дали своите съвети.
    По едно рамо в проектирането на колата са дали и Kia Racing, и техният партньор Kinetic Motorsports. Пилотите на автомобили "Киа" в Grand-Am Continental Tire Sports Car Challenge също са дали своите съвети.
  • Специално внимание е обърнато на олекотяването на автомобила, като много от класическите ръчки в салона, са заменени от въжени халки.
    Специално внимание е обърнато на олекотяването на автомобила, като много от класическите ръчки в салона, са заменени от въжени халки.
  • Намаляване на теглото е постигнато и с монтирането на специално разработени за модела 20-цолови алуминиеви джанти, през които се виждат спирачните апарати на "Брембо".
    Намаляване на теглото е постигнато и с монтирането на специално разработени за модела 20-цолови алуминиеви джанти, през които се виждат спирачните апарати на "Брембо".
  • С "Киа GT4 Стингър" дебютът си прави и новият за марката цвят "Ignition Yellow".
    С "Киа GT4 Стингър" дебютът си прави и новият за марката цвят "Ignition Yellow".
  • Създателите на колата са се постарали да я снабдят и с максимално директен волан, с бърза и прецизна реакция. Салонът е максимално изчистен, без излишни глезотии. Приборното табло се осветява от светодиоди в червено, като доминират скоростомерът и оборотомерът. Аудиосистема изобщо не е предвидена. "Аудиото е под предния капак, а ауспусите са високоговорителите", коментира Киймс.
    Създателите на колата са се постарали да я снабдят и с максимално директен  волан, с бърза и прецизна реакция. Салонът е максимално изчистен, без излишни глезотии. Приборното табло се осветява от светодиоди в червено, като доминират скоростомерът и оборотомерът. Аудиосистема изобщо не е предвидена. "Аудиото е под предния капак, а ауспусите са високоговорителите", коментира Киймс.
  • Още при дебюта си на автосалона в Детройт "Киа GT4 Стингър" спечели и първото си отличие - най-добър дебютант в класацията на редакторите на популярния сайт Autoblog. Според тях концептуалният модел изненадва с доста лъскава визия, много добра конструкция, отлични пропорции и съвършено изработени детайли.
    Още при дебюта си на автосалона в Детройт "Киа GT4 Стингър" спечели и първото си отличие - най-добър дебютант в класацията на редакторите на популярния сайт Autoblog. Според тях концептуалният модел изненадва с доста лъскава визия, много добра конструкция, отлични пропорции и съвършено изработени детайли.
  • В класацията на Autoblog корейският спортист спечели 50 точки, докато "Шевролет Корвет" Z06 получи 46, "Форд" F-150 45, "Тойота FT-1 36 точки.
    В класацията на Autoblog корейският спортист спечели 50 точки, докато "Шевролет Корвет" Z06 получи 46, "Форд" F-150 45, "Тойота FT-1 36 точки.