Година след като "Хюндай" обявиха, че пускат собствена марка, която да обедини най-луксозните им модели, кръстена "Дженезис", корейците представиха и първия модел от нея. Това е новото поколение на "Хюндай Дженезис", който през 2009 година спечели наградата "Автомобил на годината" за Северна Америка.
Година след като "Хюндай" обявиха, че пускат собствена марка, която да обедини най-луксозните им модели, кръстена "Дженезис", корейците представиха и първия модел от нея. Това е новото поколение на "Хюндай Дженезис", който през 2009 година спечели наградата "Автомобил на годината" за Северна Америка. Лимузината предлага щедро оборудване, лукс от най-висока класа, съвременни системи за безопасност, мощен двигател и версии със задвижване на четирите колела. Визията на новия "Дженезис" е издържана в актуалния дизайнерски стил "Флуидна скулптура", който е актуален при "Хюндай" от 2009 година. При оформлението на интериора пък сериозно внимание е обърнато на ергономичността. Използваните материали са още по-качествени и добре изглеждащи. В салона е монтиран и сензор, който следи за нивото на въглероден диоксид в салона и "нарежда" на вентилацията да вземе мерки за намаляването му. Подобна система се вгражда за първи път в сериен автомобил. Според проучванията на "Хюндай", когато наситеността подмине 2000 частици на милион, хората в колата стават лениви. "Дженезис" изполва преработената платформа на предишното поколение, като окачването е изцяло ново. Моделът получава и нови 18- и 19-цолови джанти. На разположение е и осъвременено окачване с променливи характеристики с два режима на работа - нормален и спортен. Преработено е и кормилното управление, което има още по-прецизна работа. Новият "Дженезис" се предлага с най-мощния осемцилиндров мотор на "Хюндай". Той е петлитров, V-образен и разполага с 420 конски сили. Моторът се комбинира с осемстепенна автоматична скоростна кутия с възможност за ръчна смяна на предавките. Вторият мотор за "Дженезис" е 3.8-литров с 311 конски сили, който използва същата трансмисия, като по-големия си събрат. На снимката е логото, под което ще излизат на пазара в САЩ най-луксозните модели на "Хюндай". "Дженезис" може да бъде със задно предаване или със задвижване 4Х4. Системата HTRAC AWD е с електронно управление и три режима на работа - нормален, еко и спорт. Без да посочват подробности, от "Хюндай" казват, че системата разпределя въртящия момент между предния и задния мост в много широк диапазон. В модела за първи път при "Хюндай" се появява автоматично спиране при риск от катастрофа. На разположение са също адаптивен круиз контрол със стоп-старт функция и предупреждения при напускане на избраната лента на движение. Дебют прави и новото поколение на системата за предупреждение за автомобил в мъртвата зона на огледалата. Предлага се също Head's-Up дисплей, който показва най-важната информация пред очите на водача. В лимузината се монтира и система за отваряне на багажника без ръце. За разлика от повечето конкуренти, които разчитат на посягане с крак, от "Хюндай" са преценили, че това е трудно, ако носите обемисти пакети. Така че "Дженезис" отваря капака на багажника, ако човекът, в чийто джоб е умният ключ, стой неподвижен в непосредствена близост до него в продължение на повече от три секунди. В най-високите нива на изпълнение "Дженезис" предлага аудиосистема Lexicon със 17 тонколони и мощност 900 вата. Най-луксозната навигационна система пък е с 9.2-инчов дисплей и 64 GB памет. Тя предлага и опция търсеният адрес да се изрече на глас. Приборното табло се показва на 4.3 или 7.0-инчов дисплей.