"Мерцедес" пусна лимузина за осем човека

"Мерцедес" пусна лимузина за осем човека

Германският производител на луксозни автомобили "Мерцедес" продължава да разширява гамата си от модели с кръстоска между лимузина и ван. V-класата на концерна от Щутгарт предлага до осем седящи места и гъвкаво вътрешно пространство.
Моделът се предлага в три дължини – между 4.90 и 5.37 метра и два варианта на междуосието. Нивата на оборудване са две - V-класа и V-класа AVANTGARDE. На разположение е и спортен пакет за отвън и дизайнерски за вътре.
Първа на пазара още в края на май излиза версията с дължина 5.14 метра и 3.2 м. междуосие. Компактният и екстра дългият вариант ще бъдат пуснати в последствие.
"Като лимузина за до осем човека", определя новия модел председателят на борда на директорите на Даймлер АГ и ръководител на направлението леки автомобили "Мерцедес" д-р Дитер Цетче. Според него моделът обединява функционалността и комфортът по начин, който няма аналог.
Елегантност в XXL-формат
Един поглед към новата V-класа е достатъчен, за да бъде разпозната тя безпогрешно като член на фамилията леки автомобили  "Мерцедес". Според ръководителя на направлението за ванове в концерна Фолкер Морнхинвег, моделът показва, че е възможен елегантен и динамичен външен вид и в XXL-формат.
 
 
Формата на автомобила е на типичен ван, като напомня на "Виано". Същото може да се каже и за задницата.
Интериорът предлага висококачествени материали, фино изпълнени детайли и дискретно амбиент осветление в три цветови тона.
Арматурното табло е стилно с два дълбоки "кладенеца" за километража и оборотомера с информационен дисплей между тях. Сякаш висящ във въздуха диплей, напомнящ на таблет пък е разположен в средата на арматурното табло. Работата с навигацията и аудиосистемата става с бутони за бърз достъп и тъчпад, на който може да се въвежда ръкописен текст. Той работи на принципа на смартфоните, що се отнася до увеличаване и намаляване на изображението. Всички телематични функции се управляват също чрез жестове и глас. Като опция се предлага озвучителна система Burmester Surround с 16 високоговорителя и Bass Reflex Box.
Климатизация според слънцето
Усъвършенстваната автоматична климатична система има с три си различни вентилационни режима  - FOCUS, MEDIUM и DIFFUSE. Тя предлага автоматична предварителна климатизация, както и интегриран датчик за запотяването и разпределяне на охлаждащия въздух между страната на водача и страната на спътника, чиято интензивност се определя в зависимост от слънцестоенето.
 
 
Седалките в задната част на купето позволяват многобройни конфигурации, покриващи всякакви нужди. Серийно просторната лимузина е оборудвана шест места – две отпред и четири единични комфортни седалки с подлакътници в два реда отзад. По желание между единичните седалки на първия ред задни кресла може да се монтира сгъваема масичка.
Като алтернативно решение на единичните седалки за двата реда в задната част се предлагат двуместни седалки с облегалки от две части, сгъваеми отделно, както и триместни седалки с възглавница и облегалки от три части. Единичните и многоместните седалки могат да се придвижват напред и назад върху релси има и възможност креслата да се обърнат едно срещу друго.
Трансформация от хол в спалня
Който желае да има възможност за нощуване във V-класата, може да оборудва задния ред и с триместна седалка - легло. Под комфортното легло, което може да се използва и като второ ниво за багаж, има обособени чекмеджета.
За комфортно товарене и разтоварване V-класата  има задно стъкло, което може да се отваря и затваря независимо от задния капак. Багажникът е на две нива, като разделителят на товарното отделение може лесно да се монтира и демонтира. Автомобилът ще се предлага и с електрически задвижван заден капак.
 
 
Серийно или като опция с новия модел се предлагат общо единадесет асистиращи системи за водача, използващи радарни и ултразвукови датчици и камери, който са на разположение и с новите E и S-класа. Сред по-интересните системи за активен асистент за паркиране, 360-градусов поглед около колата, адаптивен круиз контрол, система за предотвратяване на сблъсък, асистент за разпознаване на пътни знаци с предупредителна функция за непозволено движение, асистент за задържане на автомобила в пътната лента, предупреждение за автомобил в сляпата зона на огледалата, фарове с LED светлини и интелигентно управление.
Четирицилиндров турбодизел с три мощности
С излизането си на пазара новата V-класа ще се предлага с 2.1-литров четирицилиндров турбодизел с двустепенно нагнетяване и три мощности – 136 конски сили и 330 Нм. (V 200 CDI), 163 к.с. и 380 Нм. (V 220 CDI) и 190 к.с. и 440 Нм. (V 250 BlueTEC). Най-икономичният от тях се задоволява с 6.0 л/100 км.
Версията V 250 BlueTEC е оборудвана серийно със седемстепенна автоматична трансмисия с възможност за превключване с планки на волана. За другите две модификации базовата трансмисия е механична. 
Автомобилът може да се поръча и със система, която променя настройките на мотора и скоростната кутия в четири режима -икономичен, комфортен, спортен и ръчен. На разположение е и окачване с променливи харасктеристики. 
С дебюта излиза лимитирана серия Edition 1
Както всяка нова продуктова гама леки автомобили на "Мерцедес" V-класата стартира с лимитирана серия Edition 1, чието базово оборудване включва мотора с мощност 190 к.с., автоматична предавателна кутия 7G-TRONIC PLUS, спортната ходова част, 19-цолови алуминиеви джанти, тапицерия "напа", озвучителната система е Burmester, електрически задвижване задни врати и капак на багажника, асистент за предотвратяване на сблъсък, асистентът за задържане на автомобила в пътната лента и асистентът за сляпа зона и др.