"Форд" промени най-продавания автомобил в света

На живо
Траян Траянов в подкаста "Дума на седмицата"

"Форд" промени най-продавания автомобил в света

Дори фактът, че един автомобил е най-продаван в света, не може да е достатъчен след четвъртата година на неговото производство той да не мине през промяна. Доказва го "Форд Фокус", който на автосалона в Женева ще дебютира след сериозен фейслифт.
Моделът се появява в гамата на "Форд" през 1998 година, като заменя "Ескорт", и оттогава е намерил над 12 милиона клиенти, от които 6.9 милиона в Европа. Сега промени има във външния вид на колата - преден капак, решетка, фарове, стопове. Добавени са и фини хромирани детайли отпред и отзад. Налични са и нови цветове - Deep Impact Blue и Glace Blue
"Форд" промени най-продавания автомобил в света
Интериорът също е променен, като са били взети предвид препоръките на клиентите. Така централна конзола вече е с по-малко бутони. Добавени са и черни сатенирани и хромирани детайли за по-изчистен и модерен вид.
Новата централна жабка предлага повече място, на разположение е и плъзгащ се интегриран подлакътник. Конзолата в средата може да побира едновременно 1-литрова бутилка и 400-милилитрова чаша.
"Фокус" ще първият модел на "Форд", използващ новата SYNC 2 система за свързаност. Тя е с 8-инчов реагиращ на допир екран, гласово управление на аудиосистемата, навигацията, климатика и съвместимите мобилни телефони.
Навигационната система предлага детайлна информация за пресечки, изговаряне имената на улиците, забележителности и пътеводителя на Michelin. С натискането на бутона за гласово управление и казвайки "Гладен съм", излиза списък с най-близките ресторанти.
"Форд" промени най-продавания автомобил в света
Форд
Подобрена е и шумоизолацията на "Фокус". Кормилното управление пък е станало по-прецизно.
Паркира и намалява сам
Сред асистиращите системи нова е тази за автоматично паркиране, вече и перпендикулярно, не само успоредно, с предупреждение за преминаващи автомобили при излизане на заден ход. Тя вече предлага и автономно излизане от паркомястото, като водачът си служи само газта и спирачката, а електрониката движи волана.
"Форд Фокус" се предлага с подобрената система за предотвратяване на удари с ниска скорост, като автоматично задействане на спирачките става при скорост до 50 км/ч (при до 30 км/ч сега). Новост е системата за превенция на сблъсъци при по-висока скорост, която издава предупредителени сигнали и ако е необходимо, задейства спирачките. Не липсва и адаптивен круиз контрол, поддържащ безопасно разстояние спрямо предния автомобил, дори когато той се движи с по-ниска скорост от зададената на автопилота.
Поема родителския контрол
Новият "Форд Фокус" ще предложи за първи път в модел на концерна за Европа технологията MyKey. Тя позволява ключът на колата да бъде програмиран с ограничение за максималната скорост, силата на звука на аудиосистемата и стартирането на двигателя само ако са поставени предпазните колани. Подходяща за контрол на младите или неопитни шофьори, системата не позволява изключването на системите за електронна стабилност и за предотвратяване на сблъсъци в града.
"Форд" промени най-продавания автомобил в света
"Фокус" излиза на пазара и с подобрената система за адаптивни светлини с биксенонови фарове, като светлинният поток се променят според терена.
Естествено обновената гама на модела ще може да се поръча с по-икономични мотори. Най-модерният дизелов агрегат ще предлага с 19% намаление на разхода на горивото, докато най-модерният бензинов - със 17 на сто.
Новият "Форд Фокус" ще е първият автомобил в Европа, предлагащ се с икономичния 1.5-литров бензинов EcoBoost двигател (150 и 180 к.с.) и новия 1.5-литров дизелов TDCi агрегат (95 и 120 к.с). Общо моделът може да се поръча със седем бензинови мотора (от 85 до 180 к.с.) , от които четири "екобууст" и шест дизелови (95 - 150 коня).
Двигатели и трансмисии
1.0 л бензинов EcoBoost 100 к.с., 5-степенна механична
1.0 л бензинов EcoBoost 125 к.с., 6-степенна механична, 6-степенна автоматична (2015)
1.5 л бензинов EcoBoost 150 к.с., 6-степенна механична, 6-степенна автоматична (2015)
1.5 л бензинов EcoBoost 180 к.с., 6-степенна механична, 6-степенна автоматична (2015)
1.6 л бензинов TI-VCT 85 к.с., 5-степенна механична
1.6 л бензинов TI-VCT 105 к.с., 5-степенна механична
1.6 л бензинов TI-VCT 125 к.с., 5-степенна механична, 6-степенна автоматична PowerShift
1.5 л дизелов TDCi 95 к.с., 6-степенна механична
1.5 л дизелов TDCi, 120 к.с., 6-степенна механична, 6-степенна автоматична PowerShift (2015)
1.5 л дизелов ECOnetic 105 к.с., 6-степенна механична
1.6 л дизелов TDCi 95 к.с., 6-степенна механична
1.6л дизелов TDCi 115 к.с., 6-степенна механична
2.0л дизелов TDCi, 150 к.с., 6-степенна механична, 6-степенна автоматична PowerShift