Италианският производител на луксозни автомобили "Мазерати" тази година отбелязва своя стогодишен юбилей, а като част от инициативите покрай него в Женева беше показан новият концептуален автомобил "Алфиери".
Италианският производител на луксозни автомобили "Мазерати" тази година отбелязва своя стогодишен юбилей, а като част от инициативите покрай него в Женева беше показан новият концептуален автомобил "Алфиери". Кръстен на най-посветения на автомобилите от братя Мазерати, който основава Officine Alfieri Maserati в Болоня преди век, моделът е напълно действащ, като подсказва в каква посока ще се развива дизайнът на марката в бъдеще. При създаването на "Алфиери" дизайнерите от Торино са се постарали за напомнят за славното състезателно минало на марката и традициите в производството на уникални GT (GranTurismо) автомобили. Поглед към пропорциите подсказва, че от прототипът може да се роди новото "Мазерати Гран Спорт", и за момента амбициите са това наистина да се случи. Според отговорника за модела Лоренцо Рамациоти "Алфиери" е връзката между славното минало и обещаващото бъдеще на "Мазерати". "Не мога да ви уверя, че ще видим тази кола в серийно производство в следващите две години, но съм сигурен, че ще пуснем нещо доста сходно." Създаването на модела започва миналото лято, като задачата е да се направи концептуален автомобил за юбилея на марката от нулата. Различните предложения и виждания на екипа от дизайнери на "Мазерати" са събрани, обобщени и така се ражда "Алфиери". Като основен извор на вдъхновение за концептуалния модел е "Мазерати A6 GCS-53", създаден през 1964 година от "Пининфарина". Всъщност това е последният автомобил, който Carrozzeria Pinin Farina прави за луксозната италианска марка, преди в първото десетилетие на XXI век да се разпише отново с "Куатропорте" и "Гран Туризмо". Името на модела е изписано с почерка на Алфиери Мазерати. Джантите са специално създадени за "Мазерати Алфиери". Задните са 21 цола, а предните 20 цола и са вдъхновени от стила на 50-те. Декоративните спици на джантите, спирачните апарати, радиаторната решетка, трите отличителни за "Мазерати" въздухозаборника на предния калник и задния дифузьор са боядисани в Maserati Blue. Цветът, кръстен Steel Flair, е създаден за концептуалния автомобил. Предният спойлер и задният дифузьор са от въглеродни влакна с алуминиева вложка. Салонът е решен по формулата 2х2 места и е максимално изчистен. Приборното табло е вдъхновено от "Мазерати 5000 GT", а всички настройки се правят от разположения в средата на арматурното табло TFT екран. Връзката на "Мазерати" с автомобилния спорт виждаме и в салона, като постелките на пода имитират цвета на оксидирана стомана, материал, от който масово са се произвеждали състезателните автомобили през 50-те години на миналия век. Цветовете в купето са основно бяло и тъмносиньо, използваните материали са висококачествената кожа и алуминий. Облегалките на задните седалки могат да се сгъват, като така се увеличава багажният обем. Технически "Алфиери" е създаден на базата на "Гран Туризмо МС Страдале", но междуосието е свито с 24 сантиметра до 2.70 м. "Автомобилът" е дълъг 4.59 м, широк 1.93 м и висок 1.28 м. Моторът е познатият от "Мазерати Гран Туризмо" 4.7-литров, атмосферен V8 с мощност 460 к.с. и максимален въртящ момент 520 Нм. Скоростната кутия е шестстепенна, с електрическо управление. Задвижващи са задните колела, като е на разположение и диференциал с ограничено приплъзване. Спирачките от карбон и керамика също са от "Гран Туризмо МС Страдале" и са разработка на "Брембо".