Фотогалерия: Впечатляващ прототип отбелязва вековния юбилей на "Мазерати"

Георги Пауновски

Фотогалерия: Впечатляващ прототип отбелязва вековния юбилей на "Мазерати"

Италианският производител на луксозни автомобили "Мазерати" тази година отбелязва своя стогодишен юбилей, а като част от инициативите покрай него в Женева беше показан новият концептуален автомобил "Алфиери".

  • Италианският производител на луксозни автомобили "Мазерати" тази година отбелязва своя стогодишен юбилей, а като част от инициативите покрай него в Женева беше показан новият концептуален автомобил "Алфиери".
    Италианският производител на луксозни автомобили "Мазерати" тази година отбелязва своя стогодишен юбилей, а като част от инициативите покрай него в Женева беше показан новият концептуален автомобил "Алфиери".<br />
  • Кръстен на най-посветения на автомобилите от братя Мазерати, който основава Officine Alfieri Maserati в Болоня преди век, моделът е напълно действащ, като подсказва в каква посока ще се развива дизайнът на марката в бъдеще.

    Кръстен на най-посветения на автомобилите от братя Мазерати, който основава Officine Alfieri Maserati в Болоня преди век, моделът е напълно действащ, като подсказва в каква посока ще се развива дизайнът на марката в бъдеще.<br /><br />
  • При създаването на "Алфиери" дизайнерите от Торино са се постарали за напомнят за славното състезателно минало на марката и традициите в производството на уникални GT (GranTurismо) автомобили. Поглед към пропорциите подсказва, че от прототипът може да се роди новото "Мазерати Гран Спорт", и за момента амбициите са това наистина да се случи.

    При създаването на "Алфиери" дизайнерите от Торино са се постарали за напомнят за славното състезателно минало на марката и традициите в производството на уникални GT (GranTurismо) автомобили. Поглед към пропорциите подсказва, че от прототипът може да се роди новото "Мазерати Гран Спорт", и за момента амбициите са това наистина да се случи.<br /><br />
  • Според отговорника за модела Лоренцо Рамациоти "Алфиери" е връзката между славното минало и обещаващото бъдеще на "Мазерати". "Не мога да ви уверя, че ще видим тази кола в серийно производство в следващите две години, но съм сигурен, че ще пуснем нещо доста сходно."

    Според отговорника за модела Лоренцо Рамациоти "Алфиери" е връзката между славното минало и обещаващото бъдеще на "Мазерати". "Не мога да ви уверя, че ще видим тази кола в серийно производство в следващите две години, но съм сигурен, че ще пуснем нещо доста сходно."<br /><br />
  • Създаването на модела започва миналото лято, като задачата е да се направи концептуален автомобил за юбилея на марката от нулата. Различните предложения и виждания на екипа от дизайнери на "Мазерати" са събрани, обобщени и така се ражда "Алфиери".

    Създаването на модела започва миналото лято, като задачата е да се направи концептуален автомобил за юбилея на марката от нулата. Различните предложения и виждания на екипа от дизайнери на "Мазерати" са събрани, обобщени и така се ражда "Алфиери".<br /><br />
  • Като основен извор на вдъхновение за концептуалния модел е "Мазерати A6 GCS-53", създаден през 1964 година от "Пининфарина". Всъщност това е последният автомобил, който Carrozzeria Pinin Farina прави за луксозната италианска марка, преди в първото десетилетие на XXI век да се разпише отново с "Куатропорте" и "Гран Туризмо".

    Като основен извор на вдъхновение за концептуалния модел е "Мазерати A6 GCS-53", създаден през 1964 година от "Пининфарина". Всъщност това е последният автомобил, който Carrozzeria Pinin Farina прави за луксозната италианска марка, преди в първото десетилетие на XXI век да се разпише отново с "Куатропорте" и "Гран Туризмо".<br /><br />
  • Името на модела е изписано с почерка на Алфиери Мазерати.

    Името на модела е изписано с почерка на Алфиери Мазерати.<br /><br />
  • Джантите са специално създадени за "Мазерати Алфиери". Задните са 21 цола, а предните 20 цола и са вдъхновени от стила на 50-те.

    Джантите са специално създадени за "Мазерати Алфиери". Задните са 21 цола, а предните 20 цола и са вдъхновени от стила на 50-те.<br /><br />
  • Декоративните спици на джантите, спирачните апарати, радиаторната решетка, трите отличителни за "Мазерати" въздухозаборника на предния калник и задния дифузьор са боядисани в Maserati Blue. 

    Декоративните спици на джантите, спирачните апарати, радиаторната решетка, трите отличителни за "Мазерати" въздухозаборника на предния калник и задния дифузьор са боядисани в Maserati Blue. <br /><br />
  • Цветът, кръстен Steel Flair, е създаден за концептуалния автомобил.

    Цветът, кръстен Steel Flair, е създаден за концептуалния автомобил.<br /><br />
  • Предният спойлер и задният дифузьор са от въглеродни влакна с алуминиева вложка.

    Предният спойлер и задният дифузьор са от въглеродни влакна с алуминиева вложка.<br /><br />
  • Салонът е решен по формулата 2х2 места и е максимално изчистен. Приборното табло е вдъхновено от "Мазерати 5000 GT", а всички настройки се правят от разположения в средата на арматурното табло TFT екран.

    Салонът е решен по формулата 2х2 места и е максимално изчистен. Приборното табло е вдъхновено от "Мазерати 5000 GT", а всички настройки се правят от разположения в средата на арматурното табло TFT екран.<br /><br />
  • Връзката на "Мазерати" с автомобилния спорт виждаме и в салона, като постелките на пода имитират цвета на оксидирана стомана, материал, от който масово са се произвеждали състезателните автомобили през 50-те години на миналия век.

    Връзката на "Мазерати" с автомобилния спорт виждаме и в салона, като постелките на пода имитират цвета на оксидирана стомана, материал, от който масово са се произвеждали състезателните автомобили през 50-те години на миналия век.<br /><br />
  • Цветовете в купето са основно бяло и тъмносиньо, използваните материали са висококачествената кожа и алуминий.

    Цветовете в купето са основно бяло и тъмносиньо, използваните материали са висококачествената кожа и алуминий.<br /><br />
  • Облегалките на задните седалки могат да се сгъват, като така се увеличава багажният обем.
    Облегалките на задните седалки могат да се сгъват, като така се увеличава багажният обем.
  • Технически "Алфиери" е създаден на базата на "Гран Туризмо МС Страдале", но междуосието е свито с 24 сантиметра до 2.70 м. "Автомобилът" е дълъг 4.59 м, широк 1.93 м и висок 1.28 м.

    Технически "Алфиери" е създаден на базата на <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2010/10/01/969738_mazerati_nai-nai_debjutira_v_parij/" target="_blank">"Гран Туризмо МС Страдале"</a>, но междуосието е свито с 24 сантиметра до 2.70 м. "Автомобилът" е дълъг 4.59 м, широк 1.93 м и висок 1.28 м.<br/><br/>
  • Моторът е познатият от "Мазерати Гран Туризмо" 4.7-литров, атмосферен V8 с мощност 460 к.с. и максимален въртящ момент 520 Нм.
    Моторът е познатият от "Мазерати Гран Туризмо" 4.7-литров, атмосферен V8 с мощност 460 к.с. и максимален въртящ момент 520 Нм.<br />
  • Скоростната кутия е шестстепенна, с електрическо управление. Задвижващи са задните колела, като е на разположение и диференциал с ограничено приплъзване.

    Скоростната кутия е шестстепенна, с електрическо управление. Задвижващи са задните колела, като е на разположение и диференциал с ограничено приплъзване.<br /><br />
  • Спирачките от карбон и керамика също са от "Гран Туризмо МС Страдале" и са разработка на "Брембо".

    Спирачките от карбон и керамика също са от "Гран Туризмо МС Страдале" и са разработка на "Брембо".<br /><br />
  • Фотогалерия: Впечатляващ прототип отбелязва вековния юбилей на "Мазерати"