"Опел" приключи китайската си авантюра

"Опел" приключи китайската си авантюра

Автовоз с автомобили "Буик Регал" на паркинг край Шанхай
Дневник
Автовоз с автомобили "Буик Регал" на паркинг край Шанхай
Германското подразделение на "Дженерал мотърс" "Опел" обяви, че спира да работи на китайския пазар от началото на следващата година, съобщи "Асошиейтед прес". Причината е слабото търсене.
22-те представителства на "Опел" са продали през 2013 година 4365 автомобила, при 810 000 от марката "Буик", която също е на "Дженерал мотърс". Една от причините за неуспеха е и факта, че може би най-подходящия за китайския пазар модел - "Опел Инсигния" в Китай се лансира като "Буик Регал".
Според главния изпълнителен директор на "Опел" Карл-Томас Нойман решение за изтегляне от Китай е трябвало да бъде взето отдавна. Нойман посочи, че е щяло да струва стотици милиони евро да се популяризира марката "Опел" и да се разшири дистрибуторската мрежа.
От компанията са преценили, че е по-ефективно тези средства да се използват за модернизиране на мощностите в Европа. В основния завод на "Опел" в Рюселсхайм например ще бъдат инвестирани 245 милиона евро.
Междувременно "Ройтерс" съобщи, че има договореност "Опел" да прави в европейските си заводи модели на "Буик" за американския пазар. Те ще се произвеждат в Рюселсхайм.
Това ще стане факт най-рано през 2016 година. В момента "Опел" прави в Рюселсхайм за "Буик" само вече споменатия модел "Регал".
Това са поредните преструктурирание в "Дженерал мотърс" в рамките на няколко месеца, след като през декември беше съобщено, че спира предлагането на "Шевролет" в Европа от догодина и беше решено да се затвори завода в Австралия, произвеждащ "Холдън", в края на 2016 година.