"Дъстър" стигна 1 млн. продажби за четири години

"Дъстър" стигна 1 млн. продажби за четири години

"Дъстър" стигна 1 млн. продажби за четири години
Рено груп
Високопроходимият модел "Дъстър", който се предлага под марките "Рено" и "Дачия", стигна 1 млн. продажби в световен мащаб за четири години, съобщиха от "Рено груп". Автомобилът се предлага в над 100 държави.
Най-големите пет пазара на "Дъстър" са Русия (151 633 бройки), Франция (145 612), Бразилия (117 303), Индия (85 974) и Германия (70 159). Едномилионният автомобил от модела беше произведен в завода на "Рено" в Куритиба, Бразилия, но той се прави в още четири завода по света: Питещи (Румъния), Енвигадо (Колумбия), Москва (Русия) и Ченай (Индия).
От края на миналата година се предлага миналата през фейслифт версия на "Дъстър". Освен промени отвън и вътре автомобилът е получил нов двигател, екипировка и редица подобрения.
Новият мотор е бензиновият 4-цилиндров, 1.2-литров турбодвигател с директно впръскване на горивото и мощност 125 к.с. Той има разходът на гориво от 6.0 л/100 км, а ангренажният му ремък не се нуждае от сервизиране и смяна.
На разположение в "Дъстър" остават 1.6-литровият бензин със 105 к.с., предлаган и във версия на пропан-бутан, и 1.5 dCi дизел с две мощности – 90 или 110 к.с. Моделът ще се екипира и с функция Eco Mode и индикатор за смяна на предавките.
Автомобилът е станал много по-безшумен. Бутоните за контрол на електрическите прозорци пък вече са поставени върху вратите. Сред оборудването се появяват термометър, круиз контрол, серийна стабилизираща програма, задни паркинг сензори и т.н.
Изборът от тапицерии включва четири варианта, сред които вече има и кожена. "Дачия" ще предлага с модела и възможности за персонализиране чрез обширна гама от аксесоари. В "Дъстър" вече ще се вгражда аудио-навигационна система MEDIA NAV, включваща Bluetooth свързаност и сателитна навигация.