Проектът за българско електрическо такси търси финансиране, за да тръгне по улиците

Проектът за българско електрическо такси търси финансиране, за да тръгне по улиците

Проектът за българско електрическо такси ("e-taxi-shuttle") на Техническия университет в София, реализиран с помощта на "Даймлер", "Брабус" и "Балканстар" търси финансиране, за да стигне до етап представяне на движещ се прототип. Това стана ясно при посещението в България на главния дизайнер на "Мерцедес" проф. Гордeн Вагенер.
Той допълни, че в момента е изработен макет в мащаб 1:1 на автомобила. Предстои от "Мерцедес" да изпратят компютърен експерт, който да направи триизмерен образ на бъдещото електрическо такси.
Следващата стъпка е създаването на интериора, а финалната - сглобяване на действащ прототип. Амбицията на студентите от Техническия университет е да изготвят нова платформа с две колесни междуосия, на която могат да се правят електрически автомобили с различни приложения.
Платформата с двата варианта на отстояние на колесните мостове би могла да се произвежда от различни производители на коли като база за специфично пазарно адресирани автомобили, с което посредством тиража да се редуцират развойните и производствените разходи и се снижи крайната цена на транспортното средство. Идеята е панелите по купето на автомобила да са от стъклопласт, а с едно зареждане да изминава 150 километра.
Проектът "е-такси", по който се работи от 2010 година е поредната разработка в ТУ - София, след автомобила "Юниверс – Автомобил, произведен в България". От него бяха направени няколко движещи се прототипа, но липсата на интерес не доведе до серийно производство.
Гамата от автомобили "Юнивърс"
„Балкан Стар“
Гамата от автомобили "Юнивърс"
През тази година се навършват десет години от началото на съвместната работа между университета в София, "Даймлер" и "Брабус". Според проф. Харолд Лешке, бивш шеф на отдела "Иновативни дизайнерски проекти и корпоративен дизайн" в "Даймлер-Крайслер", днес Техническият университет разполага с много по-подготвени студенти в областта на автомобилния дизайн.
"Като започнахме, в университета нямаше условия. От десет студенти трима имаха потенциал и талант, сега от десет са петима. Тогава почти никой не говореше английски, днес почти всички боравят с него. Определено има напредък", коментира Лешке.
Според проф. Гордeн Вагенер предимството на студентите е, че не са ограничени в мисленето си и дават свежи идеи. Той допълни, че тъй като дизайнът е нещо емоционално, в което влагаш душата си, хората от различните части на света раждат различни идеи и това е целта в "Мерцедес" да се стремят да работят с университети по цял свят.