Главният дизайнер на "Мерцедес": Приключихме с кутиестите форми

Главният дизайнер на "Мерцедес": Приключихме с кутиестите форми

Професор Гордeн Вагенер пред разработената под негово ръководство нова С-класа на "Мерцедес"
Професор Гордeн Вагенер пред разработената под негово ръководство нова С-класа на "Мерцедес"
В "Мерцедес" приключихме с кутиестият дизайн, за вбъдеще нашите модели ще изглежда много по-секси, това каза при посещението си в България през миналата седмица ръководителят на дизайнерския отдел на луксозната германска марка професор Гордeн Вагенер. Помолен да даде повече подробности, той уточни, че новият дизайн се демонстрира от последните модели на марката - С, S-класа, GLA, както и концептуалния автомобил Coupe SUV, показан в Пекин.
"Ако ви прави впечатление, напоследък няма голяма разлика между така наречените шоукари и серийните модели. Започнахме да преоткриваме SUV дизайна с GLA. Основната ми насока в дизайна е така наречената "чувствена изчистеност". Както виждате, линията е много по-плавна, емоционална и дори секси, вече я няма квадратната кутия на класическия офроудър. Ползваме същия дизайнерски език отпреди, но в друго изпълнение. Стремим се към по-младежки ориентиран и динамичен облик на автомобилите си", каза още проф. Вагенер.
Визитата на главния дизайнер на марката съвпадна с представянето в България на новия "Мерцедес" GLA.
Визитата на главния дизайнер на марката съвпадна с представянето в България на новия "Мерцедес" GLA.
Според него този подход дава резултат, като 60% от купувачите в последните години са нови за марката, като сериозно е била свалена и средната възраст на собствениците.
Популярността на SUV-моделите главният дизайнер на "Мерцедес" си обяснява със спортния дизайн, но и функционалността. " С тях даваме на потребителите усещане за мечти и свобода. Купувачите им сякаш казват - вижте ме, аз съм спортен тип, водя активен начин на живот", допълни професор Гордeн Вагенер. "В България половината от нашите продажби са на SUV модели, но основната причина е състоянието на пътищата", допълни го с усмивка управителят на дилъра на марката "Балкан Стар" Манфред Мулц.
В отговор на въпрос от "Дневник" Вагенер каза, че въпреки че "Мерцедес" има вече дизайнерски център и в Китай, няма да разработва автомобили, с външен вид, съобразен с местния вкус. "За китайците марката ни е олицетворение на европейските култура, светоусещане и лукс и именно затова ни харесват", допълни той.
Според него е трудно да правиш автомобил за един пазар. Вагенер поясни, че глобалният автомобил е триобемен седан, като трудното е той да изглежда динамичен и секси. "Класическият стар триобемен дизайн се харесва навсякъде, но обещавам, че той в никакъв случай няма да е скучен", смята той.
Професор Вагенер с прототипа на българското електрическо такси, проект, подготвян от Техническия университет в София, съвместно с "Мерцедес"
Професор Вагенер с прототипа на българското електрическо такси, проект, подготвян от Техническия университет в София, съвместно с "Мерцедес"
Попитан за източниците си на вдъхновение, Вагенер посочи, че го зареждат пътуванията и посещаването на различни страни. "Красивите форми, коли, форми, също са вдъхновяващи. Накратко - всичко може да ме вдъхнови", разкри професор Горден Вагенер.
Той допълни, че често идеи го осеняват и под душа. Според Вагенер дизайнерите на автомобили се вдъхновяват и от това, че живеят в бъдещето. Като вляза в ателието, аз се пренасям в 2018 година, за която вече мислим автомобили. Излизайки навън, се връщам в 2014-та", поясни той.
Професор Гордeн Вагенер е на мнение, че макар електрическите автомобили сега да са екзотика, те ще намерят своя път, но това няма да стане през това десетилетие. Основната пречка пред тях според него е липсата на батерии с достатъчно голям капацитет. Точно акумулаторите, които обикновенно за монтирани в дъното на подобен тип автомобили, ги правят високи, което е голямо предизвикателство за дизайнерите", уточни гостът.