Трицилиндровият "Форд Екобууст" стана световен двигател на годината за трети път

Трицилиндровият "Форд Екобууст" стана световен двигател на годината за трети път

Еднолитровият трицилиндров двигател на "Форд" от генерацията екобууст за трета поредна година беше избран за най-добър мотор в света. Призовете на отличниците тази година бяха връчени на церемония в Щутгарт.
Двигателят на "Форд" беше определен за най-добър от жури от 82 автомобилни журналисти от 35 държави. Моторът спечели и в категорията за агрегати под 1.0 литър работен обем. Двигателят досега е спечелил 13 големи награди.
"Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1.0-литровият екобууст продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност", коментира съпредседателят на 16-ите награди "Световен двигател на годината" и редактор на сп. "Международни технологии за двигатели" Деан Славнич.
Масимо Насимбене, член на журито и редактор от Италия, допълва, че за три година са се появили много трицилиндрови двигатели, но 1.0-литровият EcoBoost двигател продължава да е най-добрият.
Представен в Европа през 2012 г. с новия "Форд Фокус", 1.0-литровият екобууст вече е наличен в още 9 модела - "Фиеста", B-MAX, "Екоспорт", C-MAX, Grand C-MAX, "Турнео Кънект", "Турнео Куриер", "Транзит Кънект" и "Транзит Куриер". Наличен във версия със 100 и 125 к.с., "Форд" наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с.
Втората позиция в класацията на най-добрите мотори на годината зае агрегат от съвсем различна вселена - 4.5-литровият V8 атмосферен на "Ферари" с 570 и 605 конски сили, вграждан в моделите 458 Italia и 458 Speciale, изостанал със 70 точки. Най-мощният мотор без турбо в индустрията грабна отличието в категорията над четири литра, както и приза за агрегат с най-впечатляващи характеристики.
Тазгодишната церемония ще се запомни и с факта, че за първи път отличие получава система за задвижване на електромобил. Моторът на Тесла S взе отличието "Зелен двигател на годината". За най-добър нов мотор беше обявен двулитровият на "Мерцедес" АMG с 360 конски сили, предлаган с A45 AMG, CLA45 AMG и GLA45 AMG.
Ето и класацията
Най-добър двигател на годината
Ford 999 кубика трицилиндров турбо 351 точки
Ferrari 4.5-litre V8 281
Volkswagen 1.4-литра TSI Twincharger 254
До 1 литър работен обем
Ford 999 кубика трицилиндров турбо 505
BMW 647 двуцилиндров електрико-бензинов за удължаване на пробега 261
Volkswagen 999 кубика трицилиндров 239
От 1 до 1.4 литра
Volkswagen 1.4-литра TSI Twincharger 360
Fiat 1.4-литра MultiAir турбо 202
Volkswagen 1.4-литра TSI 170
От 1.4 до 1.8 литра
BMW / PSA Peugeot Citroen 1.6-литра 267
BMW 1.5-литра три цилиндров 256
Volkswagen/Audi 1.8-litre TFSI 196
От 1.8 до 2.4 литра
Mercedes-AMG 2-литра turbo 271
Audi 2-литра TFSI 235
BMW 2-litre twin-turbo дизел 211
От 2.0 до 2.5 литра
Audi 2.5-литра петцилиндров с турбо 357
Mazda 2.2-литра Skyactiv дизел 340
Мерцедес 2.1-литра CDI 221
От 2.5 до 3.0 литра
BMW 3-литра туин пауър турбо шестцилиндъра 254
Porsche 2.7-литра 228
BMW M 3-литра турбо 174
От 3 до 4.0 литра
McLaren 3.8-литра V8 351
Audi/Bentley 4-литра TFSI 245
Порше 3.8-литра боксер 231
Над 4 литра
Ferrari 4.5-литра V8 380
Ferrari 6.3-литра V12 271
Mercedes-AMG 5.5-литра V8 турбо 148
Зелен двигател на годината
Tesla електрически 248
BMW 647 кубика двуцилиндров електрико-бензинов за удължаване на пробега 189
BMW електрически от i3 145
Нов двигател на годината
Mercedes-AMG 2-литра турбо 225
BMW 1.5-литра трицилиндров с турбо 154
BMW електрически от i3 138
Перформънс двигател
Ferrari 4.5-литров V8 289
Ferrari 6.3-литра V12 220
McLaren 3.8-литра V8 136