Трицилиндровият "Форд Екобууст" стана световен двигател на годината за трети път
Еднолитровият трицилиндров двигател на "Форд" от генерацията екобууст за трета поредна година беше избран за най-добър мотор в света. Призовете на отличниците тази година бяха връчени на церемония в Щутгарт.
Двигателят на "Форд" беше определен за най-добър от жури от 82 автомобилни журналисти от 35 държави. Моторът спечели и в категорията за агрегати под 1.0 литър работен обем. Двигателят досега е спечелил 13 големи награди.
"Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1.0-литровият екобууст продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност", коментира съпредседателят на 16-ите награди "Световен двигател на годината" и редактор на сп. "Международни технологии за двигатели" Деан Славнич.
Масимо Насимбене, член на журито и редактор от Италия, допълва, че за три година са се появили много трицилиндрови двигатели, но 1.0-литровият EcoBoost двигател продължава да е най-добрият.
Представен в Европа през 2012 г. с новия "Форд Фокус", 1.0-литровият екобууст вече е наличен в още 9 модела - "Фиеста", B-MAX, "Екоспорт", C-MAX, Grand C-MAX, "Турнео Кънект", "Турнео Куриер", "Транзит Кънект" и "Транзит Куриер". Наличен във версия със 100 и 125 к.с., "Форд" наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с.
Втората позиция в класацията на най-добрите мотори на годината зае агрегат от съвсем различна вселена - 4.5-литровият V8 атмосферен на "Ферари" с 570 и 605 конски сили, вграждан в моделите 458 Italia и 458 Speciale, изостанал със 70 точки. Най-мощният мотор без турбо в индустрията грабна отличието в категорията над четири литра, както и приза за агрегат с най-впечатляващи характеристики.
Тазгодишната церемония ще се запомни и с факта, че за първи път отличие получава система за задвижване на електромобил. Моторът на Тесла S взе отличието "Зелен двигател на годината". За най-добър нов мотор беше обявен двулитровият на "Мерцедес" АMG с 360 конски сили, предлаган с A45 AMG, CLA45 AMG и GLA45 AMG.
Ето и класацията
Най-добър двигател на годината
Ford 999 кубика трицилиндров турбо 351 точки
Ferrari 4.5-litre V8 281
Volkswagen 1.4-литра TSI Twincharger 254
До 1 литър работен обем
Ford 999 кубика трицилиндров турбо 505
BMW 647 двуцилиндров електрико-бензинов за удължаване на пробега 261
Volkswagen 999 кубика трицилиндров 239
От 1 до 1.4 литра
Volkswagen 1.4-литра TSI Twincharger 360
Fiat 1.4-литра MultiAir турбо 202
Volkswagen 1.4-литра TSI 170
От 1.4 до 1.8 литра
BMW / PSA Peugeot Citroen 1.6-литра 267
BMW 1.5-литра три цилиндров 256
Volkswagen/Audi 1.8-litre TFSI 196
От 1.8 до 2.4 литра
Mercedes-AMG 2-литра turbo 271
Audi 2-литра TFSI 235
BMW 2-litre twin-turbo дизел 211
От 2.0 до 2.5 литра
Audi 2.5-литра петцилиндров с турбо 357
Mazda 2.2-литра Skyactiv дизел 340
Мерцедес 2.1-литра CDI 221
От 2.5 до 3.0 литра
BMW 3-литра туин пауър турбо шестцилиндъра 254
Porsche 2.7-литра 228
BMW M 3-литра турбо 174
От 3 до 4.0 литра
McLaren 3.8-литра V8 351
Audi/Bentley 4-литра TFSI 245
Порше 3.8-литра боксер 231
Над 4 литра
Ferrari 4.5-литра V8 380
Ferrari 6.3-литра V12 271
Mercedes-AMG 5.5-литра V8 турбо 148
Зелен двигател на годината
Tesla електрически 248
BMW 647 кубика двуцилиндров електрико-бензинов за удължаване на пробега 189
BMW електрически от i3 145
Нов двигател на годината
Mercedes-AMG 2-литра турбо 225
BMW 1.5-литра трицилиндров с турбо 154
BMW електрически от i3 138
Перформънс двигател
Ferrari 4.5-литров V8 289
Ferrari 6.3-литра V12 220
McLaren 3.8-литра V8 136