Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България

Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България

"Лексус" NX, който ще конкурира БМВ X3, "Ауди" Q5 и "Мерцедес" GLK сред SUV автомобилите със среден размер, вече се продава в България, съобщиха от местното представителство на марката. Първите доставки ще са факт през октомври, когато започват и за останалата част от Европа.
NX е дълъг 4.63 м и се позиционира в средата на сегмента, като предлага най-голямото в класа си разстояние между задните и предните седалки (96 см) и багажно пространство от минимум 555 и максимум 1520 литра. Това са показания без резервна гума, но у нас моделът ще се оборудва с такава. 
Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България
Лексус
Минималният просвет на NX е 18.5 см, което е достатъчно както за преодоляване на най-типичните препятствия в градски условия, така и за уверени преходи извън асфалтираните пътища.
Като излят от един къс метал 
Почти идентичен на външен вид с концептуалния NX, серийният модел респектира с агресивна визия, като ъловатият, емоционален дизайн е насочен към нови клиенти, живеещи в градовете и имащи активен начин на живот. Дизайнът на NX е създаден така, че да внушава, че автомобилът е отлят от един-единствен къс метал със смели, раздути арки на калниците, които придават на NX хищна и мускулеста стойка на пътя, казват от "Лексус". Страничният профил е разпознаваем като характерен за марката с изнесена назад линия. Задницата е с типичните за "Лексус" светлини с L-форма и изцяло LED светлинна технология.
Интериорът на NX наподобява повече този на спортен автомобил, като типичната за подобни модели функционалност е съчетана с материали и повърхности, които предоставят луксозно усещане и функционалност.
Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България
Лексус
Сред иновациите в салона впечатлява система за безжично зареждане на електронни устройства, интегрирана в подлакътника. Сред асистиращите системи присъстват предупреждение за напускане на избраната лента на движени, система за следене на мъртвата точка на огледалата, адаптивен темпомат, предупреждение при маневриране на заден ход за приближаващ се обект и 360-градусов обзор на зоната около колата.
У нас ще се предлага само хибридната версия
В тон с политиката на Lexus в България, у нас NX ще се предлага само в хибридната си версия 300h, като изборът е между предно предаване и задвижване 4Х4. В САЩ и някои части на Европа се предлага и изпълнение само с бензинов турбомотор.
Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България
Лексус
"Лексус" NX 300h използва пълнохибридна технология за задвижване, специално адаптирана за модела. Тя се състои от 2.5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електрически мотор-генератор и високоволтова хибридна батерия с десетгодишна гаранция.
Бензиновият двигател развива максимална мощност 155 к.с. и има въртящ момент 210 Нм. Електромотор, интегриран в автоматичната безстепенна хибридна трансмисия, подкрепя бензиновия двигател със 143 к.с. мощност и 270 Нм въртящ момент, изпращани към предните колела.
Два електромотора в модификацията 4Х4
Във версията NX 300h AWD с автоматично интелигентно задвижване на четирите колела, втори електромотор с мощност 68 к.с. и въртящ момент 139 Нм задвижва задната ос. Хибридната система има обща мощност 197 к.с., които са достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 9.3 секунди, при едва 5.1 л/100 км разход в смесен цикъл за модификацията с четири двигателни колела.
Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България
Хибридните ползи 
От "Лексус" посочват, че хибридната технология пести пари, защото в нея липсват чувствителни на износване елементи като съединител, скоростна кутия с предавки, ангренажен ремък, алтернатор, стартер, дизелови дюзи и т.н.
Двигателят работи в изключително разтоварен режим по цикъл на Аткинсън с обикновен бензин 95, поради което на практика няма вероятност за повреда от нискокачествено гориво. Спирачните накладки се износват два пъти по-бавно от конвенционалните автомобили благодарение на регенеративното спиране, при което се зарежда хибридната батерия.
Извънземният "Лексус" NX вече се продава в България
Окачването на "Лекус" NX е проектирано с фокус върху впечатляващо поведение в завои, стабилност на управлението, съчетани с висок комфорт на пътя. Високооборудваните версии на модела се предлагат с новоразработени амортисьори с адаптивно окачване с нормален и спортен режим на работа. На база избора чрез въртящ се контролер се променят и настройките на реакциите на педала на газта и трансмисията. Както и другите нови модели на Lexus, така и NX ще има и фабрично тунингована версия с означението F Sport с по-динамично излъчване, повече екстри и шаси с по-спортни настройки.
Цени от 79 950 лева
Моделът се предлага в девет цвята, като белият е нов за марката. Най-достъпната модификация ще се предлага в България за 79 950 лв. (с предно предаване) или 84 950 лв. с ДДС за версията All-Wheel Drive. Най-високо оборудваната версия на NX 300h AWD е с цена 112 900 лв. с ДДС.