Гледай "Поло", сещай се за "Голф", може би това е най-краткото описание на новостите в популярния модел на "Фолксваген" след фейслифта от тази година.
Гледай "Поло", сещай се за "Голф", може би това е най-краткото описание на новостите в популярния модел на "Фолксваген" след фейслифта от тази година Промените във фаровете, радиаторната решетка и добавянето на хромирана лайсна правят тази прилика и чисто визуална При фейслифта са променени и формите на светлините отзад, което прави модела след обновяването по-разпознаваем Гамата от алуминиеви джанти с размер между 15 и 17 цола също е обновена, но тестовият автомобил беше със стоманени и тасове Далеч по-важното е, че "Поло" използва и технологии от своя роднина в по-горния сегмент. Типичен пример е приборното табло, както и гамата от системи за забавление От "Голф" идват също адаптивният круизконтрол, системата за аварийно спиране при движение с ниска скорост, задействането на спирачките при катастрофа, за да се намали рискът от последващ удар и т.н. Срещу доплащане "Поло" дори вече може да се поръча с окачване с променливи характеристики Друга екстра, която малко автомобили в сегмента предлагат, е светлината за осветяване на завоя. При завъртане на волана или подаване на мигач се задейства фарът за мъгла от съответната страна Тестовият автомобил беше от второто ниво на изпълнение и повечето от взаимстваните от "Голф" системи липсваха. Все пак мога да кажа, че комфортът на борда и стойката на пътя са много близко до тези при "Голф" Що се отнася до мотора, за тест получих автомобил с най-добрия дизел, предлаган с "Поло" - малко над 1.4 литра, с турбо, мощност 90 к.с. и 230 Нм. максимален въртящ момент. Той беше комбиниран с механична скоростна кутия с пет предавки. Така екипиран, автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 10.9 секунди и може да достигне максимална скорост от 194 км/ч. Средният разход на гориво е 3.4 л/100 км Липсата на шеста скорост ме изненада, но кутията е така конструирана, че при поддържане на 130 км/ч оборотомерът замръзва на 2500 об/мин - тоест все още доста икономичен режим. В допълнение акустичният комфорт дори при 140 км/ч е на не типично за сегмента високо ниво. Може би именно обезшумяването ме изненада най-приятно в обновеното "Поло" Не знам дали именно поради търсенето на вариант колата да е икономична дори с пет предавки, тя ме изненада с доста нетипично за дизел поведение. Всичките ми навици за икономично каране на дизел бяха разбити на пух и прах, след като автомобилът упорито отказваше да започне да се ускорява, преди оборотите да стигнат близо 1900. Превключването на 5-та при 50 км/ч, постижимо за доста дизели и бензинови мотори с турбо, се оказваше на практика сигурен вариант за загасване на мотора. Всъщност дори при 80 км/ч на пета се усещаха неприятни вибрации Веднъж свикнал с особеностите на мотора и след като го карах като атмосферен бензин, успях да се насладя на динамиката, която той осигурява. В допълнение двигателят се оказа и икономичен До Бургас по магистралата при поддържане на 130 -140 км/ч разходът се оказа 5.1 л/100 км при шофиране в адска жега. Щофирането от морето до София по Подбалканския път пък ми позволи да финиширам с 4.2 л/100 км среден разход, като за последните стотина километра, той се оказа 3.7 л/100 км Тук е моментът да се отбележи, че средно гамата от двигатели в обновеното "Поло" консумира с 21% по-малко гориво Освен с механични трансмисии част от двигателите на "Фолксваген Поло" могат да се комбинират с емблематичните за марката автоматични с двоен съединител (DSG) със седем предавки. За разлика от много от конкурентите колите с тях имат абсолютно същото ускорение и консумация като версиите с ръчни скоростни кутии От второто ниво на оборудване "Поло" предлага и багажник с подвижен под, разделителят на който може да се събере на дъното (виж следващата снимка) Минималният багажен обем на колата е 280 литра, а максималният - 920 "Поло" е отлично решение за превоз на до четирима възрастни с не много багаж. В аварийни случаи се събират и петима, но тези отзад не се чувстват много добре Сред нещата, които поне на мен не ми харесаха в "Поло", е твърде скучният интериор. Факт е, че ергономията е на високо ниво, но на фона на конкурентите салонът на колата е безрадостно сив. По-големи огледала за обратно виждане също нямаше да са излишни Както и досега "Поло" се предлага с три и пет врати. На разположение са 12 цвята и пет нива на оборудване Цените на "Фолксваген Поло" започват от 21 680 лева с ДДС за версия с две врати, бензинов мотор с 60 конски сили, климатик, всички основни системи за сигурност, аудио, централно заключване, контрол на налягането в гумите и т.н. Част от гамата има №1 сертификат, който позволява ползване на данъчен кредит без преработване и ограничаване на функционалността Тестовият автомобил струваше 30 680 лева, а най-добре оборудваната версия на модела се предлага за около 40 000 лева Сред най-сериозните конкуренти на "Поло" на българския пазар са "Пежо" 208, "Рено Клио", "Форд Фиеста", "Ситроен С3", "Тойота Ярис", "Шкода Рапид", "Опел Корса" с доста условности "Дачия Сандеро" и т.н.