Новата Мазда МХ-5 наелектризира
Четвърт век след лансирането на първата "Мазда МХ-5" и след над 950 000 продажби днес японската компания представи четвъртата генерация на култовия си роудстър. Колата беше показана едновременно в Япония, САЩ и Европа, а на пазара се чака през 2015 година.
Имах щастието да съм сред първите зърнали колата на живо и, честно да си призная, тя ме наелектризира и вече нямам търпение да я подкарам. Подобно беше усещането и на повечето от другите присъстващи.
Автомобилът остава безпогрешно разпознаваем като МХ-5, но вече е оформен по каноните на актуалната дизайнерска линия на "Мазда" "Кодо" (душа в движение). Освен това роудстърът използва пестящите гориво двигател, шаси и скоростна кутия, обединени под името "Скайактив". МХ-5 става първият модел на "Мазда" със "Скайактив" шаси и задно предаване.

Въпреки интегрирането на нови технологии за сигурност и пестене на гориво новият роудстър е със 100 кг по-лек от предшественика си. Автомобилът се характеризира с перфектен баланс на теглото между предния и задния мост, снижен център на тежестта и подобрен комфорт.
Всички промени са правени с цел водачът да се почувства в едно цяло с колата, както опитният ездач се слива със своя кон. За момента за двигателя се знае само, че е бензинов и задвижва задните колела. Няма данни за работния му обем и мощността. Спомена се, че е специално преработен за МХ-5, което предполага, че е разновидност на 1.5-литровия бензин. Той ще се комбинира с нови шестепенни механична и автоматична скоростни кутии.

Новата "Мазда МХ-5" е дълга 3.92 метра, висока 1.24 м и широка 1.73 м. Междуосието е 2.32 м. Автомобилът се оборудва със сгъваем мек покрив.
Предните спирачки са с вентилирани дискове, докато задните са с масивни. С МХ-5 ще се предлага новата система за забавление, предлагаща свързаност с мобилен телефон.