Фотогалерия: "Ягуар" пуска и компактен седан

Фотогалерия: "Ягуар" пуска и компактен седан

"Ягуар" разширява гамата си от седани, като пуска компактен модел под познатите XF и XJ. Новият XE беше представен в началото на седмицата в Лондон.

  • "Ягуар" разширява гамата си от седани, като пуска компактен модел под познатите XF и XJ. Новият XE беше представен в началото на седмицата в Лондон.
    "Ягуар" разширява гамата си от седани, като пуска компактен модел под познатите XF и XJ. Новият XE беше представен в началото на седмицата в Лондон.
  • Това е първият модел, проектиран на база на изцяло новата модулна архитектура на "Ягуар", и единственият автомобил в този клас, който е снабден със самоносеща конструкция от високоякостен алуминий. В резултат това е най-олекотената кола на британската марка.
    Това е първият модел, проектиран на база на изцяло новата модулна архитектура на "Ягуар", и единственият автомобил в този клас, който е снабден със самоносеща конструкция от високоякостен алуминий. В резултат това е най-олекотената кола на британската марка.
  • Моделът е рекордьор за "Ягуар" и по отношение на аеродинамиката, като има челно съпротивление от 0.26.
    Моделът е рекордьор за "Ягуар" и по отношение на аеродинамиката, като има челно съпротивление от 0.26.
  • В ХЕ има още няколко иновации, които до момента не са присъствали при британците. Такова е например електрическото сервоусилване на волана, което предлага възможност за различни настройки и пести гориво.
    В ХЕ има още няколко иновации, които до момента не са присъствали при британците. Такова е например електрическото сервоусилване на волана, което предлага възможност за различни настройки и пести гориво.
  • "Ягуар" XE е първият автомобил в света, оборудван със системата All Surface Progress Control (ASPC), която гарантира оптимално сцепление при потегляне, като контролира работата на спирачната система и двигателя.
    "Ягуар" XE е първият автомобил в света, оборудван със системата All Surface Progress Control (ASPC), която гарантира оптимално сцепление при потегляне, като контролира работата на спирачната система и двигателя.
  • Новият XE се задвижва от гама четири и шест-цилиндрови, изцяло алуминиеви бензинови и дизелови двигатели. Дебют в модела правят моторите, кръстени Ingenium. За момента от това семейства са 2.0-литровите четирицилиндрови дизелови агрегати.
    Новият XE се задвижва от гама четири и шест-цилиндрови, изцяло алуминиеви бензинови и дизелови двигатели. Дебют в модела правят моторите, кръстени Ingenium. За момента от това семейства са 2.0-литровите четирицилиндрови дизелови агрегати.
  • Подробностите за техническите параметри на моторите ще станат ясни на автосалона в Париж следващия месец. Засега се споменава само, че дизелът със 163 к.с. и 380 Нм ще консумира малко над 3 л/100 км и ще отделя едва 99 грама въглероден диоксид на километър, показатели, близки до тези на най-икономичните компактни модели.
    Подробностите за техническите параметри на моторите ще станат ясни на автосалона в Париж следващия месец. Засега се споменава само, че дизелът със 163 к.с. и 380 Нм ще консумира малко над 3 л/100 км и ще отделя едва 99 грама въглероден диоксид на километър, показатели, близки до тези на най-икономичните компактни модели.
  • Дизеловите двигатели Ingenium ще се предлагат и с високоефективна шестстепенна ръчна трансмисия и ще се обслужват на 33 800 километра, или на две години. Като опция се предлага олекотена версия на автоматичната трансмисия ZF с осем предавки, който се управлява чрез въртящ се селектор между предните седалки.
    Дизеловите двигатели Ingenium ще се предлагат и с високоефективна шестстепенна ръчна трансмисия и ще се обслужват на 33 800 километра, или на две години. Като опция се предлага олекотена версия на автоматичната трансмисия ZF с осем предавки, който се управлява чрез въртящ се селектор между предните седалки.
  • Флагманът на гамата на "Ягуар" ХЕ ще бъде модификация S. Тя използва 3.0-литров компресорен бензинов V6 двигател, генериращ мощност 340 к.с. и въртящ момент 450 Нм.
    Флагманът на гамата на "Ягуар" ХЕ ще бъде модификация S. Тя използва 3.0-литров компресорен бензинов V6 двигател, генериращ мощност 340 к.с. и въртящ момент 450 Нм.
  • Моторът е комбиниран с осемстепенна автоматична предавателна кутия с пера на волана за ръчно превключване на скоростите. Тандемът ускорява "Ягуар" ХЕ до 100 км/ч за 4,9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
    Моторът е комбиниран с осемстепенна автоматична предавателна кутия с пера на волана за ръчно превключване на скоростите. Тандемът ускорява "Ягуар" ХЕ до 100 км/ч за 4,9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
  • В купето виждаме типичният за марката лукс, като са използвани висококачествени тъкани, кожи с фина текстура, елементи от алуминий и дървени фурнири. Салонът може да бъде осветен в до 10 различни цвята.
    В купето виждаме типичният за марката лукс, като са използвани висококачествени тъкани, кожи с фина текстура, елементи от алуминий и дървени фурнири. Салонът може да бъде осветен в до 10 различни цвята.
  • В "Ягуар" XE ще се монтира система за прожектиране на цветни изображения с висок контраст на предното стъкло (хедъп дисплей), осигуряваща на водача информация като скорост и навигационни инструкции.
    В "Ягуар" XE ще се монтира система за прожектиране на цветни изображения с висок контраст на предното стъкло (хедъп дисплей), осигуряваща на водача информация като скорост и навигационни инструкции.
  • Ключов елемент от системите за безопасност е стереокамерата на предното стъкло, информацията от която се изполва от системите за аварийно спиране и поддържане на избраната лента на движение. С нейна помощ работи и асистентът за разпознаване на пътните знаци.
    Ключов елемент от системите за безопасност е стереокамерата на предното стъкло, информацията от която се изполва от системите за аварийно спиране и поддържане на избраната лента на движение. С нейна помощ работи и асистентът за разпознаване на пътните знаци.
  • Изцяло новата информационно-развлекателна система InControl на XE предлага най-новите технологии за свързване на автомобила, водача и външния свят. В основата й е осем-инчовият сензорен екран, а управлението може да става и с гласови команди.
    Изцяло новата информационно-развлекателна система InControl на XE предлага най-новите технологии за свързване на автомобила, водача и външния свят. В основата й е осем-инчовият сензорен екран, а управлението може да става и с гласови команди.
  • Автомобилът функционира като Wi-Fi точка за достъп, позволяваща свързване на множество устройства с Интернет. Функциите за дистанционно управление на системата позволяват на потребителите на IOS и Android смартфони да се свързват с автомобила от мястото, където се намират, и да управляват широк набор от неговите функции. Те включват предварителна седемдневна настройка на климатроника на XE, заключване и отключване на вратите или стартиране на двигателя. Новият XE за първи път въвежда в сегмента аудио система на британската компания Meridian.
    Автомобилът функционира като Wi-Fi точка за достъп, позволяваща свързване на множество устройства с Интернет. Функциите за дистанционно управление на системата позволяват на потребителите на IOS и Android смартфони да се свързват с автомобила от мястото, където се намират, и да управляват широк набор от неговите функции. Те включват предварителна седемдневна настройка на климатроника на XE, заключване и отключване на вратите или стартиране на двигателя. Новият XE за първи път въвежда в сегмента аудио система на британската компания Meridian.