"Рено" представи прототип на достъпен хибрид с разход литър на сто
След като се превърна в лидер по отношение на електромобилите, френската компания "Рено" готви сериозно навлизане и в сегмента на хибридите, в който до момента не присъства. На автосалона в Париж (2-19 октомври) производителят ще покаже прототипа ЕОЛАБ (EOLAB), който използва трицилиндров бензинов двигател и електромотор.
Благодарение на факта, че може на електричество да измине до 60 километра, колата постига разход на гориво от 1 л/100 км. За да стане факт този резултат, създателите на ЕОЛАБ са работили в три основни посоки – намаляване на теглото, оптимизиране на аеродинамиката и използване на хибридна технология.
Чрез влагането на магнезий и алуминий в шасито и купето прототипът има тегло от едва 400 килограма. Що се отнася до аеродинамиката, тя се постига както от формата на ЕОЛАБ, така и от добавянето на активен спойлер и елементи, изпълняващи ролята на елероните в самолетите.
За задвижването си френският хибрид разчита на трицилиндров бензинов двигател с работен обем 999 кубика, мощност 75 конски сили и максимален въртящ момент 95 Нм и на електромотор с 67 коня и 200 Нм. Скоростната кутия е компактна, без съединител, разработена на базата на 3-степенна трансмисия. Tова е съществено преимущество спрямо по-голямата част от хибридните технологии на пазара, които използват вариароторни скоростни кутии или такива с двоен съединител, които са по-тежки и скъпи. Токът за електромотора се осигурява от батерия с капацитет 6 киловатчаса.
ЕОЛАБ има два режима на движение. При "делничния" автомобилът винаги потегля на електроенергия, а първа предавка позволява развиване на до 60-70 км/ч. При по-висока скорост кутията автоматично превключва на втора, а колата продължава да се движи само на ток до 120 км/ч. Ако тази скорост бъде превишена, хибридната система автоматично включва двигателя с вътрешно горене, който задвижва автомобила на трета предавка.
Режим "уикенд" съчетава и двата източника на енергия, за да се позволи изминаването на по-дълги разстояния. Въпреки че колата продължава да потегля само на ток, двигателят с вътрешно горене се включва на по-ниска скорост. След това двата агрегата работят на смени или заедно не само за използване на по-малко енергия, но също така и за осигуряване на максимална динамика.
От "Рено" подчертават, че ЕОЛАБ не е самоцелен експеримент, а включва около 100 нови технологични разработки, които постепенно ще бъдат внедрени в автомобилите на марката до 2020 година. Колата е проектирана и като масов модел, който ще излезе на пазара с цена, доста по-ниска от предложенията на конкурентите.