Фотогалерия: Парад на трабанти отбеляза 25 години от голямата германска екскурзия

Reuters

Фотогалерия: Парад на трабанти отбеляза 25 години от голямата германска екскурзия

През есента на 1989 г. улиците на Прага са пълни с изоставени автомобили "Трабант". Веднъж стигнали чешката столица, търсещите по-добър живот източногерманци оставят колите си, струващи няколкостотин марки, и се отправят към Западна Германия с друг транспорт.

  • Парад на автомобили "Трабант" в чешката столица Прага вчера отбеляза 25-ата годишнина от голямата източногерманска екскурзия.
    Парад на автомобили "Трабант" в чешката столица Прага вчера отбеляза 25-ата годишнина от голямата източногерманска екскурзия.
  • През септември 1989 година, възползвайки се от отхлабената хватка на комунистическия режим в ГДР, който изживява последните си дни, хиляди жители на Източна Германия използват Прага като отправна точка за бленуваната Западна Германия.
    През септември 1989 година, възползвайки се от отхлабената хватка на комунистическия режим в ГДР, който изживява последните си дни, хиляди жители на Източна Германия използват Прага като отправна точка за бленуваната Западна Германия.
  • Парадът завърши пред германското посолство в Прага, където преди четвърт век намират убежище стотици източногерманци.
    Парадът завърши пред германското посолство в Прага, където преди четвърт век намират убежище стотици източногерманци.
  • През есента на 1989 година улиците на Прага са пълни с изоставени автомобили "Трабант". Веднъж стигнали чешката столица, търсещите по-добър живот оставят колите си, струващи няколкостотин марки, и се отправят към Западна Германия с друг транспорт.
    През есента на 1989 година улиците на Прага са пълни с изоставени автомобили "Трабант". Веднъж стигнали чешката столица, търсещите по-добър живот оставят колите си, струващи няколкостотин марки, и се отправят към Западна Германия с друг транспорт.
  • Трабантът като символ на една епоха и средства за бягство от нея е увековечен и на статуя пред посолството на Германия в Прага. Неин автор е скандалният Дейвид Черни. Преди изборите в Чехия през 2013 година той пусне в река Вълтава огромна ръка, показваща среден пръст, с което показа отношението си към политическата класа и в частност президентът левичар Милош Земан.
    Трабантът като символ на една епоха и средства за бягство от нея е увековечен и на статуя пред посолството на Германия в Прага. Неин автор е скандалният Дейвид Черни. Преди изборите в Чехия през 2013 година той пусне в река Вълтава огромна ръка, показваща среден пръст, с което показа отношението си към политическата класа и в частност президентът левичар Милош Земан.
  • В парада на трабантите вчера се включиха около 1000 души.
    В парада на трабантите вчера се включиха около 1000 души.
  • В годините след падането на комунистическия режим в Източна Европа трабантът постепенно си извоюва статут на култов автомобил. Той е обект на колекционерска страст във всички страни отвъд желязната завеса, включително и в България.
    В годините след падането на комунистическия режим в Източна Европа трабантът постепенно си извоюва статут на култов автомобил. Той е обект на колекционерска страст във всички страни отвъд желязната завеса, включително и в България.
  • Една от отличителните черти на трабанта е изработеното от "композитни материали", както бихме казали днес, купе. Според легендите то е направено от пресован картон, но всъщност става дума за дуропласт - смола, в която са вкарани памучни фибри. Резултатът е леко купе, теглото на трабанта е малко над 600 кг, неподатливо на ръжда.
    Една от отличителните черти на трабанта е изработеното от "композитни материали", както бихме казали днес, купе. Според легендите то е направено от пресован картон, но всъщност става дума за дуропласт - смола, в която са вкарани памучни фибри. Резултатът е леко купе, теглото на трабанта е малко над 600 кг, неподатливо на ръжда.
  • Простото устройство на двутактовия двигател, на който може да му се направи основен ремонт буквално на пътя, превръща колата в желан модел за източноевропейците със скромни доходи. Заради лекото купе не е нужно моторът да е много мощен. Първите трабанти разчитат на 18 конски сили, а най-масовият модел - 601, има 26 к.с.
    Простото устройство на двутактовия двигател, на който може да му се направи основен ремонт буквално на пътя, превръща колата в желан модел за източноевропейците със скромни доходи. Заради лекото купе не е нужно моторът да е много мощен. Първите трабанти разчитат на 18 конски сили, а най-масовият модел - 601, има 26 к.с.
  • От 1957 до 1991 година трабантът има две поколения и един фейслифт, по модерната терминология. "Трабант" заедно с "Вартбург" формират над 50% от износа на ГДР.
    От 1957 до 1991 година трабантът има две поколения и един фейслифт, по модерната терминология. "Трабант" заедно с "Вартбург" формират над 50% от износа на ГДР.
  • Фотогалерия: Парад на трабанти отбеляза 25 години от голямата германска екскурзия
  • Фотогалерия: Парад на трабанти отбеляза 25 години от голямата германска екскурзия