"Рено Еспас" еволюира от миниван в кросоувър

"Рено Еспас" еволюира от миниван в кросоувър

Преди 30 години "Рено" промени автомобилната индустрия като лансира модела си "Еспас", който постави началото на минивановете. На изложението в Париж компанията представи новата генерация, която вече е луксозен кросоувър.
В колата "Рено" влага всичките си най-нови технологии, като част от тях правят дебют в гамата на френската марка. "Еспас" е дълъг 4.85 метра и широк 1.87 м, като тези размери са идентични с предшественика. Междуосието обаче е увеличено с 1.6 сантиметра спрямо предишния "Гранд Еспас" и вече е 2.88 м. Височината пък е намалена с 6.3 см до 1.58 м. Кросоувърът ще се предлага с джанти с размер между 17 и 20 инча.
Прави впечатление богатото серийно оборудване на "Еспас", като то включва изцяло светодиодни фарове и задни светлини, люк и шаси с четири завиващи колела. Автомобилът разполага също с амортисьори с променливи характеристики.
С четири завиващи колела
Системата 4Control chassis, или шаси с четири завиващи колела, има няколко предимства, подчертават от "Рено". От една страна, гарантира радиус на завой, аналогичен с този на доста по-малки по размер автомобили. От друга страна, повишава стабилността.
"Рено Еспас" еволюира от миниван в кросоувър
Рено
За целта системата 4Сontrol функционира по различен начин при ниска и висока скорост. Когато колата се движи с до 60 км/ч, задните колела завиват в посока, противоположна на предните. Когато скоростта е над 60км/ч, предните и задните гуми завиват в една и съща посока, което позволява по-голяма стабилност заради противодействието на инерционните сили, които се опитват "да изхвърлят" задницата. Интересното е, че това е постигнато с отклонението на задния мост от едва 3.5 градуса.
Избери си режим
Новост в модел на "Рено" е системата Renault Multi-Sense, която променя настройките на мотора, автоматичната трансмисия, шасито, волана, осветлението, визията на приборното табло и т.н. в четири режима - еко, комфорт, неутрален и спорт. В сравнение с предходното поколение автомобилът е свалил 250 кг от теглото си. Наред с новата гама мотори това е намалило разхода на гориво средно с 20%. "Еспас" ще може да се поръча с два дизелови и един бензинов мотор.
С мотор от "Клио" R.S.
Базовият двигател е 1.6 дизел със 130 конски сили и 320 Нм максимален въртящ момент. Той се комбинира само с шестепенна механична скоростна кутия. Същият двигател се предлага и с двойно турбо, като мощността е вече 160 коня, а въртящият момент е 380 Нм. Освен с механична трансмисия той се комбинира с автоматична с двоен съединител.
"Рено Еспас" еволюира от миниван в кросоувър
Рено
Единственото бензиново предложение е еволюирала версия на двигателя на "Клио" R.S., като от 1600 кубика генерира 200 конски сили и 260 Нм. Цялата моторна гама е снабдена със старт/стоп система.
При автоматичната трансмисия няма механична връзка между лоста и кутията, което позволява по-голяма свобода в оформянето на зоната между предните седалки. Салонът е футуристичен, като веднага на очи се набива 8.7-инчовият вертикално монтиран, реагиращ на допир дисплей на системата R-Link 2. През него се правят всички основни настройки на колата.
Сгъващи се от дистанция седалки
Водачът може да сърфира между менютата и с помощта на въртящия се контролер между предните седалки. Приборното табло в "Рено Еспас" е заменено от TFT дисплей с висока резолюция, като водачът може да избира каква информация да визуализира на него.
В салона има осветление с различни цветове
Рено
В салона има осветление с различни цветове
Седалките са удобни, като на втория ред са три отделни. "Еспас" ще има версия както с пет, така и със седем места. За първи път в модел на "Рено", седалките могат да се сгъват дистанционно, като се командват от вградения таблет. Има вариант да падат облегалките както поотделно, така и всички заедно, за да се оформи товарна зона с обем 2040 кубични метра. Командването на седалките става също дистанционно от бутони в багажника, както и механично чрез ръчка на всяко кресло.
Специално внимание в "Рено Еспас" е обърнато на многото места за съхранение на различни дреболии. По подобие на "Каптюр" жабката е трансформирана в голяма чекмедже. Подлакътникът е с обем 7.4 литра, има и места за поставяне на чаши и бутилки с различна вместимост - от 300 милилитра до 2.5 литра. В най-високото ниво на оборудване аудиосистемата е Bose.
Приборното табло изглежда по-различен начин, в зависимост от избраните настройки за шофиране.
Рено
Приборното табло изглежда по-различен начин, в зависимост от избраните настройки за шофиране.
"Рено Еспас" ще се предлага в четири нива на оборудване - Life, Zеn, Intense и Initiale Paris. В зависимост от изпълнението системите за сигурност и комфорт включват предупреждение за напускане на избраната лента на движение, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, алармиране при твърде бързо приближаване на предния автомобил, система за автоматично паркиране и т.н.