"Фолксваген Голф" комби тръгва на водород

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 960 Любопитно

    У Перник има ли водородни станции?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  2. 2 Профил на Daniboy СУПЕР
    Daniboy
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Голфа бил готов за производство и текущата версия можела да бъде първата предлагана с всички видове задвижване.

    Да ама трябвало да се изгради инфраструктура от станции, а даже и трябвало да се измисли как точно да се произвежда водорода безопасно.

    Въпрос: след 20-30 години когато се случат горните две някой ще се сеща ли за този модел?

    „Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Чудно, напълно приемливи показатели и тактико-технически данни. Петроладжиите усетиха, че не остана пясък в горната част на часовника и се опитват да го обърнат но както се казваше в един култов съветски филм - ПОЗДНА ГАД.
    Желая успех и на конкуренцията.

  4. 4 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Докато бях там видях много бора и пасат, а голф беше голяма рядкост. Точно с голф, при това и на водород трудно ще пробият.

  5. 5 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1334 Любопитно

    Напоследък водородните технологии много се лансират, включително и в транспорта. Никой обаче не казва, от къде ще се вземе евтин (по-евтин от пропан-бутана, дизела и бензина) водород. За сега успешно водородното гориво се налага в скандинавските страни и Канада, където има евтина електроенергия, необходима за електролизата на водата. Американците имаха прокт за изграждане на водородна тръба от Канада през Сиатъл до Сан Франциско и Лос Анжелис, но към настоящия момент, очевидно, рентабилността на тръбата е ниска и никой не иска да финасира проекта. За енергийното и техническото ниво на страната ни, използването на водорода като гориво е нереалистично!!!

  6. 6 Профил на Neal Oliver
    Neal Oliver
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#4] от "bilbotorbins":

    Бора е по-луксозен вариант на Голф IV.

    Несъгласието с 90% от хората е един от най-важните признаци на здрав разум. Оскар Уайлд
  7. 7 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#2] от "Daniboy":

    Абе Тома неверни, що си мислиш, че някой инвестира стотици милиони долари за разработка на двигатели с горивни клетки и няма готовност да пусне няколко станции за зареждане с водород в един многомилионен град?

  8. 8 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 667 Весело

    [quote#5:"Дедо Либен"]За енергийното и техническото ниво на страната ни, използването на водорода като гориво е нереалистично!!![/quote]
    Е, както се казваше: "Първо в София, а после и в други градове"!

  9. 9 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1334 Весело

    До коментар [#8] от "vankata1":

    Приятелю, световната наука е доказала, че водород от витошки гранит не става. Ко праим тагава? Внос? От къде и как????

  10. 10 Профил на Ognyan Gerassimov СУПЕР
    Ognyan Gerassimov
    Рейтинг: 855 Неутрално

    [quote#5:"Дедо Либен"]Напоследък водородните технологии много се лансират, включително и в транспорта. Никой обаче не казва, от къде ще се вземе евтин (по-евтин от пропан-бутана, дизела и бензина) водород[/quote] Ми те са го измислили и това от пропан-бутана дизела и пр с химически процес подобен на горивната клетка даже горивните клетки за пропан-бутан те това правят първо метана до водород т-е и аз незнам точно как де факто въглеродната част остава неизползвана. Това е единият начин другият е ти сам го каза електроенергия от ВЕИ не ти трябва са е постоянна като за мрежата. Има даже разработка на база титаниев диоксид където без да се преминава през електричество водата чрез слънчева светлина се разпада на кислород и водород но КПДто още е ниско то не че и на PV e много високо

  11. 11 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 747 Весело

    Чудесна машинка! Бих си купил такава след 20 г....

  12. 12 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    А, така, браво на немците. Сега САЩ, Саудитска Арабия и Русия да си гледат работата. Екология, нови технологии, независимост от мародери - всичко в едно. Немците доказаха, че го могат. На който не му се работи, да не яде. Айде и успех.....Дано доживея да се возя на екологични превозни средства.

  13. 13 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1334 Любопитно

    До коментар [#10] от "ognyang":

    Приятелю, има една наука, наречена термодинамика, която казва, че НЕ МОЖЕ спонтанно (без разход на енергия) да се разложи водата на желания от нас водород и кислород, т.е ще разодиш повече, отколкото ще получиш. А относно каталитичната или термичната конверсията на въглеводородите питам аз, какво ще правим с получаващият се паралелно въглероден диоксид, който има значителен парников ефект и неговата емисия се ограничава от модерното еко-законодателство? А ако случайно индустрията се снабди с евтин водород, то далеч по-изгодно икономически е, той да се използва за синтез на амоняк, азотна киселина или азотни торове и техни производни, които са значително по-скъпи от традиционните горива!!!

  14. 14 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Golf Variant HyMotions, както е пълното име на модела, се ускорява от 0 до 100 км/ч за 10.0 секунди.

    Четирите резервоара за водород са от карбон и осигуряват изминаването на до 500 километра. Зареждането им отнема три минути.

    Ако стане това, ще е чудесно, особено със зареждането. Дори и 500-те километра да са "по заводски данни", т.е. в идеална среда, без задръствания, със 98-103 км/ч, а реалните да са 400, това е огромен пробив. Динамиката на автомобила, ако се върти около 10-те секунди, практически не отстъпва на един съвременен, приличен автомобил.
    Колкото до технологиите за разработка и добиване на водород като гориво - предполагам, че след като са хвърлени толкова усилия, време и пари от служителите на ВАГ, има и начин автомобилът да бъде пуснат в масова употреба, да бъде харесван и търсен. Защото автомобилните разработчици рядко действат за ползу роду.
    Почакайте, ако това се наложи в САЩ и някои от страните в западна Европа, въпрос на време е да дойде и дотук. Вярно, няма да е точно веднага, ще си трябва да остарее първото поколение водородни коли, за да го натоварят на автовоза към България, но и ние ще го видим.
    Мен повече ме вълнува въпроса за експлоатационните разходи, техническото обслужване и поддръжката - какви ще са те спрямо сегашното състояние, ще мога ли да закарам колата в повечето сервизи, където я оставям сега или технологията ще е толкова революционна и екстремна, че ще се наложи в халето на Луфтханза да се отремонтира, какви ще са цените на компонентите, тези водородни бутилки, след като са от карбон, ще струват много при евентуален сакатлък и т.н и т.н.
    Поживьом, увидем.

  15. 15 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#4:"bilbotorbins"]Докато бях там видях много бора и пасат, а голф беше голяма рядкост.[/quote]

    Че то Бора е Голф-седан.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  16. 16 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#9:"Дедо Либен"]Приятелю, световната наука е доказала, че водород от витошки гранит не става. Ко праим тагава? Внос? От къде и как????[/quote]

    Водород се получава от вода и след като изгор се получава пак вода, не се губи. И вода ли нямаме? Мисля, че в Черно море има доста вода.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  17. 17 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дедо Либен":

    от природен газ все още е най-евтино и лесно. ЦО-двето си излита в атмосферата, а за в бъдеще говорят че щели да го вкарват под земята и разни други фантастики. Предложенията за производство от електролиза или директно в слънчеви клетки, от биогаз имат една обща черта, че никъде няма цена. Или се очаква след 10-20 години цената магически да падне до тази на водород добит от метан.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  18. 18 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#16] от "Россприматрезил надзор":

    и ще я биеш солената вода в найлонов чувал докато водорода не пусне кислорода ли?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  19. 19 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дедо Либен":

    В интерес на истината, водорода има някакво приложение като вторичен продукт - може да се използва като буфер за обиране на флуктуациите в електроснабдяването. Просто излишния ток в системата автоматично се подава към електролизната станция и прави водород. Когато консумацията в мрежата е висока, всичкия ток отива в потребителите, а електролизата спира. И така до безкрай.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  20. 20 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#13:"Дедо Либен"]Приятелю, има една наука, наречена термодинамика, която казва, че НЕ МОЖЕ спонтанно (без разход на енергия) да се разложи водата на желания от нас водород и кислород, т.е ще разодиш повече, отколкото ще получиш. [/quote]

    Използването на водород и горивни клетки дава на автомобила бързо презареждане и по-голям пробег. По скъпо е от чисто електрически автомобил с акумулатори зареждани от контакта.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  21. 21 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 813 Неутрално

    [quote#16:"Россприматрезил надзор"]Мисля, че в Черно море има доста вода. [/quote]

    И сероводород.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  22. 22 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#14] от "sam_vimes":

    всички автомобилни разработчици чакат държавата да им построи инфраструктурата, щото това ще струва стотици милиарди долари във всяка една голяма развита икономика. Производителите като хонда или тойота ще направят, или вече имат, по една-две станциики за демонстрация, ще убедят няколко сенатори и министри че това е бъдещето и създава работни места (и благинки за политиците), и данъкоплатеца ще плати пак всичко. За да може накрая контрола на големите петролни компании върху горивата да се запази. Да, точно така, повечето станции за зареждане са на шел, ексон, тотал и т.н. и те не искат да останат на сухо като свърши петрола. Освен че хората които никога няма да си купят такава кола ще финансират инфраструктурата, ще дадът и субсидия в размер на до 13 000 долара (в сащ) на желаещите да си купят. И всичко това за да може да пътуват ората на същата цена на километър както на природен газ или бензин. При това без да се намаляват въглеродните емисии, защото 98% от водорода в момента идва от метан, а ако се прави от електролиза сметката просто не излиза.

    Та производителите дето влагат милиони, всъщност просто си връзват гащите, да са готови накъдето духне (регулатоения) вятър, натам да се насочат. Волксваген даже си го казват в прав текст, с голфа покриват всички възможни сценарии за бъдещето. Това което не се съобщава е ЦЕНАТА на голфа, цената на водорода, откъде ще идва, и цената на инфраструктурата.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  23. 23 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#19] от "Bulgarische Motoren Werke":

    само че за да излезе сметката на енергото, същия тоя водород трябва да остане там, при клетката, и да прави ток като спре да духа и да пече слънце. В момента в който тръгнат да го транспортират до колонки за зареждане, първо че се оскъпява, и второ че балансирането на мрежата отива по дяволите. Отделно цената на тия водородни клетки и дълголетието им. Има предложения водорода да се вкарва в газопреносната мрежа, и да се гори в газовите турбини заедно с метана, или да се извлича когато притрябва. Ама ще излиза златен тоя водород.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  24. 24 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 328 Неутрално

    УеУе,
    у Перник коУко касетки с буркани могат да качат у тоя ГоУф
    Направо че се скърша на две и ше се удара у земята от кефф

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  25. 25 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дедо Либен":

    Преди овладяване на термоядрения синтез за промишлени нужди, реално внедряване на водорода в транспорта няма да има.

  26. 26 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Те не могат нито дизелов мотор, нито бензинов да построят като хората - кво да говорим за напълно непонятни технологии за германските чугуни, като водорода...

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  27. 27 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1334 Разстроено

    До коментар [#26] от "Ойро Пролетариат":

    Ааа недей така, дойчовците всичко могат, дори някои неща и идеи, които са били разработвани по времето на Гитлер, все още не са реализирани, въпреки че навремето американците и руснаците се споразумяха, кой какво да вземе от Третия райх.

  28. 28 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#23] от "DareDebil":

    Нищо не пречи водорода да се произвежда "на място" и да не се превозва. Стига да има подходящи водоизточник наоколо, разбира се.
    Но да, прав си за контрола. Навремето и банкера Морган е казал на Тесла "А къде ще сложа електромера?". Така че нищо чудно водорода да бъде наложен от определени интереси.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  29. 29 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Не знам, дали този Голф изобщо ще влезе в производство, но от Фолксваген имат повод за гордост и с това, което си се произвежда и в момента от модела. Аз лично наскоро карах пробно новия Голф с фабричен метанов двигател и колата ми скри шапката! Почти лети и почти не харчи.

  30. 30 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Колко безопасна е една кола на водород? При катастрофа, ако гръмне, ще стане мазало.

  31. 31 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 747 Неутрално

    вьпросьт с източника на водород е водата и е решен с
    ввв.ватерфуелселл.орг

  32. 32 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#13:"Дедо Либен"]А ако случайно индустрията се снабди с евтин водород, то далеч по-изгодно икономически е, той да се използва за синтез на амоняк[/quote]

    Ами, че то откакто помня инсталацията за производство на амоняк се продухва с азотоводородна смес и чак тогава се товари към синтез колоната.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #