За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 960 ЛюбопитноУ Перник има ли водородни станции?
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/Daniboy
Рейтинг: 958 НеутралноГолфа бил готов за производство и текущата версия можела да бъде първата предлагана с всички видове задвижване.
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”Да ама трябвало да се изгради инфраструктура от станции, а даже и трябвало да се измисли как точно да се произвежда водорода безопасно.
Въпрос: след 20-30 години когато се случат горните две някой ще се сеща ли за този модел?
442
Рейтинг: 534 НеутралноЧудно, напълно приемливи показатели и тактико-технически данни. Петроладжиите усетиха, че не остана пясък в горната част на часовника и се опитват да го обърнат но както се казваше в един култов съветски филм - ПОЗДНА ГАД.
Желая успех и на конкуренцията.
bilbotorbins
Рейтинг: 274 НеутралноДокато бях там видях много бора и пасат, а голф беше голяма рядкост. Точно с голф, при това и на водород трудно ще пробият.
Дедо Либен
Рейтинг: 1334 ЛюбопитноНапоследък водородните технологии много се лансират, включително и в транспорта. Никой обаче не казва, от къде ще се вземе евтин (по-евтин от пропан-бутана, дизела и бензина) водород. За сега успешно водородното гориво се налага в скандинавските страни и Канада, където има евтина електроенергия, необходима за електролизата на водата. Американците имаха прокт за изграждане на водородна тръба от Канада през Сиатъл до Сан Франциско и Лос Анжелис, но към настоящия момент, очевидно, рентабилността на тръбата е ниска и никой не иска да финасира проекта. За енергийното и техническото ниво на страната ни, използването на водорода като гориво е нереалистично!!!
Neal Oliver
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#4] от "bilbotorbins":
Несъгласието с 90% от хората е един от най-важните признаци на здрав разум. Оскар УайлдБора е по-луксозен вариант на Голф IV.
vankata1
Рейтинг: 667 НеутралноДо коментар [#2] от "Daniboy":
Абе Тома неверни, що си мислиш, че някой инвестира стотици милиони долари за разработка на двигатели с горивни клетки и няма готовност да пусне няколко станции за зареждане с водород в един многомилионен град?
vankata1
Рейтинг: 667 Весело[quote#5:"Дедо Либен"]За енергийното и техническото ниво на страната ни, използването на водорода като гориво е нереалистично!!![/quote]
Е, както се казваше: "Първо в София, а после и в други градове"!
Дедо Либен
Рейтинг: 1334 ВеселоДо коментар [#8] от "vankata1":
Приятелю, световната наука е доказала, че водород от витошки гранит не става. Ко праим тагава? Внос? От къде и как????
Ognyan Gerassimov
Рейтинг: 855 Неутрално[quote#5:"Дедо Либен"]Напоследък водородните технологии много се лансират, включително и в транспорта. Никой обаче не казва, от къде ще се вземе евтин (по-евтин от пропан-бутана, дизела и бензина) водород[/quote] Ми те са го измислили и това от пропан-бутана дизела и пр с химически процес подобен на горивната клетка даже горивните клетки за пропан-бутан те това правят първо метана до водород т-е и аз незнам точно как де факто въглеродната част остава неизползвана. Това е единият начин другият е ти сам го каза електроенергия от ВЕИ не ти трябва са е постоянна като за мрежата. Има даже разработка на база титаниев диоксид където без да се преминава през електричество водата чрез слънчева светлина се разпада на кислород и водород но КПДто още е ниско то не че и на PV e много високо
Коки
Рейтинг: 747 ВеселоЧудесна машинка! Бих си купил такава след 20 г....
bubolino
Рейтинг: 381 НеутралноА, така, браво на немците. Сега САЩ, Саудитска Арабия и Русия да си гледат работата. Екология, нови технологии, независимост от мародери - всичко в едно. Немците доказаха, че го могат. На който не му се работи, да не яде. Айде и успех.....Дано доживея да се возя на екологични превозни средства.
Дедо Либен
Рейтинг: 1334 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "ognyang":
Приятелю, има една наука, наречена термодинамика, която казва, че НЕ МОЖЕ спонтанно (без разход на енергия) да се разложи водата на желания от нас водород и кислород, т.е ще разодиш повече, отколкото ще получиш. А относно каталитичната или термичната конверсията на въглеводородите питам аз, какво ще правим с получаващият се паралелно въглероден диоксид, който има значителен парников ефект и неговата емисия се ограничава от модерното еко-законодателство? А ако случайно индустрията се снабди с евтин водород, то далеч по-изгодно икономически е, той да се използва за синтез на амоняк, азотна киселина или азотни торове и техни производни, които са значително по-скъпи от традиционните горива!!!
Goblin
Рейтинг: 463 НеутралноGolf Variant HyMotions, както е пълното име на модела, се ускорява от 0 до 100 км/ч за 10.0 секунди.
да се отремонтира, какви ще са цените на компонентите, тези водородни бутилки, след като са от карбон, ще струват много при евентуален сакатлък и т.н и т.н.
Четирите резервоара за водород са от карбон и осигуряват изминаването на до 500 километра. Зареждането им отнема три минути.
Ако стане това, ще е чудесно, особено със зареждането. Дори и 500-те километра да са "по заводски данни", т.е. в идеална среда, без задръствания, със 98-103 км/ч, а реалните да са 400, това е огромен пробив. Динамиката на автомобила, ако се върти около 10-те секунди, практически не отстъпва на един съвременен, приличен автомобил.
Колкото до технологиите за разработка и добиване на водород като гориво - предполагам, че след като са хвърлени толкова усилия, време и пари от служителите на ВАГ, има и начин автомобилът да бъде пуснат в масова употреба, да бъде харесван и търсен. Защото автомобилните разработчици рядко действат за ползу роду.
Почакайте, ако това се наложи в САЩ и някои от страните в западна Европа, въпрос на време е да дойде и дотук. Вярно, няма да е точно веднага, ще си трябва да остарее първото поколение водородни коли, за да го натоварят на автовоза към България, но и ние ще го видим.
Мен повече ме вълнува въпроса за експлоатационните разходи, техническото обслужване и поддръжката - какви ще са те спрямо сегашното състояние, ще мога ли да закарам колата в повечето сервизи, където я оставям сега или технологията ще е толкова революционна и екстремна, че ще се наложи в халето на Луфтханза
Поживьом, увидем.
Россприматрезил
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#4:"bilbotorbins"]Докато бях там видях много бора и пасат, а голф беше голяма рядкост.[/quote]
WWW . ДЕНьГИ .ru.netЧе то Бора е Голф-седан.
Россприматрезил
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#9:"Дедо Либен"]Приятелю, световната наука е доказала, че водород от витошки гранит не става. Ко праим тагава? Внос? От къде и как????[/quote]
WWW . ДЕНьГИ .ru.netВодород се получава от вода и след като изгор се получава пак вода, не се губи. И вода ли нямаме? Мисля, че в Черно море има доста вода.
DareDebil
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#5] от "Дедо Либен":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.от природен газ все още е най-евтино и лесно. ЦО-двето си излита в атмосферата, а за в бъдеще говорят че щели да го вкарват под земята и разни други фантастики. Предложенията за производство от електролиза или директно в слънчеви клетки, от биогаз имат една обща черта, че никъде няма цена. Или се очаква след 10-20 години цената магически да падне до тази на водород добит от метан.
DareDebil
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#16] от "Россприматрезил надзор":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.и ще я биеш солената вода в найлонов чувал докато водорода не пусне кислорода ли?
БМЗ
Рейтинг: 813 НеутралноДо коментар [#9] от "Дедо Либен":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)В интерес на истината, водорода има някакво приложение като вторичен продукт - може да се използва като буфер за обиране на флуктуациите в електроснабдяването. Просто излишния ток в системата автоматично се подава към електролизната станция и прави водород. Когато консумацията в мрежата е висока, всичкия ток отива в потребителите, а електролизата спира. И така до безкрай.
Россприматрезил
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#13:"Дедо Либен"]Приятелю, има една наука, наречена термодинамика, която казва, че НЕ МОЖЕ спонтанно (без разход на енергия) да се разложи водата на желания от нас водород и кислород, т.е ще разодиш повече, отколкото ще получиш. [/quote]
WWW . ДЕНьГИ .ru.netИзползването на водород и горивни клетки дава на автомобила бързо презареждане и по-голям пробег. По скъпо е от чисто електрически автомобил с акумулатори зареждани от контакта.
БМЗ
Рейтинг: 813 Неутрално[quote#16:"Россприматрезил надзор"]Мисля, че в Черно море има доста вода. [/quote]
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)И сероводород.
DareDebil
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#14] от "sam_vimes":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.всички автомобилни разработчици чакат държавата да им построи инфраструктурата, щото това ще струва стотици милиарди долари във всяка една голяма развита икономика. Производителите като хонда или тойота ще направят, или вече имат, по една-две станциики за демонстрация, ще убедят няколко сенатори и министри че това е бъдещето и създава работни места (и благинки за политиците), и данъкоплатеца ще плати пак всичко. За да може накрая контрола на големите петролни компании върху горивата да се запази. Да, точно така, повечето станции за зареждане са на шел, ексон, тотал и т.н. и те не искат да останат на сухо като свърши петрола. Освен че хората които никога няма да си купят такава кола ще финансират инфраструктурата, ще дадът и субсидия в размер на до 13 000 долара (в сащ) на желаещите да си купят. И всичко това за да може да пътуват ората на същата цена на километър както на природен газ или бензин. При това без да се намаляват въглеродните емисии, защото 98% от водорода в момента идва от метан, а ако се прави от електролиза сметката просто не излиза.
Та производителите дето влагат милиони, всъщност просто си връзват гащите, да са готови накъдето духне (регулатоения) вятър, натам да се насочат. Волксваген даже си го казват в прав текст, с голфа покриват всички възможни сценарии за бъдещето. Това което не се съобщава е ЦЕНАТА на голфа, цената на водорода, откъде ще идва, и цената на инфраструктурата.
DareDebil
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#19] от "Bulgarische Motoren Werke":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.само че за да излезе сметката на енергото, същия тоя водород трябва да остане там, при клетката, и да прави ток като спре да духа и да пече слънце. В момента в който тръгнат да го транспортират до колонки за зареждане, първо че се оскъпява, и второ че балансирането на мрежата отива по дяволите. Отделно цената на тия водородни клетки и дълголетието им. Има предложения водорода да се вкарва в газопреносната мрежа, и да се гори в газовите турбини заедно с метана, или да се извлича когато притрябва. Ама ще излиза златен тоя водород.
sashobal
Рейтинг: 328 НеутралноУеУе,
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!у Перник коУко касетки с буркани могат да качат у тоя ГоУф
Направо че се скърша на две и ше се удара у земята от кефф
simo87
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#5] от "Дедо Либен":
Преди овладяване на термоядрения синтез за промишлени нужди, реално внедряване на водорода в транспорта няма да има.
Суджук Герберите
Рейтинг: 640 НеутралноТе не могат нито дизелов мотор, нито бензинов да построят като хората - кво да говорим за напълно непонятни технологии за германските чугуни, като водорода...
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Дедо Либен
Рейтинг: 1334 РазстроеноДо коментар [#26] от "Ойро Пролетариат":
Ааа недей така, дойчовците всичко могат, дори някои неща и идеи, които са били разработвани по времето на Гитлер, все още не са реализирани, въпреки че навремето американците и руснаците се споразумяха, кой какво да вземе от Третия райх.
БМЗ
Рейтинг: 813 НеутралноДо коментар [#23] от "DareDebil":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Нищо не пречи водорода да се произвежда "на място" и да не се превозва. Стига да има подходящи водоизточник наоколо, разбира се.
Но да, прав си за контрола. Навремето и банкера Морган е казал на Тесла "А къде ще сложа електромера?". Така че нищо чудно водорода да бъде наложен от определени интереси.
sjg51618031
Рейтинг: 330 НеутралноНе знам, дали този Голф изобщо ще влезе в производство, но от Фолксваген имат повод за гордост и с това, което си се произвежда и в момента от модела. Аз лично наскоро карах пробно новия Голф с фабричен метанов двигател и колата ми скри шапката! Почти лети и почти не харчи.
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 854 НеутралноКолко безопасна е една кола на водород? При катастрофа, ако гръмне, ще стане мазало.
dearblue
Рейтинг: 747 Неутралновьпросьт с източника на водород е водата и е решен с
ввв.ватерфуелселл.орг
Танас
Рейтинг: 1341 Неутрално[quote#13:"Дедо Либен"]А ако случайно индустрията се снабди с евтин водород, то далеч по-изгодно икономически е, той да се използва за синтез на амоняк[/quote]
Цацарoff - Оставка ! >:-)Ами, че то откакто помня инсталацията за производство на амоняк се продухва с азотоводородна смес и чак тогава се товари към синтез колоната.