Фоторазказ: Кръстника се газифицира

Георги Пауновски

Фоторазказ: Кръстника се газифицира

Каквото и да се каже за "Фолскваген Голф" ще е малко. Вече 40 години моделът продължава да задава стандартите в класа, на който е кръстник, а към гамата от бензинови и дизелови модификации наскоро се добави и версия с фабрична метанова уредба.

  • Каквото и да се каже за "Фолскваген Голф" ще е малко. Вече 40 години моделът продължава да задава стандартите в класа, на който е кръстник, а към гамата от бензинови и дизелови модификации наскоро се добави и версия с фабрична метанова уредба.
    Каквото и да се каже за "Фолскваген Голф" ще е малко. Вече 40 години моделът продължава да задава стандартите в класа, на който е кръстник, а към гамата от бензинови и дизелови модификации наскоро се добави и версия с фабрична метанова уредба.
  • Автомобилът се отличава по обозначение TGI, което ще се слага на всички коли на "Фолксваген", работещи на природен газ. Метановият "Голф" се задвижва от 1.4 литров мотор с турбо, който може да работи и на бензин, и предлага мощност от 105 конски сили.
    Автомобилът се отличава по обозначение TGI, което ще се слага на всички коли на "Фолксваген", работещи на природен газ.  Метановият "Голф" се задвижва от 1.4 литров мотор с турбо, който може да работи и на бензин, и предлага мощност от 105 конски сили.
  • Мощността на двигателя е със 17 конски сили по-слаба от версията на модела с този мотор (1.4 TSI), но само на бензин. По книжка метановият автомобил е с 1.6 секунди по-бавен при спринта до 100 км/ч, но реално тази разлика не се усеща.
    Мощността на двигателя е със 17 конски сили по-слаба от версията на модела с този мотор (1.4 TSI), но само на бензин. По книжка метановият автомобил е с 1.6 секунди по-бавен при спринта до 100 км/ч, но реално тази разлика не се усеща.
  • Естествено "Голф" TGI има всичките плюсове, типични за седмото поколение на модела. Колата предлага отличен баланс между комфорт и пътно поведение, и директно управление.
    Естествено "Голф" TGI има всичките плюсове, типични за седмото поколение на модела. Колата предлага отличен баланс между комфорт и пътно поведение, и директно управление.
  • Вътрешното пространство е щедро, а интериорът е изчистен и функционален.
    Вътрешното пространство е щедро, а интериорът е изчистен и функционален.
  • На задните седалки комфортно пътуват и по-едрички пасажери.
    На задните седалки комфортно пътуват и по-едрички пасажери.
  • Работно място на водача е максимално изчистено, като всички бутони са с ясно предназначение и лесни за намиране. "Голф" ТGI се оказа първият автомобил с механични скорости, които има система "Ауто холд". Тя държи колата неподвижна когато е спряна на наклон, докато чакате да светне зелено, например. Системата улеснява и потеглянето на баир, като спирачката освобождава чак като подадете газ, за да потеглите.
    Работно място на водача е максимално изчистено, като всички бутони са с ясно предназначение и лесни за намиране. "Голф" ТGI се оказа първият автомобил с механични скорости, които има система "Ауто холд". Тя държи колата неподвижна когато е спряна на наклон, докато чакате да светне зелено, например. Системата улеснява и потеглянето на баир, като спирачката освобождава чак като подадете газ, за да потеглите.
  • Единственият недостатък на Golf TGI e, че не разполага с резервна гума, като нейното място е заето от бутилката за метан.
    Единственият недостатък на Golf TGI e, че не разполага с резервна гума, като нейното място е заето от бутилката за метан.
  • Тествах модела по маршрута София-Сандански и обратно, като минах и поне 100 километра градско. Без да се стремя да карам икономично данните в рамките на теста се припокриха с дадените от производителя показатели.
    Тествах модела по маршрута София-Сандански и обратно, като минах и поне 100 километра градско. Без да се стремя да карам икономично данните в рамките на теста се припокриха с дадените от производителя показатели.
  • Тествах модела по маршрута София-Сандански и обратно, като минах и поне 100 километра градско. Без да се стремя да карам икономично данните в рамките на теста се припокриха с дадените от производителя показатели.
    Тествах модела по маршрута София-Сандански и обратно, като минах и поне 100 километра градско. Без да се стремя да карам икономично данните в рамките на теста се припокриха с дадените от производителя показатели.
  • Бордовия компютър отчете консумация от 3.5 кг/100 км., колкото е и по книжка, като изминах и обещаните 400 километра на метан. Малко по-висок беше разходът, обобщил данните след над 600 изминати километра - 4 л/100 км.
    Бордовия компютър отчете консумация от 3.5 кг/100 км., колкото е и по книжка, като изминах и обещаните 400 километра на метан. Малко по-висок беше разходът, обобщил данните след над 600 изминати километра - 4 л/100 км.
  • На приборното табло има показания за количеството и на двата вида гориво. Бордовият компютър изчислява и какво разстояние може да минете, както на бензин, така и на метан.
    На приборното табло има показания за количеството и на двата вида гориво. Бордовият компютър изчислява и какво разстояние може да минете, както на бензин, така и на метан.
  • В един момент колата незабележимо премина на бензин, като това по никакъв начин не промени динамичните й характеристики. При шофиране със същия стил, но вече на новото гориво, разходът отиде на 6.8 л/100 км.
    В един момент колата незабележимо премина на бензин, като това по никакъв начин не промени динамичните й характеристики. При шофиране със същия стил, но вече на новото гориво, разходът отиде на 6.8 л/100 км.
  • Местата за зареждане с бензин и метан са събрани на едно и също място, за по-голямо удобство.
    Местата за зареждане с бензин и метан са събрани на едно и също място, за по-голямо удобство.
  • Обърнато в пари, изминаването на 100 километра на метан с тествания автомобил излиза около 5.50 лева, при почти 12 лева, ако изберете "Голф" 1.4 TSI и то при положение, че успеете да постигнете обещаната за бензиновия модел консумация.
    Обърнато в пари, изминаването на 100 километра на метан с тествания автомобил излиза около 5.50 лева, при почти 12 лева, ако изберете "Голф" 1.4 TSI и то при положение, че успеете да постигнете обещаната за бензиновия модел консумация.
  • Лошата новина е, че екологичността на метановия автомобил, отделящ в атмосферата едва 94 грама въглероден диоксид на километър, в България не носи никакви финансови ползи.
    Лошата новина е, че екологичността на метановия автомобил, отделящ в атмосферата едва 94 грама въглероден диоксид на километър, в България не носи никакви финансови ползи.
  • При идентично оборудване, "Фолксваген Голф" 1.4TGI е с 4740 лева по-скъп от версията 1.4TSI и се предлага за 40 105 лева с ДДС.
    При идентично оборудване, "Фолксваген Голф" 1.4TGI е с 4740 лева по-скъп от версията 1.4TSI и се предлага за 40 105 лева с ДДС.