Каквото и да се каже за "Фолскваген Голф" ще е малко. Вече 40 години моделът продължава да задава стандартите в класа, на който е кръстник, а към гамата от бензинови и дизелови модификации наскоро се добави и версия с фабрична метанова уредба.
Каквото и да се каже за "Фолскваген Голф" ще е малко. Вече 40 години моделът продължава да задава стандартите в класа, на който е кръстник, а към гамата от бензинови и дизелови модификации наскоро се добави и версия с фабрична метанова уредба. Автомобилът се отличава по обозначение TGI, което ще се слага на всички коли на "Фолксваген", работещи на природен газ. Метановият "Голф" се задвижва от 1.4 литров мотор с турбо, който може да работи и на бензин, и предлага мощност от 105 конски сили. Мощността на двигателя е със 17 конски сили по-слаба от версията на модела с този мотор (1.4 TSI), но само на бензин. По книжка метановият автомобил е с 1.6 секунди по-бавен при спринта до 100 км/ч, но реално тази разлика не се усеща. Естествено "Голф" TGI има всичките плюсове, типични за седмото поколение на модела. Колата предлага отличен баланс между комфорт и пътно поведение, и директно управление. Вътрешното пространство е щедро, а интериорът е изчистен и функционален. На задните седалки комфортно пътуват и по-едрички пасажери. Работно място на водача е максимално изчистено, като всички бутони са с ясно предназначение и лесни за намиране. "Голф" ТGI се оказа първият автомобил с механични скорости, които има система "Ауто холд". Тя държи колата неподвижна когато е спряна на наклон, докато чакате да светне зелено, например. Системата улеснява и потеглянето на баир, като спирачката освобождава чак като подадете газ, за да потеглите. Единственият недостатък на Golf TGI e, че не разполага с резервна гума, като нейното място е заето от бутилката за метан. Тествах модела по маршрута София-Сандански и обратно, като минах и поне 100 километра градско. Без да се стремя да карам икономично данните в рамките на теста се припокриха с дадените от производителя показатели. Тествах модела по маршрута София-Сандански и обратно, като минах и поне 100 километра градско. Без да се стремя да карам икономично данните в рамките на теста се припокриха с дадените от производителя показатели. Бордовия компютър отчете консумация от 3.5 кг/100 км., колкото е и по книжка, като изминах и обещаните 400 километра на метан. Малко по-висок беше разходът, обобщил данните след над 600 изминати километра - 4 л/100 км. На приборното табло има показания за количеството и на двата вида гориво. Бордовият компютър изчислява и какво разстояние може да минете, както на бензин, така и на метан. В един момент колата незабележимо премина на бензин, като това по никакъв начин не промени динамичните й характеристики. При шофиране със същия стил, но вече на новото гориво, разходът отиде на 6.8 л/100 км. Местата за зареждане с бензин и метан са събрани на едно и също място, за по-голямо удобство. Обърнато в пари, изминаването на 100 километра на метан с тествания автомобил излиза около 5.50 лева, при почти 12 лева, ако изберете "Голф" 1.4 TSI и то при положение, че успеете да постигнете обещаната за бензиновия модел консумация. Лошата новина е, че екологичността на метановия автомобил, отделящ в атмосферата едва 94 грама въглероден диоксид на километър, в България не носи никакви финансови ползи. При идентично оборудване, "Фолксваген Голф" 1.4TGI е с 4740 лева по-скъп от версията 1.4TSI и се предлага за 40 105 лева с ДДС.