Как се прави с автомобили еднокилометрова пясъчна рисунка (видео)

Как се прави с автомобили еднокилометрова пясъчна рисунка (видео)

Запознатите с историята на "Ленд Роувър" сигурно знаят, че първият автомобил от легендарната марка се ражда като рисунка на пясъка на плажа "Ред Уорф Бей" в Енгълси, Великобритания. Годината е 1947, а скицата е дело на директорът на конструкторския отдел в "Роувър" Морис Уилкс, който обяснил на брат си Спенсър, тогава шеф на "Роувър", как си представя идеалният високопроходим автомобил.
Семейство Уилкс притежавали земи на уелския остров и Морис имал нужда от многофункционален автомобил, който може да изпълнява и ролята на лек трактор и всъдеход. Така се родил "Ленд Роувър", чиито черти днес можем да открием в модела "Дефендър".
В края на тази година производството на "Дефендър" ще бъде спряно, но сбогуването с класическата форма на легендарния модел обаче ще стане едногодишни чествания. Тяхното начало беше поставено с пясъчна рисунка на емлбематичната форма на всъдехода, но с дължина 1 километър. Тя е направена при отлив на пясъка на "Ред Уорф Бей", като времето е ограничено - до идването на прилива.
 
Това е най-голямата пясъчна рисунка, правена досега във Великобритания, а като четки са използвани шест автомобила "Ленд Роувър" от серии едно, две и три, и всички досегашни поколения на "Дефендър". Всеки от тях тегли земеделска брана с дължина 3.5 метра, като правят непрекъсната линия с дължина 4.52 километра.
Три лимитирани серии отбелязват пенсионирането на Дефендър
Приключването на производството на "Дефендър" ще бъде ознаменувана с пускането на три лимитирани серии. "Искахме да отбележим края на производството на "Дефендър" в Солихъл със специално издание, но се оказа невъзможно да се спрем на една единствена идентичност, затова разработихме три напълно различни интерпретации на модела, които отразяват неговата сила и разнообразна функционалност", коментира директорът на автомобилната гама на "Ленд Роувър" Ник Роджърс.
Автомобилите от трите лимитирани серии - Autobiography, Heritage и Adventure
Автомобилите от трите лимитирани серии - Autobiography, Heritage и Adventure
Изключителното издание Autobiography обещава повече динамика, лукс и комфорт от всякога, благодарение на оборудването си, своя уникален двуцветен екстериор, изцяло кожена тапицерия и мотор с мощност 150 вместо 122 конски сили. Изданието Autobiography, което ще бъде пуснато на пазара във Великобритания и Европа през април, ще се произвежда изключително като модел 90 Station Wagon.
Land Rover Autobiography
Land Rover Autobiography
Изданието Heritage е вдъхновено от ранните модели на "Ленд Роувър" и съчетава носталгични щрихи на дизайна със съвременни удобства. То ще се предлага на световния пазар и се отличава с неповторимия си цвят Grasmere Green и контрастиращо бял покрив. Моделът Heritage се разпознава и по своята радиаторна решетка и надписа HUE 166, напомнящ регистрационния номер на първия Land Rover преди старта на масовото производство, кръстен "Huey". Тази версия на "Дефендър" ще се появи по шоурумите през август.
Land Rover Heritage
Land Rover Heritage
Версията от лимитирана серия Adventure също ще пристигне при дилърите през август. Моделът е предназначен за клиенти, които ценят откритите пространства и изповядват мотото на Defender "пътувай навсякъде, направи всичко". Той е оборудван с допълнителен протектор под каросерията и гуми Goodyear MT/R, които да подсилят всъдеходни възможности на "Денефдър". Уникални табелки и купе с кожена тапицерия се грижат изданието Adventure да се откроява от останалите модели Defender.
Land Rover Adventure
Land Rover Adventure
Обмисля се изнасяне на производството извън Великобритания
По повод пенсионирането на "Дефендър" от "Ленд Роувър" уточняват, че за момента е сигурно, че през декември 2015 година спира производството на модела в завода в Солехъл. Компанията обаче проучва възможността да продължи производството на сегашния "Дефендър" в завод зад граница.
Така продължиха животът си не малко други култови за автоиндустрията модели като костенурката на "Фолксваген", "Рено" 4 и "Ситроен" 2СV, например. Ако идея "Дефендър" да се прави извън Великобритания, в ограничен обем ще продължи производството на подбрани модели и специализирани автомобилни приложения за продажба извън Европейския съюз.