БМВ показва три мотоциклетни премиери на "Мотосалон София"

На 18 февруари в "Интер експо център" в София се открива първото специализирано изложение на мотоциклети и мотопеди. То продължава до 22 февруари с работно време от 10 до 18.30 часа, а входът за възрастни е пет лева. На мотосалона могат да се видят моделите на 11 марки, представени на българския пазар, като в рубриката "Скорост" ще ви разкажем за най-интересните премиери. Днес ви представяме новостите при БМВ.
Над 10 модела мотоциклети на БМВ могат да бъдат видени на щанда на вносителя на марката "Ауто Бавария". Сред тях са и три премиери.
Феновете на супербързите спортни мотоциклети ще могат да видят S1000RR за 2015 г. Това е един от най-мощните членове в супербайк фамилията, а от БМВ са направили множество подобрения, които го превърнаха в още по-бърз и мощен.
Най-големите модификации при S1000RR за 2015 г. са новата цилиндрова глава, леките клапани и новия разпределителен вал, с което мощността на 1000-кубиковият мотор е увеличена от 193 при първото поколение на 199 к.с. при новото. Увеличен е въртящият момент до 113 Нм при 10 500 об./мин.
Теглото на мотоциклета е намалено с 4 кг, с което баварските инженери наистина се гордеят. Така мотоциклетът тежи зареден (с пълен резервоар) 204 кг. Това предполага, че моторът ще ускорява още по-добре. Голяма част от олекотяването е постигнато от преработката в изпускателна система.
Освен промените по двигателя S1000RR получава по-лека рамка и напълно регулируемо окачване. Моторът излиза стандартно със състезателен ABS, система за стабилност, 7-степенен тракшън контрол и три режима на каране.
БМВ S1000RR е първият модел в супербайк класа с опцията за Cruise Control. Опционални са още динамичната система за контрол на сцеплението и HP Gear Shift Assist Pro – система, която позволява превключване на предавките без съединител. Друго електронно подобрение е специфичното електронно окачване с два допълнителни режима чрез системата Pro Riding, които се допълнение към трите основни - Rain, Sport и Race.
Сбогом, въздушно охлаждане
Новият стрийт байк БМВ R1200R за 2015 г. ще бъде другата интересна премиера на марката. Моделът е с изцяло нов боксеров двигател от нова генерация с 1170 куб. см и мощност от 125 к.с. Двигателят е с течно охлаждане, защото компанията обяви, че спира производството на мотоциклети с въздушно охлаждане.
Базовата височината на седалката е 790 мм, но тя може да се регулира от 760 до 820 мм. Мотоциклетът притежава всички качества, присъщи на спортните мотори, но същевременно е много удобен за по-дълги пътувания благодарение на електронното регулируемо окачване.

Двигателят на БМВ R1200R за 2015 г. е съшият като на по-големите събратя R1200GS и R1200RT, с максимална мощност 125 к.с. при 7750 об./мин. и максимален въртящ момент 125 Нм при 6500 об./мин. Различна обаче ще бъде предавателната кутия. Легендарното предно окачване Telelever е заменено от традиционната обърната вилка.
Теглото на новия мотоциклет с пълен резервоар ще бъде 227 кг, което е малко повече от версията от 2013 г. Машината има стандартни ABS и Traction Control, а като опция са Dynamic Traction Control и фирменото регулиране на окачването. Ще има и функция за запалване на двигателя с бутон. Нова е тръбната рама, мотоциклетът е с цифров TFT приборен панел и аналогов скоростомер.
Допълнителна мощност за F800R
Обновеният или по-точно почти новият БМВ F800R за 2015 г. е третата премиера от марката. Той е с нова форма на фара и с преработени странични панели и радиатори. В задната част промените не са толкова забележими.

Затова пък мотоциклетът е станал малко по-мощен – от 87 на 90 к.с. Намалени са предавателните числа на 1-а и 2-а скорост. Седалката е по-ниска с на 10 мм и сега е 790 мм. Нови са ръкохватките и степенките, за да се подобри ергономията. ABS-ът е стандарт. Има и версия с по-малка мощност - 47 к.с., за да отговори на изискванията за свидетелство за правоуправление в някои ключови пазари за марката.