"Форд Фокус" гарантира и спокойствието на родителите, като е първият модел на Ford в Европа с технологията MyKey. Тя позволява един от ключовете на колата да бъде програмиран с ограничение за максималната скорост, силата на звука на аудиосистемата и стартирането на двигателя само ако са поставени предпазните колани. Подходяща за контрол на младите или неопитни шофьори, системата не позволява изключването на системите за електронна стабилност и за предотвратяване на сблъсъци в града.
"Форд Фокус" безспорно е успешен автомобил. Има над 12 млн. продажби от 1998 година насам и е най-продаваният модел в света за 2012 и 2103 година. От няколко месеца колата раазчита на фейслифт, за да продължи да съблазнява. Както и досега, "Фокус" се предлага като хечбек, комби и седан. Най-впечатляващата промяна отвън е радиаторна решетка, силно напомняща на тази в моделите на "Астон Мартин". По-стилното и динамично излъчване се засилва и от променените фарове, светлини за мъгла и стопове. С влизането в салона ми направи впечатление, че той е още по-добре структуриран. На централна конзола вече има по-малко бутони, като част от настройките стават през реагиращият на допир 7-инчов екран. Системата за свързаност в автомобила SYNC 2 предлага бърза свързаност със смартфон и много повече възможности за гласово управление, като например с произнасянето на фразата "Гладен съм" излиза меню с най-близките ресторанти. В купето са добавени черни сатенирани и хромирани детайли за по-изчистен и модерен вид. Удобството също е на по-високо ниво, като централна жабка е по-голяма, на разположение е плъзгащ се подлакътник, а държачът между предните седалки побира едновременно 1-литрова бутилка и 400-милилитрова чаша. Отзад е достатъчно комфортно за два пасажери, но дори и трима пътуват без особени притеснения. Естествено, след фейслифта моделът разполага и с нови двигатели. Тестовата кола обаче разчиташе на един познат мотор - печелилия три пъти титлата "Световен двигател на годината" еднолитров трицилиндров бензинов EcoBoost агрегат. Моторът от поколението EcoBoost за пореден път ми хареса най-вече със своята еластичност и спокойна работа, нетипични за трицилиндров двигател. С него "Форд Фокус" e приятно пъргав, като дори пътуването в тежък трафик, доставя удоволствие. Дори при динамично каране, какъвто беше моят случай, средно двигателят консумира под 7 л/100 км., а търсещите по-ефективно шофиране, спокойно могат да свалят два литра, като следват съветите на бордовия компютър. Що се отнася до пътното поведение, "Фокус" печели симпатии с по-комфортната си возия. Неравностите се преминават много по-спокойно, като по-дребните просто не се усещат. В същото време, при рязка смяна на посоките, колата реагира прецизно и без неприятни залюлявания, а в завой наклонът на каросерията остава в рамките на приятното. Обновеният "Фокус" предлага още повече асистиращи системи. Със сигурност една от одобряваните сред тях ще е асистентът за автономно паркиране, който вече влиза както в успоредни, така и в перпендикулярни паркоместа. На магистрала, автомобила демонстрира в най-пълна степен свършеното по отношение на обезшумяването, като скоростта просто не се усеща. Налице е и функция за автономно излизане от паркомястото. Системата за предотвратяване на удари с ниска скорост е подобрена, като автоматичното задействане на спирачките става при скорост до 50 км/ч (при до 30 км/ч сега). Тя е надградена и с асистент за избягване на сблъсъци при по-висока скорост, който издава предупредителени сигнали и ако е необходимо, задейства спирачките. "Форд Фокус" гарантира и спокойствието на родителите, като е първият модел на Ford в Европа с технологията MyKey. Тя позволява един от ключовете на колата да бъде програмиран с ограничение за максималната скорост, силата на звука на аудиосистемата и стартирането на двигателя само ако са поставени предпазните колани. Подходяща за контрол на младите или неопитни шофьори, системата не позволява изключването на системите за електронна стабилност и за предотвратяване на сблъсъци в града.