За момента "Киа" не присъства с комби в D-сегмента, а подобен тип автомобили се радват на сериозно търсене в Европа. Ако се стигне до производство, то автомобилът може да носи означението "Оптима" с някаква добавка към името.
Футуристично изглеждащо голямо комби е звездата на щанда на "Киа" в Женева. Моделът "Спортспейс" за момента е само концептуална разработка, като вероятно приемът на публиката ще реши дали по него да има развитие. Колата се простира на 4.86 метра, ширината е 1.87 м, височината 1.43 м, а междуосието 2.84 м. Визията е дело на дизайнерския център на "Киа" във Франкфрут. Силуетът на "Спортспейс" до голяма степен го прави труден на категоризиране, тъй като колата не е нито типично комби, нито хечбек, нито седан, нито дори шутинг брейк като "Мерцедес" CLS. В пресинформацията за модела се посочва, че за момента "Киа" не присъства с комби в D-сегмента, а подобен тип автомобили се радват на сериозно търсене в Европа. Ако се стигне до производство, то автомобилът може да носи означението "Оптима" с някаква добавка към името. "Спортспейс" концепт впечатлява с динамична визия, която се подсилва от 20-цоловите алуминиеви джанти с уникален дизайн. Салонът на колата предлага лукс от най-висока класа, като наред с кожата присъстват полиран алуминий и карбон, от който е направена дори структурата на спортните предни седалки. Два големи дисплея дават цялата нужна информация на водача и спътниците му, като през тови в средата на арматурното табло се правят и повечето настойки по колата. Страничните огледала са заменени от камери, картината от които се показва на екрани в салона. Спортната форма на колата не пречи на функционалността на вътрешното пространство. На задните седалки е просторно, а в багажника е помислено и за калъф за транспортиране на ски, които влизат в салона през обособен тунел. Товаренето на багажа е улеснено от 28 ролки в багажника, по които чантите се придвижват лесно. При запалване ролките потъват в пода на багажника, за да не се пързаля багажа. "Киа Спортспейс" се задвижва от двулитров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване. От двалитра обем той генерира 250 конски сили. Задвижващи са само предните колела, като обяснението е, че така автомобилът е по-икономичен.