Камион със слънчеви панели консумира с над 20% по-малко гориво
Камион на "Рено Тръкс", снабден със слънчеви панели на ремаркето, консумира значително по-малко гориво, съобщиха от компанията. Концептуалният "Оптифюел лаб" 2 има нужда средно с около 7.2 л/100 км по-малко дизелово гориво от стандартния "Рено" гама Т, което намаление от 22%.
Камионът използва около 20-те различни иновативни технологии, свързани с четирите основни подхода за намаляване разхода на гориво: управление на мощността, аеродинамика, съпротивление на колелата и системи за подпомагане на водача при шофиране.
Тестовете на "Оптифюел лаб" 2 в реална среда са извършени по 200 км маршрут в региона на Лион. Камионът е поддържал средна скорост от 72.6 км/ч, като общото тегло на композицията е било 33 тона.

Моделът е разработен на базата на "Рено" Т и има слънчеви панели от 48 модула с обща площ 40 квадратни метра. Те са създадени така, че да следват извития профил на ремаркето и да не нарушават аеродинамиката на автомобила.
Товарният автомобил е снабден и със система за използване на топлината, съдържаща се в изгорелите газове. Тя се превръща в електрическа енергия, чрез използването на топлообменник и генератор.
"Оптифюел лаб" 2 се отличава със "сливането" на кабината и ремаркето за постигането на т.нар. ефект "водна капка". В допълнение, изолационният дефлектор на покрива, който предпазва кабината при покой, се прибира автоматично назад при скорост над 50 км/ч, като по този начин двата елемента на композицията придобиват единна структура и съответно се намалява съпротивлението.

Вместо огледала за обратно и предно виждане са монтирани камери. Специален спойлер на радиаторната решетка с чувствителна система за регулация, намалява допълнително съпротивлението на въздушните струи.
Инженерите на Renault Trucks въвеждат още едно оригинално решение, пестящо гориво. Нивото на маслото в задвижващия мост се адаптира в зависимост от нуждите за смазване или охлаждане. Когато автомобилът работи усилено и се нуждае от въртящ момент, системата увеличава количеството масло в задвижващия мост, а когато се движи с постоянна скорост количеството намалява.
Естествено, когато става дума за намаляване на разхода на гориво, водачът остава ключов фактор. Затова товарният автомобил е снабден с адаптивен ограничител на скоростта със собствен GPS, който отчита наклоните на пътя, позицията на камиона, завоите и други фактори и така изчислява оптималната скорост. Автоматично се регулира и съпротивлението на педала на газта, като така се подсказва на шофьора дали е разумно да намали или увеличи скоростта.
Супер икономичната машина на "Рено" е създадена в партньорство с Plastic Omnium, Michelin, Sunpower, IFP Energies Nouvelles, CEP-Armines, CETHIL-INSA и LMFA-Ecole Centrale, с подкрепата на ADEMA (Френската агенция за околната среда и енергиен контрол).