По-голям, по-луксозен, по-проходим, по-комфортен, по-икономичен, по-пъргав и далеч по-високотехнологичен, това накратко е визитката на новото поколение на "Рейндж Роувър". След като карах автомобила в стандартното му изпълнение и в модификацията Sport, ми се удаде възможност да усетя какво предлага и най-луксозната версия - Autobiography.
По-голям, по-луксозен, по-проходим, по-комфортен, по-икономичен, по-пъргав и далеч по-високотехнологичен, това накратко е визитката на новото поколение на "Рейндж Роувър". След като карах автомобила в стандартното му изпълнение и в модификацията Sport, ми се удаде възможност да усетя какво предлага и най-луксозната версия - Autobiography. Тя е насочена към хората, държащи да имат уникален автомобил, като могат да избират между 22 специални за нея цвята на каросерията. Далеч по-сложно е ориентирането в гамата от тапицерии, от различни материи и разцветки. В моя случай получих автомобил с кафяв кожен салон, предлагащ всички налични за модела екстри. Твърде технологичен, така мога да опиша интериора на автомобила, като видях доста затруднения, докато се ориентирам как да се справя с основните настройки през огромния дисплей на арматурното табло. Е, с този начин на работа се свиква, но все пак бих предпочел традиционните бутони да са малко повече. Интересна особеност е, че дисплеят може да показва различна картина към шофьора и пътника до него, като, докато водачът следи навигацията, спътникът му може да се наслаждава на телевизионно предаване или филм. Много удобни са задните седалки, с електрически настройки на наклона на облегалката и седалищната част. Що се отнася до задвижването, тестовият "Рейндж Роувър" беше с най-мощния дизел в гамата. От осемте си цилиндъра V-образният мотор вади 339 конски сили, 700 Нм максимален въртящ момент. Той се комбинира с осемстепенен автоматик. Тандемът мотор - трансмисия превръща тежащия почти два тона и половина всъдеход в доста пъргав автомобил. Ускорението до 100 км/ч отнема 6.9 секунди и става с приятен за ухото звук. Range Rover обаче е в стихията си предимно на прави отсечки, като по завоите се клати доста сериозно дори в спортен режим на шофиране. За сметка на това всъдеходът "заглажда" доста от неравностите на пътя. Автомобилът не дава никакви сигнали с каква скорост се движи и осигурява почти пълна тишина на борда, нарушавана само от отличния звук от аудиосистемата Meridian. Безспорно огромен плюс на модела е и неговата проходимост, като клиренсът достига почти 40 сантиметра, а автомобил без проблем изплува дори от 80-сантиметрово водно препятствие. В добавка, системата Terrain Response адаптира настройките на задвижването на четирите колела към особеностите на терена. Освен автоматичния режим тя има и пет фиксирани настройки, които се избират с въртящ се селектор - за асфалт, за хлъзгав път, за кал и коловози, за пясък и за каменист терен. Понижаващите предавки пък превръщат модела в истински всъдеход.