Шахматно движение и ремонти и през лятото на магистралите

Шахматно движение и ремонти и през лятото на магистралите

При ремонтите на най-амортизираните участъци на магистралите "Хемус" и "Тракия", които започват от понеделник, движението ще се организира "шахматно", за да може да се прехвърля от едната в другата лента, а въпреки желанието на премиера, не цялата работа ще бъде свършена до началото на юли. Това се разбра днес при посещението на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова, председателя на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров и група журналисти на участъците от магистралите "Хемус" и "Тракия", които предстои да бъдат ремонтирани.
Първата спирка на министерското роудшоу беше виадуктът "Елешница", стеснението на който предизвика километрично задръстване на 13 април. "Мостът е построен през 1979 година, а е пуснат в експлоатация през 1980 г. Оттогава досега съоръжението не е ремонтирано. Състоянието му не само е аварийно, а е опасно за движение, защото разрушаването на асфалтовата покривка и бетонната плоча е действително застрашаващо", обясни Лиляна Павлова в отговор на твърденията, че на мястото не е имало видими причини, които да налагат затварянето на две от лентите.
Шахматно движение и ремонти и през лятото на магистралите
АПИ
Павлова свали журналистите и под моста на виадукта, за да им покаже, че от ремонт се нуждае и основата на моста, който има нужда от нова хидроизолация. Ремонтите дейности ще започнат в понеделник, като само за този участък и то за платната в посока София, ще са на стойност 6 млн. лв. Обновяването на лентите в посока Варна зависи от наличното финансиране. "За него ще заявим още 6 млн. лв. и ще направим всичко възможно те да бъдат осигурени през следващата година", заяви министърът.
По магистралите ще се работи и след 1 юли
Вече на магистрала "Тракия", Лиляна Павлова обяви, че графикът за ремонтите на двата аутобана е направен така, че на 1 юли да са приключили всички дейности с ремонт на асфалтовите части, както поръча премиерът вчера. "Ще има две изключения. Това са мостовете на 61-ви и 67-и километър. Техният срок за изпълнение ще бъде по-дълъг", уточни Лиляна Павлова.
От пресцентъра на агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха пред "Дневник", че вече са проведени обществени поръчки за избор на изпълнител за 4-годишно поддържане на пътищата. Този изпълнител ще направи и спешните ремонти, за които в сряда кабинетът отпусна 100 млн. лв. Затова и толкова бързо може да започне изпълнението на ремонтите сега. Изпълнител е държавното дружество "Автомагистрали"
Шахматно движение и ремонти и през лятото на магистралите
АПИ
Павлова каза, че по плана "Юнкер" не може да се кандидатства за пари за рехабилитация и възстановяване на мостови и пътни съоръжения, защото проектите не отговарят на изискванията. Средства от него ще се търсят за Програмата за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради. Като част от Европейски коридори и стратегически пътни проекти, за средства от плана "Юнкер" могат да кандидатстват пътните отсечки София - Видин, София-Калотина, Велико Търново-Русе, довършването на автомагистралите "Хемус" "Черно море".