Фотогалерия: Грохот на летището от новия самолет сред всъдеходите

Георги Пауновски

Фотогалерия: Грохот на летището от новия самолет сред всъдеходите

Да отидеш на летище, на което излитат и кацат самолети, а най-силният шум да идва от автомобил - това впечатлява. Симфонията на "Лесново" осигури най-мощният "Рейндж Роувър Спорт" на всички времена, носещ добавката SVR към името си.

  • Да отидеш на летище, на което излитат и кацат самолети, а най-силният шум да идва от автомобил - това впечатлява. Симфонията на "Лесново" осигури най-мощният "Рейндж Роувър Спорт" на всички времена, носещ добавката SVR към името си.
    Да отидеш на летище, на което излитат и кацат самолети, а най-силният шум да идва от автомобил - това впечатлява. Симфонията на "Лесново" осигури най-мощният "Рейндж Роувър Спорт" на всички времена, носещ добавката SVR към името си.
  • Е, самолетчетата бяха малки, но все пак звуците идващи от изпускателната система на модела и V8 мотора, могат да раздвижат кръвта на всеки, поне малко вълнуващ се от автомобли.
    Е, самолетчетата бяха малки, но все пак звуците идващи от изпускателната система на модела и V8 мотора, могат да раздвижат кръвта на всеки, поне малко вълнуващ се от автомобли.
  • Тежащият почти 2.4 тона автомобил, с дължина 4.87 метра, се изстрелва от петлитров бензинов турбомотор, който има 550 конски сили или с 40 повече от най-мощната стандарта версия. Максималният въртящ момент пък скача с 56 Нм. и вече е 680 Нм.
    Тежащият почти 2.4 тона автомобил, с дължина 4.87 метра, се изстрелва от петлитров бензинов турбомотор, който има 550 конски сили или с 40 повече от най-мощната стандарта версия. Максималният въртящ момент пък скача с 56 Нм. и вече е 680 Нм.
  • Това е достатъчно исполинът да стигне 100 км/ч 4.5 секунди след старта. Колко би могъл да се ускори не е ясно, тъй като максималната скорост е електронно ограничена на 261 км/ч.
    Това е достатъчно исполинът да стигне 100 км/ч 4.5 секунди след старта. Колко би могъл да се ускори не е ясно, тъй като максималната скорост е електронно ограничена на 261 км/ч.
  • За да придобие тези характеристики, визия и звук, "Рейндж Роувър Спорт" SVR е минал сериозна преработка от специалистите от Special Vehicle Operations.
    За да придобие тези характеристики, визия и звук, "Рейндж Роувър Спорт" SVR е минал сериозна преработка от специалистите от Special Vehicle Operations.
  • Новостите започват от външния вид, който е по-агресивен, без да е груб. Най-впечатляващите новости са огромните въздухозаборници отпред, спойлерът в задната част и 22-цоловите джанти с уникален дизайн и гуми 295/40 R22.
    Новостите започват от външния вид, който е по-агресивен, без да е груб. Най-впечатляващите новости са огромните въздухозаборници отпред, спойлерът в задната част и 22-цоловите джанти с уникален дизайн и гуми 295/40 R22.
  • Промени има и в изпускателната система, като с натискане на бутон тя може да трещи като излитащ изтребител, или да боботи басово, за да не смущава хората в населените места, през които SVR преминава.
    Промени има и в изпускателната система, като с натискане на бутон тя може да трещи като излитащ изтребител, или да боботи басово, за да не смущава хората в населените места, през които SVR преминава.
  • Салонът е едновременно спортен и луксозен, като предните спорти седалки гарантират отлична странична опора.
    Салонът е едновременно спортен и луксозен, като предните спорти седалки гарантират отлична странична опора.
  • Друга цветова комбинация за салона.
    Друга цветова комбинация за салона.
  • Отзад местата са три, но удобно пътуват двама души.
    Отзад местата са три, но удобно пътуват двама души.
  • При разработката на "Рейндж Роувър Спорт" SVR са променени също характеристиките на окачването и волана, а спирачките са разработка на "Брембо".
    При разработката на "Рейндж Роувър Спорт" SVR са променени също характеристиките на окачването и волана, а спирачките са разработка на "Брембо".
  • За километър зад волана на супер всъдехода успях да установя, че е потресаващо стабилен, показа ми го подготвената змейка и много пъргав.
    За километър зад волана на супер всъдехода успях да установя, че е потресаващо стабилен, показа ми го подготвената змейка и много пъргав.
  • Макар и чувстващ се у дома си на пистата, SVR е готов и за преходи извън пътя, като разполага дори с бавни предавки за преодоляване на сериозни препятствия. Въртящият момент може да се заключи в съотношение 50 на 50 (преден-заден мост), част от серийното оборудване са системите Terrain Response 2 - за промяна на настройките в зависимост от терена и Wade Sensing, мереща в аванс дълбочината на водата пред автомобила. Всъдеходът може да мине без проблем през водно препятствие с дълбочина 85 см.
    Макар и чувстващ се у дома си на пистата, SVR е готов и за преходи извън пътя, като разполага дори с бавни предавки за преодоляване на сериозни препятствия. Въртящият момент може да се заключи в съотношение 50 на 50 (преден-заден мост), част от серийното оборудване са системите Terrain Response 2 - за промяна на настройките в зависимост от терена и Wade Sensing, мереща в аванс дълбочината на водата пред автомобила. Всъдеходът може да мине без проблем през водно препятствие с дълбочина 85 см.
  • Цената на автомобила у нас е около 280 000 лева с ДДС.
    Цената на автомобила у нас е около 280 000 лева с ДДС.
  • Премиерата на спортния всъдеход стана повод да се покажат и другите новости в гамата на "Рейндж Роувър". Сред тях са хибридната модификация (вляво) и удължената версия.
    Премиерата на спортния всъдеход стана повод да се покажат и другите новости в гамата на "Рейндж Роувър". Сред тях са <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2013/08/23/2127315_reindj_rouvur_stava_hibrid_bmv_h5_se_vkljuchva_v/" target="_blank">хибридната модификация</a> (вляво) и <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2013/10/29/2170734_reindj_rouvur_shte_ima_uduljena_versiia_za_purvi_put_v/" target="_blank">удължената версия</a>.
  • Хибридът използва V6 трилитров дизел и електромотор с обща мощност 340 конски сили и 700 Нм максимален въртящ момент. Скоростната кутия е осемстепенна, автоматична. Така екипиран "Рейндж Роувър Спорт хибрид" спринтира до 100 км/ч за 6.7 секунди или с две стотни по-бързо от най-мощния дизел, като консумацията на гориво е 2.3 литра по-ниска (в случая 6.4 л/100 км).
    Хибридът използва V6 трилитров дизел и електромотор с обща мощност 340 конски сили и 700 Нм максимален въртящ момент. Скоростната кутия е осемстепенна, автоматична.
Така екипиран "Рейндж Роувър Спорт хибрид" спринтира до 100 км/ч за 6.7 секунди или с две стотни по-бързо от най-мощния дизел, като консумацията на гориво е 2.3 литра по-ниска (в случая 6.4 л/100 км).
  • Хибридът може да измине в изцяло електрически режим до 2 километра, като батериите се зареждат от работата на бензиновия двигател или от превърната в ток кинетична енертия при спиране. Тъй като още при създаването на "Рейндж Роувър" е предвидено той да има хибридна версия, допълнителните компоненти са разположени в предназначени за тях места, което не ограничава функционалността, пътните и оф-роуд качествата на модела.
    Хибридът може да измине в изцяло електрически режим до 2 километра, като батериите се зареждат от работата на бензиновия двигател или от превърната в ток кинетична енертия при спиране. Тъй като още при създаването на "Рейндж Роувър" е предвидено той да има хибридна версия, допълнителните компоненти са разположени в предназначени за тях места, което не ограничава функционалността, пътните и оф-роуд качествата на модела.
  • "Рейндж Роувър" L е с 14 см по-дълг от базовата версия на всъдехода (до 5.14 см).
    "Рейндж Роувър" L е с 14 см по-дълг от базовата версия на всъдехода (до 5.14 см).
  • Задните седалки са амфитеатрално разположени, а облегалките им се накланят с 10 градуса повече от на стандартната модификация. В интериора има две индивидуално обособени задни кресла с памет и възможност за масаж, които се настройват по отделно. Задната централна конзола пък е декорирана в черен фурнир. Светлините край нея могат да се настройвани в различна тоналност, като изборът е между 10 цвята. Същевременно, хладилното отделение е по-голямо, като осигурява достатъчно място за цели бутилки шампанско.
    Задните седалки са амфитеатрално разположени, а облегалките им се накланят с 10 градуса повече от на стандартната модификация. В интериора има две индивидуално обособени задни кресла с памет и възможност за масаж, които се настройват по отделно. Задната централна конзола пък е декорирана в черен фурнир. Светлините край нея могат да се настройвани в различна тоналност, като изборът е между 10 цвята. Същевременно, хладилното отделение е по-голямо, като осигурява достатъчно място за цели бутилки шампанско.
  • Като стандартно оборудване в дългата база се предлагат панорамен покрив, електронни странични щори и по-голям багажник. С Рейндж Роувър" L дебютира и новото оборудване Autobiography black, предлагащо още повече лукс и изящество.
    Като стандартно оборудване в дългата база се предлагат панорамен покрив, електронни странични щори и по-голям багажник. С Рейндж Роувър" L дебютира и новото оборудване Autobiography black, предлагащо още повече лукс и изящество.