Да отидеш на летище, на което излитат и кацат самолети, а най-силният шум да идва от автомобил - това впечатлява. Симфонията на "Лесново" осигури най-мощният "Рейндж Роувър Спорт" на всички времена, носещ добавката SVR към името си.
Да отидеш на летище, на което излитат и кацат самолети, а най-силният шум да идва от автомобил - това впечатлява. Симфонията на "Лесново" осигури най-мощният "Рейндж Роувър Спорт" на всички времена, носещ добавката SVR към името си. Е, самолетчетата бяха малки, но все пак звуците идващи от изпускателната система на модела и V8 мотора, могат да раздвижат кръвта на всеки, поне малко вълнуващ се от автомобли. Тежащият почти 2.4 тона автомобил, с дължина 4.87 метра, се изстрелва от петлитров бензинов турбомотор, който има 550 конски сили или с 40 повече от най-мощната стандарта версия. Максималният въртящ момент пък скача с 56 Нм. и вече е 680 Нм. Това е достатъчно исполинът да стигне 100 км/ч 4.5 секунди след старта. Колко би могъл да се ускори не е ясно, тъй като максималната скорост е електронно ограничена на 261 км/ч. За да придобие тези характеристики, визия и звук, "Рейндж Роувър Спорт" SVR е минал сериозна преработка от специалистите от Special Vehicle Operations. Новостите започват от външния вид, който е по-агресивен, без да е груб. Най-впечатляващите новости са огромните въздухозаборници отпред, спойлерът в задната част и 22-цоловите джанти с уникален дизайн и гуми 295/40 R22. Промени има и в изпускателната система, като с натискане на бутон тя може да трещи като излитащ изтребител, или да боботи басово, за да не смущава хората в населените места, през които SVR преминава. Салонът е едновременно спортен и луксозен, като предните спорти седалки гарантират отлична странична опора. Друга цветова комбинация за салона. Отзад местата са три, но удобно пътуват двама души. При разработката на "Рейндж Роувър Спорт" SVR са променени също характеристиките на окачването и волана, а спирачките са разработка на "Брембо". За километър зад волана на супер всъдехода успях да установя, че е потресаващо стабилен, показа ми го подготвената змейка и много пъргав. Макар и чувстващ се у дома си на пистата, SVR е готов и за преходи извън пътя, като разполага дори с бавни предавки за преодоляване на сериозни препятствия. Въртящият момент може да се заключи в съотношение 50 на 50 (преден-заден мост), част от серийното оборудване са системите Terrain Response 2 - за промяна на настройките в зависимост от терена и Wade Sensing, мереща в аванс дълбочината на водата пред автомобила. Всъдеходът може да мине без проблем през водно препятствие с дълбочина 85 см. Цената на автомобила у нас е около 280 000 лева с ДДС. Премиерата на спортния всъдеход стана повод да се покажат и другите новости в гамата на "Рейндж Роувър". Сред тях са хибридната модификация (вляво) и удължената версия. Хибридът използва V6 трилитров дизел и електромотор с обща мощност 340 конски сили и 700 Нм максимален въртящ момент. Скоростната кутия е осемстепенна, автоматична. Така екипиран "Рейндж Роувър Спорт хибрид" спринтира до 100 км/ч за 6.7 секунди или с две стотни по-бързо от най-мощния дизел, като консумацията на гориво е 2.3 литра по-ниска (в случая 6.4 л/100 км). Хибридът може да измине в изцяло електрически режим до 2 километра, като батериите се зареждат от работата на бензиновия двигател или от превърната в ток кинетична енертия при спиране. Тъй като още при създаването на "Рейндж Роувър" е предвидено той да има хибридна версия, допълнителните компоненти са разположени в предназначени за тях места, което не ограничава функционалността, пътните и оф-роуд качествата на модела. "Рейндж Роувър" L е с 14 см по-дълг от базовата версия на всъдехода (до 5.14 см). Задните седалки са амфитеатрално разположени, а облегалките им се накланят с 10 градуса повече от на стандартната модификация. В интериора има две индивидуално обособени задни кресла с памет и възможност за масаж, които се настройват по отделно. Задната централна конзола пък е декорирана в черен фурнир. Светлините край нея могат да се настройвани в различна тоналност, като изборът е между 10 цвята. Същевременно, хладилното отделение е по-голямо, като осигурява достатъчно място за цели бутилки шампанско. Като стандартно оборудване в дългата база се предлагат панорамен покрив, електронни странични щори и по-голям багажник. С Рейндж Роувър" L дебютира и новото оборудване Autobiography black, предлагащо още повече лукс и изящество.