Нови 18 млн. коли ще бъдат отзовани заради проблемните възглавници на "Таката"

Под натиска на американските органи за пътна безопасност японският производител на предпазни възглавници за автомобилната индустрия "Таката корпорейшън" прие, че още 18 милиона автомобила трябва да минат през сервизите за смяна на дефектни компоненти, съобщи АП. Така общият брой на засегнатите автомобили става 33.8 млн. само в САЩ.
Това се превръща в най-голямата сервизна кампания в страната, като досегашният рекорд е от 1980 година, когато "Форд мотор къмпани" извика в сервизите над 21 млн коли и пикапи, заради проблем в автоматичната трансмисия. До момента в цял свят се знаеше за 36 млн. автомобила с потенциални проблеми. Възглавниците се ползват от общо 11 автомобилни компании.
Според данните на Националната агенция за пътна безопасност на САЩ (NHTS), използваният за надуването на въздушните възглавници химикал амониев нитрат може да експлоадира, с по-голяма от нужната сила, като изстреля в купето метални шрапнели от околните части. За момента се знае за шест смъртни случая в световен мащаб по такъв сценарии и над 100 пострадали.
Споровете между "Таката" и NHTS вървят повече от година, като основно имаше разминавания за засегнатите от дефекта коли. Отказът на японската корпорация да сътрудничи вече и донесе глоба от 1.2 млн. долара, след като от 20 февруари насам всеки ден се налагаше санкция от 14 000 долара.
След вчерашните разговори начисляването на глоби е спряно. Разбира се, остава открит въпроса за евентуални съдебни искове от частни лица.
Подмяната на дефектните компоненти по автомобилите в САЩ ще върви по график, като първо ще се обслужат засегнатите по-стари модели и тези, експлоатирани във влажна среда. По първоначална информация, само за производството на нужните пиропатрони, които надуват възглавниците ще са нужни няколко месеца.