За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
historama
Рейтинг: 635 НеутралноВече всичко е ясно - България ще си остане страната на автомобилите втора ръка. И нека не обвиняваме другите, а да погледнем категорията люде, които НИЕ избираме!
Хи-хи
Рейтинг: 1554 НеутралноЕ тунелите до Гърция ще трябва да се уплътняват
дедо Андро
Рейтинг: 646 Неутрално[quote#1:"historama"]България ще си остане страната на автомобилите втора ръка.[/quote]
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.За съжаление е така - с тези доходи - толкова. А що се отнася до фауветата, те сигурно ще са добри, но ще са доста по-скъпи от ноези, които предлагат автоджамбазите. Самата проверка на техническото им състояние и отстраняването на евентуални дефекти ще са причината за това.
Ристьо
Рейтинг: 531 Весело[quote#1:"historama"]Вече всичко е ясно - България ще си остане страната на автомобилите втора ръка. И нека не обвиняваме другите, а да погледнем категорията люде,
които НИЕ избираме![/quote]
коли втора употреба , самолети втора употреба..население ???
след такъв коментар ,само три минуса..
не е истина
населението е интелигентно ,
но политиците ни са криви ,
нищо че приличат на избирателите
........
няма да гласувам за поста ти..
ще "изкривя" картината
Trayan
Рейтинг: 920 НеутралноИ защо това не е платена реклама, а когато има някаква спортна или културна инициатива "Дневник" не пише?
пустиняк
Рейтинг: 165 НеутралноТова е прекрасна инициатива! Така най-сетне автоджамбазите ще са принудени да декларират реални километри и година на производство, както и да се замислят за някакви гаранции или поне реални цени на тия бангии дето продават
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!tsvetko_51
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#1] от "historama":
) във фирмените сервизи се предлагат и такива коли, като разбира се цената става по-висока в сравнение с цената на коли директно купувани от собствениците.
[quote#1:"historama"]Вече всичко е ясно - България ще си остане страната на автомобилите втора ръка. [/quote]
Освен ниския стандарт, по принцип България е малък пазар, виждате почти всякак година броя на продадените нови коли, като повечето са фирмени. В този смисъл обаче, има един не малък сегмент в пазара на коли втора ръка - виждаме огромния брой на автокъщите и съществуването и показва, е този бизнес има икономически причини за тях. И тук е мястото на тази и подобни програми, в диапазона между цените на нови автомобили и продаваните в автокъщите за тези, все пак проверени и снякаква гаранция автомобили.
Между впрочем в самата Германия ( и не само
Така че, според мен това е нормална практика и след като някой икономически субект решава да се изяви в него, ние като общество нищо не губим.
socialen
Рейтинг: 60 НеутралноЗвучи добре. Това са качествени автомобили, с гаранция. Интересно!
Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bgRealist
Рейтинг: 2900 Весело[quote#8:"socialen"]Звучи добре. Това са качествени автомобили, с гаранция. Интересно! [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ще ти призлее драго цициалистическо другарче като разбереш, че компаниите имат по- големи маржове на печалба от сертифицирани автомобили втора ръка от чисто новите току що излезли от заводите!
Това е факт дори и за Тесла!
shumkar
Рейтинг: 329 Неутрално[quote#7:"tsvetko_51"]Освен ниския стандарт, по принцип България е малък пазар, виждате почти всякак година броя на продадените нови коли, като повечето са фирмени.[/quote]
Люксембург е още по-малък пазар. Вярно по-богати са от нас.
Ниският стандарт е логично обяснение, но има и други... фискални. Навсякъде в ЕС данъците за нови автомобили са минимални, у нас напротив - собствениците на нови са даже санкционирани с висока данъчна ставка.
У нас държавата стимулира употребата на стари автомобили, и по някой път си мисля - а дали това не е свързано с необходимостта от легализирани на парите спечелени от нашите труженички в Италия и Германия?
navy
Рейтинг: 1027 Неутрално[quote#1:"historama"]Вече всичко е ясно - България ще си остане страната на автомобилите втора ръка.......[/quote]
Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разрядПо-лошото е ,че като се гледа дивотията по пътищата България е страната на шофьорите последна ръка !
Имам чувството ,че поне 1/3 от хората зад волана са с ментални проблеми.
primaxm
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#1] от "historama":
Аз лично съм се зарекъл никога да не купувам чисто нов автомобил. От подобна програма съм гледал цени на БМВ. Кола на 1 година, на 15 000 километра с цена от 42 000 при цена като нова 72 000. Защо не купя едногодишната?!? Няма никаква причина, освен че няма да е комплектована точно с тези екстри, които искам, но това се преживява, предвид че и цената заради екстрите и ще нарастне още. Чисто новата кола си е жива набутвация. Дву, тугодишна кола излиза значително по-евтино и разликата в автомобила не е особено голяма. Новата кола е за тези, които си прибират ДДС, но и там ако не се купува голяма бройка не е особено изгодно.
tamada
Рейтинг: 671 Неутрално[quote#1:"historama"]България ще си остане страната на автомобилите втора ръка.[/quote]
Навсякъде пазарът на употребявани коли е значително по-голям от пазара на нови. В Англия годишно се продават над 7 млн коли втора ръка и бройката расте, а новите се колебаят между 2,3 и 2,6 млн броя. Разликата е, че там поне половината от общия брой са коли до 5 год, докато при нас масово са над 10.
Има достатъчно инфо в Интернет. Четете преди да мрънкате!
роджър
Рейтинг: 793 Неутрално[quote#13:"tamada"]Четете преди да мрънкате! [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg...
Според мен, мрънкат по инерция и навик, без значение темата ...
historama
Рейтинг: 635 Неутрално[quote#12:"primaxm"]Аз лично съм се зарекъл никога да не купувам чисто нов автомобил.[/quote]
Аз не мисля по-различно от теб, но и двамата сме малко или много продукт на фискалната система у нас. Случаят с БМВ-то за който говориш е често въпрос на шанс, както и късмета който имаше един приятел да си купи 4 годишна кола от Мазда на 38 хил. км на половин цена. Това са просто изключения, и сигурно и аз никога няма да си купя нов автомобил. Но защо и ние да не бъдем изправени както в другите страни от ЕС пред дилемата нов или стар автомобил?
forum_terrorist
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#1] от "historama":
You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!Ми спрете да ги избирате бе..
Never surrender
Рейтинг: 477 Неутрално[quote#16:"forum_terrorist"]Ми спрете да ги избирате бе.. [/quote]
Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.Ако спрем да гласуваме, БСП и ДПС ще изплуват най-отгоре, като л@йна на плажа в Слънчев бряг.
А нови попълнения няма.
portocala
Рейтинг: 352 Неутрално[quote#12:"primaxm"]Аз лично съм се зарекъл никога да не купувам чисто нов автомобил.[/quote]
Аз лично също. В момента, който кола от магазина стъпи на пътя цената и пада с 20%. 3-5 годишна кола чисто технически може да бъде като новата. Разбира се трябва да се отбира. Не всяка става. Новата кола е неоправдано скъпа. Не в смисъл, че някой не може да си я позволи, а в смисъл, че в цената и са включени много печалби на много хора по веригата. Този "финансов удар" се поема от първия купувач.
Petleshev
Рейтинг: 2926 НеутралноСпоред мен цените на изкупените от дилърите и предлагани за следваща продажба коли, са много, ама много силно завишени! Маржа, който се гони там е от 4-5 хил.лева на кола и нагоре! Не казвам, че колите са лоши, най-малкото не са блъскани!
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Трябва си доста късмет и сериозен пазарлък! Плюс това, като знам, как в така наречените фирмени сервизи са готови да те преметнат за какво ли не и да ти налеят калпаво масло и да не ти сменят някой филтър, че да ти вземат повече пари...! Даже послъгват и малко за километрите, ама малко, все пак не колкото кварталните автоджамбази!
За себе си съм наясно, че е най-добре да се купи 3-4 годишна кола! Остатъчния ресурс е голям, ако е имало тук-там дефекти са оправени гаранционно, каското е по-евтино... Плюс това между моделите на даден производител в рамките на 4-5 години разликите са основно във външния вид!
Ама пусто да остане, от време на време почвам да мисля дали да не си купя нова...! Въпреки всичко!
Булаир
Рейтинг: 282 НеутралноАми гледам в сайта ... Поло, на 5 години и 7000 км. е почти на цената на нова Дачиа Сандеро. Е, тука мога да започне безкраен спор "старо Поло" или "ново Сандеро" ... но не познавам шофьор, който да е минал от нова кола на кола втора употреба.
... Както се казва, единственият недостатък на новата кола е, че повече няма и да помислиш за втора употреба.
... Лично мнение, без претенции за абсолютна истина.
Bitsiani
Рейтинг: 628 НеутралноПолитиката на държавата е направена така ,че да стимулира хората да си купуват автомобили втора ръка.
Бля Бля Бляadasha
Рейтинг: 325 НеутралноПоследните 2 коли който купих бяха точно такива - сертфицирани коли втора упортеба, и двете на около 3 години и 50хил км. Цената е 40-50% спрямо новата. Първата от тях направи още 110 хил км без никакви дефекти, все още си я карам, на втората имам 15-на хил км пак без никакви проблеми. При това положение не виждам много смисъл да давам двойно за нова кола, която освен това има повече разходи - данъци, застраховки. И да й треперя дали няма да одраскам броня...
simo87
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#19] от "tww09306483":
Има нещо такова. Само не съм съгласен, че за 4-5 години няма разлика в моделите. Дори да оставим на страна подобрения дизайн, повечето екстри, подобрен двигател и т.н. има още една важна особеност. Всеки нов модел има "детски" болести. След 2-3 години стават ясни някои чести серийни проблеми, които се отстраняват от производителя при фейслифт обикновено.
А нова кола за България, при нашите заплати, пътища и сервизиране - чиста набутвация.
niakoia
Рейтинг: 576 НеутралноДо коментар [#20] от "Булаир":
Нека да видим обаче и колко ще струва 5-годишната Дачия и дали ще е на същото дередже.
2.5
Рейтинг: 715 НеутралноДо коментар [#3] от "дедо Андро":
I Want To BelieveАми влез в сайта и виж.
Има Golf-ове за около 25000лв. с първа регистрация 2010г.
За разлика от автоджамбазите, предполагам можеш да проследиш историята на колата, което не е никак малко!
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 681 НеутралноРеклама, да ама цените са като за нови.Не благодаря.
Дойчо
Рейтинг: 665 НеутралноНаистина ниските доходи са водещата причина България да е страна на колите втора ръка. Не бива да се пропускат обаче и другите фактори
- "пълната" гаранция на дистрибуторите не е толкова пълна
- коментар [#22]
- поддръжката на кола втора ръка не е безбожно скъпа, както в страните "на колите първа ръка"
ugi
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#3] от "дедо Андро":
Е, по-скъпи, но знаеш какво купуваш и знаеш, че в скоро време няма да има разходи по него. А не като онези дето не знаеш какво взимаш - дали е на 250 или 500 хиляди км, дали няма да трябва да сменяш нещо основно след 1 седмици и оня да ти каже - очи гледали, очи плакали. В цял свят това са си официални програми и много хора се възползват от тях. На практика бих казал, че това е най-разумният начин за покупка на кола, тъй като чисто новата кола се обезценява моментално щом я изкараш от магазина. Е, както са казали хората - кеф цена няма, а това да си махнеш ти сам найлончетата от седалките, но тогава си плащаш за това.
Разгледах офертите - може да си вземеш например Джета от 2012 на 36 хил. км за 25 хил. лв. Това са си 30% по-ниска от магазинна цена за на практика почти нова кола.
Е, сега, ако си с мислене - аз за тия пари знаеш ли какъв мерцедес ще си взема от 2005 примерно - тия програми не са за теб.
citoyen
Рейтинг: 681 НеутралноНаправиха го като по света. По-скъпо е, но оправдано.
Булаир
Рейтинг: 282 НеутралноДо коментар [#24] от "niakoia":
Както казах, спорът може да е безкраен ...
Аз виждам нещата така:
... Ако ще купуваш кола с намерението след пет години да я продадеш - избираш БМВ ...
... Ако купуваш за да я използваш, разсъждаваш по друг начин
- след 5 години уплътненията и изолациите не са като новите - важи за всяка кола.
- двигателят и окачването на почти всички съвременни амтомобили, при нормално каране без проблем ще "изработят" 100 000 км. само със смяна на масло, филтри и някой маншон по окачването ... а при 10 000 км./год. това са си 10 години безпроблемно каране. След това спокойно можеш да я продадеш и за 2000 лв.
Philip
Рейтинг: 1126 НеутралноНякой погледна ли цените? VW са се надминали. На тези цени човек може да си купи чисто ново "корейче", с повече екстри и много по-дълга гаранция.
PHILIPniakoia
Рейтинг: 576 НеутралноДо коментар [#30] от "Булаир":
Аз съм напълно съгласна, но при всички положения, ако си купиш нова коля, ще гледаш да я подменяш с изтичането на гаранцията й. И тогава вече има значение коя е с по-висока стойност на вторичния пазар. Към №31 - няма да е "корейчето". Скъпото германче ще е (дали БМВ, ФВ или друго).
forster
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#31] от "Philip":
Корейче, а ти видя ли какви са цените? Пасат, 2011-2012, 2.0ТДИ за 25хил.?! Какво корейче бе човек! Те новите корейчета са с техника много по-остаряла от употребяваните фаувета.
dearblue
Рейтинг: 733 Неутралнода взимат брьмбьри от латинска америка и да ги продават в бьлгария като поршета с 4 цилиндров двигател ще има голям интерес
just
Рейтинг: 688 Неутрално6 месеца гаранция, това е подигравка, в Германия всеки търговец на автомобили дава 1 година ако колата не е над 10 години, и не говорим за големите официални дилъри които продават сертифицирани автомобили, там гаранцията може да е 2, 3 или 5 години.
Дано поне не лъжат с километрите, но като знам сервизи на луксозни коли в БГ как лъжат при обслужването се съмнявам.
blurred
Рейтинг: 112 Неутрално[quote#35:"just"] в Германия всеки търговец на автомобили дава 1 година ако колата не е над 10 години, и не говорим за големите официални дилъри които продават сертифицирани автомобили, там гаранцията може да е 2, 3 или 5 години.[/quote]
Няма такова нещо. Винаги трябва да се четат внимателно текстовете написани с дребните букви. Обикновените авто къщи в Германия продават едни гаранции, които всъщност са застраховки от трети компании. Виждал съм такива за 1 и 2 години. ОБАЧЕ там се почва с едни дълги списъци какво се изключва от въпросната "Гаранция". Освен това има едни таблици според които се изчислява плащането, по километрите на колата. Например след 120 000 км поемат само 40% от цената на частта и 100% от работата. Което не е толкова много. Официалните сервизи също дават подобни, обикновено пак от трети компании, но с леко подобрени параметри. Затова пък са по скъпи. Има и по дълги но те са само при маркетингови акции и са по-скоро изключение.
Наскоро ми се случи да трябва да сменям подгревател на дизелова помпа. И тъй като си имам гаранция и то от официален сервиз (БМВ) им се обаждам на тия и им обяснявам проблема. Да ама не. Подгревателът не се покривал от гаранцията. Плащаш си го сам... Тъ така.
qdk12501326
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#4] от "ChebuRash":
Емиграцията е единственото решение за интелигентния българинНаселението е интелигентно?????
Хахахха.Я се разходи малко наоколо.Освен в София, Бургас, Варна и Пловдив средна класа и мислещи хора липсват, пълно е с ретарди, цигани и алкохолици, милеещи за комунизма и балкантуризма
Населението е тъпо гато г*з, за това известно време на власт беше комбинация от туркофилска, комунистическа и руска партия.Всичко друго, но не и българска.За това в момента премиер е бивш охранител на комунистически диктатор, който освен да нареди да се построи некачествена инфраструктура за нищо друго не става.
Народът е мърша, драги.
Ристьо
Рейтинг: 531 Весело[quote#37:"cocacola"]Населението е интелигентно?????
**************************
коли втора употреба , самолети втора употреба..население ???
[/quote]
написАл съм го..чети преди да пишеш
думата "население" включва всичко останало , освен Разум , даже не е втора употреба...
а Трета по липса на Четвърта