Хибридното задвижване на БМВ i8 стана Световен двигател на годината
Комбинацията от бензинов и електрически мотор, задвижваща БМВ i8, спечели три отличия в тазгодишното издание на конкурса "Световен двигател на годината", включително в категориите най-добър двигател и най-добър нов агрегат. Призовете на отличниците тази година бяха връчени на церемония в Щутгарт.
Двигателят на БМВ беше определен за най-добър от жури от 87 автомобилни журналисти от 35 държави. Моторът спечели и в категорията за агрегати с между 1.4 и 1.8-литра работен обем. По мнението на журито това е двигателят на суперавтомобилите на бъдещето.
Тазгодишното издание на конкурса ще се запомни с рекордно малката разлика между първия и втория в подреждането за "Световен двигател на годината". Втората позиция в класацията на най-добрите мотори на годината с изоставане само от 7 точки зае 999-кубиковият трицилиндров двигател с турбо на "Форд", за който това е осмо отличие в рамките на четири години. За четвърта поредна години 1.0-литровият EcoBoost агрегат беше провъзгласен за "Най-добър двигател под 1.0 литър".
За втора поредна година за "Зелен двигател на годината" беше определен електрическият мотор на "Тесла" S. Като цяло с най-много отличия - четири, си тръгнаха БМВ.
Най-добър двигател на годината
BMW 1.5-литра, три цилиндъра, електро-бензинов (362 к.с), използван в БМВ i8 - 274 точки
Ford 999 кубика, три цилиндъра, турбо (100 - 140 к.с.) - 267
PSA Peugeot Citroen 1.2-литров, трицилиндров, турбо (110 - 130 к.с.) - 222 точки
До 1 литър работен обем
Ford 999 кубика, трицилиндров, турбо 444
General Motors 999 кубика, трицилиндров, турбо - 176
BMW647 двуцилиндров, електро-бензинов за удължаване на пробега - 163
От 1 до 1.4 литра
PSA Peugeot Сitroen 1.2-литров, трицилиндров, турбо (110 - 130 к.с.) - 243
Volkswagen 1.4-литра TSI Twincharger (160 - 180 к.с.) - 174
Volkswagen 1.4-литра TSI електро-бензинов хибрид (204 к.с.) - 165
От 1.4 до 1.8 литра
BMW 1.5-литра, три цилиндъра, електрико-бензинов (362 к.с.), използван в БМВ i8 - 262
Audi1.8-литра TFSI (120-192 к.с.) - 177
BMW/PSA Peugeot Сitroen 1.6-литра, турбо (156 - 270 к.с.) - 158
От 1.8 до 2.0 литра
Mercedes-AMG 2-литра turbo (360 к.с.) - 298
Audi 2-литра TFSI (180 - 310 к.с.) - 226
BMW 2-litre twin-turbo дизел (116 - 190 к.с.)211
От 2.0 до 2.5 литра
Audi 2.5-литра петцилиндров с турбо (340 - 367 к.с.) 347
Mazda 2.2-литра Skyactiv дизел (150 - 175 к.с.) - 184
Mercedes 2.1-литра дизел (136 - 170 к.с.) - 152
От 2.5 до 3.0 литра
BMW M 3-литра туин-турбо (431 к.с.) 246
BMW 3-литра туин-турбо (306-340 к.с.) 178
Porsche 2.7 литра боксер (265 - 275 к.с.) 158
От 3 до 4.0 литра
McLaren 3.8-литра V8 (625 - 675 к.с.) 258
Mercedes AMG 4-литра, битурбо V8 (462 - 510 к.с.) 239
Porsche 3.8-литра боксер (385 - 430 к.с.) 231
Над 4 литра
Ferrari 4.5-литра V8 (570 - 605 к.с.) 295
Ferrari 6.3-литра V12 (740 к.с.) 222
Mercedes-AMG 5.5-литра V8 турбо (537 - 585 к.с.) 140
Зелен двигател на годината
Tesla електрически (380 - 700 к.с.) 239
BMW 1.5-литра, три цилиндъра, електрико-бензинов (362 к.с.), използван в БМВ i8 - 191
BMW електрически от i3 (170 к.с.) 109
Нов двигател на годината
BMW 1.5-литра, три цилиндъра, електрико-бензинов (362 к.с.), използван в БМВ i8 - 339
Mercedes AMG 4-литра, битурбо V8 (462 - 510 к.с.) - 209
Ferrari 3.9-litre biturbo V8 (560 к.с.) - 159
Перформънс двигател
Ferrari 4.5-литров V8 (570 - 605 к.с.) 289
Mercedes AMG 4-литра, битурбо V8 (462 - 510 к.с.) 148
Porsche 3.8-литра боксер (385 - 430 к.с.) 129