Възраждането на "Алфа Ромео" започва с новата "Джулия"
След фокуса върху "Фиат", "Джип" и "Крайслер" през последните няколко години главният изпълнителен директор на "Фиат Крайслер" Серджо Маркионе се заема с възраждането и на изпадналата в забвение "Алфа Ромео". Обновяването на гамата започва с най-престижния и скъп модел "Джулия", който вчера беше представен в музея на марката в Арезе край Милано.
Моделът дебютира в деня, в който се отбелязаха 105 години от основаването на Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.), или казано по друг начин, "Публичната автомобилна компания на Ломбардия".
С нова емблема към нови успехи
С новата "Джулия" за първи път беше показано обновеното лого на "Алфа Ромео". Негов автор е компанията "Робилант Асоциати", която има сериозен опит в продуктовия дизайн. Естествено, ключовите елементи (кръстът, змията с корона) са запазени, но е променен фонът, както и използваният шрифт за изписването на името на компанията.

При разработката на "Джулия" италианците са се постарали да се върнат към корените си, като предложат красив автомобил, близо до произведение на изкуството, с иновативни двигатели, перфектно разпределение на масата между предния и задния мост и отлично съотношение тегло/мощност. Най-пълно въплъщение на тези ценности носи топ версията на модела, по традиция носеща добавката Quadrifoglio към своето име.
Мотор с гени от "Ферари" и 510 конски сили
Колата, маркирана с четирилистната детелина, разчита на шестцилиндров турбо бензинов двигател, разработен съвместно с "Ферари", предлагащ мощност от 510 конски сили. Той осигурява спринт до 100 км/ч за 3.9 секунди.

Разбира се, моделът ще се предлага с широка гама бензинови и дизелови мотори най-ново поколение, но подробности ще бъдат дадени по-късно. В зависимост от версията "Джулия" ще е със задно предаване или задвижване на четирите колела.
Другите иновативни системи, които целят да издигнат удоволствието от шофирането на качествено ново ниво, са Torque Vectoring – диференциалът на задния мост, който прехвърля въртящ момент между лявото и дясното колело, активният сплитер в предната част и окачването с променливи характеристики.

Променената система "Алфа ДНК" променя на настройките на колата в четири режима – "Динамичен", "Нормален", "Ефикасен" и "Състезателен". Новост за сегмента е интегрираната спирачна система, която събира в себе си спирачките и програмата за контрол на стабилността, за да гарантира максимално ефективно спиране.
Карбон, алуминий и композитни материали
С цел намаляване на теглото и достигане на съотношение от 3 кг/конска сила в най-мощната версия, в изработването на купето на "Алфа Ромео Джулия" са използвани въглеродни влакна, алуминий, подсилени пластмаси и други композитни материали. Спирачната система пък разчита на алуминиеви елементи и спирачни дискове от карбон и керамика. Въглеродните влакна са използвани за направата и на структурата на предните седалки.
Предизвикателството
Целта на новия модел на "Алфа Ромео" е една – марката да влезе сред луксозните автомобили, като изпъкне на фона на скучните германски конкуренти, коментира агенция в "Ройтерс" вчера. Серджо Маркионе обаче е изправен пред трудната задача да убеди клиентите, че Алфа се е отървала от злополучната репутация за лошо качество и услуги. Освен това той трябва да убеди инвеститорите, че притежава формулата , и парите, да успее там, където предишните обновени модели не са могли, обобщава агенцията.
