На фестивала на скоростта в Гудууд, който приключва днес, могат да се видят състезателни автомобили, появили се на пистата преди повече от век. Забележителното е, че те присъстват не просто, за да бъдат видени, а се включват в надпреварата отново, като минават в състезателно темпо по дългата почти два километра отсечка.
На фестивала на скоростта в Гудууд, който приключва днес, могат да се видят състезателни автомобили, появили се на пистата преди повече от век. Забележителното е, че те присъстват не просто, за да бъдат видени, а се включват в надпреварата отново, като минават в състезателно темпо по дългата почти два километра отсечка. Настроението в бокса си е като на истинско рали, като до последно се правят проверки на техническото състояние на автомобилите. Уникалното от фестивала в Гудууд е, че колите и пилотите не са зад въжета и огради, а публиката има пълен достъп до тях. Впечатлява дисциплината на посетителите, които правят път на колите, когато маневрират, или подхождат към пистата. На снимката Benz 200 Hornsted от 1925 година заема мястото си в бокса. Един от най-старите автомобили е този "Мерцедес" от 1903, разполагащ с мощност 60 конски сили. Колата се прави в продължение на две години и развива максимална скорост 109 км/ч. "Морис Гранд при" от 1908 година Bolster Special от 1929 година си спечелва прозвището Bloody Mary. Колата, използваща мотоциклетен двигател със 110 конски сили, е една от най-успешните, създадена между двете световни войни, не е от реномиран производител, а от автомобилни ентусиасти. Един от първите състезателни автомобили на "Бугати". Type 35 се появява на пистите през 1924 година и става най-успешният състезателен автомобил за всички времена, като има над 2000 победи. Darracq от 1905 година разполага с мощност 200 конски сили. Моторът е V8 и автомобилът поставя редица световни рекорди за максимална скорост в началото на века, като достига над 200 км/ч. През 1909 година рекордьорът е пенсиониран, заради счупване на едно от буталата. Автомобилът е възстановен през 2005 година, като са използвани всички оцелели оригинални части. Benz 200 Blitzen Benz от 1909 година. Мощността е 200 конски сили и през 1910 година колата поставя рекорд за максимална скорост от 228 км/ч, задържан цели девет години. От модела са оцелели само две бройки, като едната е в музея на "Мерцедес", а другата е собственост на частен колекционер от САЩ. Sunbeam V12 използва самолетен двигател и също е създаден за подобряване на рекорди за скорост. 18.3-литровият мотор е с мощност 350 конски сили. Опитите успяват на няколко пъти, като последният поставен рекорд е 215.25 км/ч. Tomas Special Babs също е кола, създадена да чупи рекорди за скорост. Моторът е с обем 27 литра и е взет от самолет "Либърти". Мощността е 400 конски сили, което е достатъчно да се достигне рекордната скорост от 273.6 км/ч. На 3 март 1927 година, при опит за поставяне на пореден рекорд, колата катастрофира и убива пилота Джон Пери-Томас. Съгласно желанието на пилота, заявено приживе, колата е закопана в пясъците на плажа Пендин в Уелс, където са поставяни рекордите за скорост. През 1969 година автомобилът е ексхумиран и възстановен в сегашния си вид. Napier-Railton Special също разчита на самолетен двигател, за да поставя сухоземни рекорди за скорост, като мощността е 580 конски сили. Създадена през 1933 година, колата поставя първия такъв през 1935, като достига 230.84 км/ч. До 1937 година Napier-Railton Special подобрява 47 световни рекорда за скорост. Napier Gordon Bennett от 1903 година е една от най-старите оцелели британски състезателни коли. 7.7-литровият мотор е с мощност 85 конски сили. "Фиат S74 Гранд при" от 1911 година. От автомобила, с мощност 75 конски сили, е оцеляла само една бройка. "Мерцедес Гран при" от 1908 година. От 13-литров мотор колата вади 130 конски сили. Това е достатъчно автомобилът да спечели Гран при на Франция през 1908 година, като изминава най-бързо почти 770 километра. Френската Delage 15 S8 e най-успешният състезателен автомобил през 1927 година. Кариерата на колата продължава до 1936 година. Мощността е 170 конски сили. "Бентли" от 30-те години на миналия век "Бентли" 4.5 литра Supercharged от 1929 година. От "Бентли" четири и половина литра са произведени 720 коли, от които само 55 са supercharged. По-мощните версии, разполагащи с 240 конски сили, поставят няколко рекорда за скорост. Най-запомнящ се е този от 1932 година, като са достигнати 222.03 км/ч. "Астон Мартин Улстер" (1935 година) e най-добрият спортен автомобил на марката преди Втората световна война. "БМВ 328 Роудстър" от 1938 година. Колата се произвежда в рамките на четири години, като са направени общо 464 бройки. Почти двулитровият мотор има мощност 80 конски сили. Колата има и спортни успехи, като през 1938 година печели 24-те часа на Льо Ман. Рено 40 C Montlhery Coupe от 1926 година. Моторът е с обем 9.1 литра. Още един спортен автомобил на "Рено" от преди Втората световна война.