Фоторазказ: Усещане за лято с кросоувър-кабриото на "Опел"

Георги Пауновски

Фоторазказ: Усещане за лято с кросоувър-кабриото на "Опел"

Лятото предполага пътувания сред природата, по възможност с открито превозно средство - велосипед, мотоциклет, кабриолет... От "Опел" предлагат още една възможност - новият "Адам Рокс", съчетаващ в себе си по уникален начин силните страна на кросоувър и кола с прибиращ се таван.

  • Лятото предполага пътувания сред природата, по възможност с открито превозно средство - велосипед, мотоциклет, кабриолет... От "Опел" предлагат още една възможност - новият "Адам Рокс", съчетаващ в себе си по уникален начин силните страна на кросоувър и кола с прибиращ се таван.
    Лятото предполага пътувания сред природата, по възможност с открито превозно средство - велосипед, мотоциклет, кабриолет... От "Опел" предлагат още една възможност - новият "Адам Рокс", съчетаващ в себе си по уникален начин силните страна на кросоувър и кола с прибиращ се таван.
  • "Рокс" е скромен откъм размери (дължината му е само 3.75 метра), но пък щедър, що се отнася до стилистични елементи, декоративните детайли и като цяло прави впечатление.
    "Рокс" е скромен откъм размери (дължината му е само 3.75 метра), но пък щедър, що се отнася до стилистични елементи, декоративните детайли и като цяло прави впечатление.
  • Офроуд природата на автомобила се подчертава от защитни панели на арките на калниците в антрацитен цвят и сребристите защитни панели в предната и задната част. В допълнение просветът е увеличен с 1.5 см, в сравнение с обикновения "Адам" и най-ниската точка на колата е на 14 сантиметра от земята.
    Офроуд природата на автомобила се подчертава от защитни панели на арките на калниците в антрацитен цвят и сребристите защитни панели в предната и задната част. В допълнение просветът е увеличен с 1.5 см, в сравнение с обикновения "Адам" и най-ниската точка на колата е на 14 сантиметра от земята.
  • Хромираният накрайник на ауспуха нанася завършващия стилистичен щрих, като добавя нужната на модела щипка спортен дух.
    Хромираният накрайник на ауспуха нанася завършващия стилистичен щрих, като добавя нужната на модела щипка спортен дух.
  • За цялостната атрактивна визия на тестовия автомобил сериозен принос имаше и разработения специално за "Опел Адам Рокс" цвят "Goldbusters". В зависимост от светлината, той изглежда златист или жълтеникав. Крайният резултат беше привличане на погледите на мало и голямо, мъже и жени, дори с далеч по-скъпи коли. На едно място дори ме попитаха дали колата не е правена по поръчка.
    За цялостната атрактивна визия на тестовия автомобил сериозен принос имаше и разработения специално за "Опел Адам Рокс" цвят "Goldbusters". В зависимост от светлината, той изглежда златист или жълтеникав. Крайният резултат беше привличане на погледите на мало и голямо, мъже и жени, дори с далеч по-скъпи коли. На едно място дори ме попитаха дали колата не е правена по поръчка.
  • Разбира се, уау-ефектът на автомобила се дължи в голяма степен и на сгъваемия текстилен покрив, който заема мястото си или се прибира, до линията на задните странични колони, докато преброите до пет. Това става и в движение, независимо от скоростта.
    Разбира се, уау-ефектът на автомобила се дължи в голяма степен и на сгъваемия текстилен покрив, който заема мястото си или се прибира, до линията на задните странични колони, докато преброите до пет. Това става и в движение, независимо от скоростта.
  • Текстилният таван пресъздава почти напълно усещането като в кабриолет, като допуска в салона миризмите и звуците от природата, но в същото време не кара пътуващите да се чувстват, като във въздушен тунел, където се тества аеродинамичността на автомобилите.
    Текстилният таван пресъздава почти напълно усещането като в кабриолет, като допуска в салона миризмите и звуците от природата, но в същото време не кара пътуващите да се чувстват, като във въздушен тунел, където се тества аеродинамичността на автомобилите.
  • Покривът е направен от трипластова текстилна материя, а сърцевината му е неопренов "сандвич". Това решение гарантира хидроизолация и спасяване от студа. В същото време шумовият комфорт е на ниво, като чак при надвишаване на 120 км/ч се появява свистене откъм горната част на колата.
    Покривът е направен от трипластова текстилна материя, а сърцевината му е неопренов "сандвич". Това решение гарантира хидроизолация и спасяване от студа. В същото време шумовият комфорт е на ниво, като чак при надвишаване на 120 км/ч се появява свистене откъм горната част на колата.
  • Салонът на "Опел Адам Рокс" е не по-малко свеж от външността на колата. Освен интересното оформление на различните зони, това е постигнато с предлагане на цветни панели на вратите, арматурното табло, зоната около скоростния лост и т.н.
    Салонът на "Опел Адам Рокс" е не по-малко свеж от външността на колата. Освен интересното оформление на различните зони, това е постигнато с предлагане на цветни панели на вратите, арматурното табло, зоната около скоростния лост и т.н.
  • На волана има оптимален брой бутони. Приборното табло е пригледно, лесно четимо и даващо достатъчно сервизна информация.
    На волана има оптимален брой бутони. Приборното табло е пригледно, лесно четимо и даващо достатъчно сервизна информация.
  • Предните седалки са много удобни, с отлична странична опора.
    Предните седалки са много удобни, с отлична странична опора.
  • Това, което учудва е, че в салона на "Опел Адам Рокс" се събират дори четирима пътници със средностатистически размери.
    Това, което учудва е, че в салона на "Опел Адам Рокс" се събират дори четирима пътници със средностатистически размери.
  • Багажният обем е минимум 178 литра, като е напълно достатъчен за багажа на трима души за кратка почивка. Правилната му форма позволява да събере сериозно количество кутии за обувки да речем и торбите с покупките от мола.
    Багажният обем е минимум 178 литра, като е напълно достатъчен за багажа на трима души за кратка почивка. Правилната му форма позволява да събере сериозно количество кутии за обувки да речем и торбите с покупките от мола.
  • При сгъване на облегалките на задните седалки мястото за багаж скача на почти 700 литра.
    При сгъване на облегалките на задните седалки мястото за багаж скача на почти 700 литра.
  • Освен от гледките край пътя и чисто автомобилните достойнства на колата, водачът и пътниците могат да се забавляват и с новото поколение на мултимедийната система IntelliLink. Тя е изключително лесна за употреба, позволява интеграция на функциите на смартфон и управлението му от екрана. Когато колата е в покой, на цветния, 7-инчов чувствителен на докосване, дисплей, могат да се гледат снимки и клипове.
    Освен от гледките край пътя и чисто автомобилните достойнства на колата, водачът и пътниците могат да се забавляват и с новото поколение на мултимедийната система IntelliLink. Тя е изключително лесна за употреба, позволява интеграция на функциите на смартфон и управлението му от екрана. Когато колата е в покой, на цветния, 7-инчов чувствителен на докосване, дисплей, могат да се гледат снимки и клипове.
  • От гамата от пет бензинови мотори, тестовият модел се теглеше от новия еднолитров трицилиндров двигател с директно впръскване и турбо с мощност 115 к.с. Комбиниран с новата шестстепенна механична предавателна кутия с прецизна работа, той превръща "Адам Рокс" в учудващо пъргав автомобил.
    От гамата от пет бензинови мотори, тестовият модел се теглеше от новия еднолитров трицилиндров двигател с директно впръскване и турбо с мощност 115 к.с. Комбиниран с новата шестстепенна механична предавателна кутия с прецизна работа, той превръща "Адам Рокс" в учудващо пъргав автомобил.
  • Моторът е приятно еластичен, тих в ниските обороти и добре звучащ във високите. С него джобният градски кросоувър се ускорява до 100 км/ч за под 10 секунди и е истинско удоволствие да го шофираш в тежък трафик, където пъргавината е ключова, за да си пробиеш път напред.
    Моторът е приятно еластичен, тих в ниските обороти и добре звучащ във високите. С него джобният градски кросоувър се ускорява до 100 км/ч за под 10 секунди и е истинско удоволствие да го шофираш в тежък трафик, където пъргавината е ключова, за да си пробиеш път напред.
  • При заводски среден разход от 5.1 л/ 100 километра, в рамките на теста, автомобилът се задоволи с 6.5 л/100 км, при по-скоро динамично, отколкото екологично шофиране.
    При заводски среден разход от 5.1 л/ 100 километра, в рамките на теста, автомобилът се задоволи с 6.5 л/100 км, при по-скоро динамично, отколкото екологично шофиране.
  • С "Адам Рокс" спокойно може да се излезе извън пътя по утъпкани черни шосета, но си остава ограничението на предното предаване. Красивите джанти с нископрофилни гуми обаче не заслужават офроуд тормоз, освен ако не е крайно наложително.
    С "Адам Рокс" спокойно може да се излезе извън пътя по утъпкани черни шосета, но си остава ограничението на предното предаване. Красивите джанти с нископрофилни гуми обаче не заслужават офроуд тормоз, освен ако не е крайно наложително.
  • Лично за мен голямата изненада дойде от това, че въпреки отдалечаването от пътя, колата има невероятно пътното поведение на асфалт. По-скоро на майтап, реших да тествам "Адам Рокс" по завоите на Подбалканския път и съм сериозно впечатлен от работата по настройките на амортисьорите, пружините и геометрията на задното окачване.
    Лично за мен голямата изненада дойде от това, че въпреки отдалечаването от пътя, колата има невероятно пътното поведение на асфалт. По-скоро на майтап, реших да тествам "Адам Рокс" по завоите на Подбалканския път и съм сериозно впечатлен от работата по настройките на амортисьорите, пружините и геометрията на задното окачване.
  • Крайният резултат е изключителна стабилност в завой, като въпреки старанието ми, не се стигна до свирене на гуми и намеси от стабилизиращата програма.
    Крайният резултат е изключителна стабилност в завой, като въпреки старанието ми, не се стигна до свирене на гуми и намеси от стабилизиращата програма.
  • Удоволствието от шофирането се засилва от тежкото кормилно управление, което с натискане на бутон, може да стане много леко, решение, даващо предимства при маневриране.
    Удоволствието от шофирането се засилва от тежкото кормилно управление, което с натискане на бутон, може да стане много леко, решение, даващо предимства при маневриране.
  • Стартовата цена на "Опел Адам Рокс" е 30 284 лева с ДДС. Казано по друг начин, това е с почти 10 000 лева повече от стандартния "Адам", но пък серийното оборудване е по-богато.
    Стартовата цена на "Опел Адам Рокс" е 30 284 лева с ДДС. Казано по друг начин, това е с почти 10 000 лева повече от стандартния "Адам", но пък серийното оборудване е по-богато.
  • От друга страна обаче това е един от най-достъпните автомобили, с които можете да изпъкнете в градския трафик. В сравнение с класическо кабрио, със същите размери, колата е много по-функционална, без от това да страда удоволствието от шофирането и пътуването при сгънат покрив.
    От друга страна обаче това е един от най-достъпните автомобили, с които можете да изпъкнете в градския трафик. В сравнение с класическо кабрио, със същите размери, колата е много по-функционална, без от това да страда удоволствието от шофирането и пътуването при сгънат покрив.
  • Фоторазказ: Усещане за лято с кросоувър-кабриото на "Опел"