Лятото предполага пътувания сред природата, по възможност с открито превозно средство - велосипед, мотоциклет, кабриолет... От "Опел" предлагат още една възможност - новият "Адам Рокс", съчетаващ в себе си по уникален начин силните страна на кросоувър и кола с прибиращ се таван.
Лятото предполага пътувания сред природата, по възможност с открито превозно средство - велосипед, мотоциклет, кабриолет... От "Опел" предлагат още една възможност - новият "Адам Рокс", съчетаващ в себе си по уникален начин силните страна на кросоувър и кола с прибиращ се таван. "Рокс" е скромен откъм размери (дължината му е само 3.75 метра), но пък щедър, що се отнася до стилистични елементи, декоративните детайли и като цяло прави впечатление. Офроуд природата на автомобила се подчертава от защитни панели на арките на калниците в антрацитен цвят и сребристите защитни панели в предната и задната част. В допълнение просветът е увеличен с 1.5 см, в сравнение с обикновения "Адам" и най-ниската точка на колата е на 14 сантиметра от земята. Хромираният накрайник на ауспуха нанася завършващия стилистичен щрих, като добавя нужната на модела щипка спортен дух. За цялостната атрактивна визия на тестовия автомобил сериозен принос имаше и разработения специално за "Опел Адам Рокс" цвят "Goldbusters". В зависимост от светлината, той изглежда златист или жълтеникав. Крайният резултат беше привличане на погледите на мало и голямо, мъже и жени, дори с далеч по-скъпи коли. На едно място дори ме попитаха дали колата не е правена по поръчка. Разбира се, уау-ефектът на автомобила се дължи в голяма степен и на сгъваемия текстилен покрив, който заема мястото си или се прибира, до линията на задните странични колони, докато преброите до пет. Това става и в движение, независимо от скоростта. Текстилният таван пресъздава почти напълно усещането като в кабриолет, като допуска в салона миризмите и звуците от природата, но в същото време не кара пътуващите да се чувстват, като във въздушен тунел, където се тества аеродинамичността на автомобилите. Покривът е направен от трипластова текстилна материя, а сърцевината му е неопренов "сандвич". Това решение гарантира хидроизолация и спасяване от студа. В същото време шумовият комфорт е на ниво, като чак при надвишаване на 120 км/ч се появява свистене откъм горната част на колата. Салонът на "Опел Адам Рокс" е не по-малко свеж от външността на колата. Освен интересното оформление на различните зони, това е постигнато с предлагане на цветни панели на вратите, арматурното табло, зоната около скоростния лост и т.н. На волана има оптимален брой бутони. Приборното табло е пригледно, лесно четимо и даващо достатъчно сервизна информация. Предните седалки са много удобни, с отлична странична опора. Това, което учудва е, че в салона на "Опел Адам Рокс" се събират дори четирима пътници със средностатистически размери. Багажният обем е минимум 178 литра, като е напълно достатъчен за багажа на трима души за кратка почивка. Правилната му форма позволява да събере сериозно количество кутии за обувки да речем и торбите с покупките от мола. При сгъване на облегалките на задните седалки мястото за багаж скача на почти 700 литра. Освен от гледките край пътя и чисто автомобилните достойнства на колата, водачът и пътниците могат да се забавляват и с новото поколение на мултимедийната система IntelliLink. Тя е изключително лесна за употреба, позволява интеграция на функциите на смартфон и управлението му от екрана. Когато колата е в покой, на цветния, 7-инчов чувствителен на докосване, дисплей, могат да се гледат снимки и клипове. От гамата от пет бензинови мотори, тестовият модел се теглеше от новия еднолитров трицилиндров двигател с директно впръскване и турбо с мощност 115 к.с. Комбиниран с новата шестстепенна механична предавателна кутия с прецизна работа, той превръща "Адам Рокс" в учудващо пъргав автомобил. Моторът е приятно еластичен, тих в ниските обороти и добре звучащ във високите. С него джобният градски кросоувър се ускорява до 100 км/ч за под 10 секунди и е истинско удоволствие да го шофираш в тежък трафик, където пъргавината е ключова, за да си пробиеш път напред. При заводски среден разход от 5.1 л/ 100 километра, в рамките на теста, автомобилът се задоволи с 6.5 л/100 км, при по-скоро динамично, отколкото екологично шофиране. С "Адам Рокс" спокойно може да се излезе извън пътя по утъпкани черни шосета, но си остава ограничението на предното предаване. Красивите джанти с нископрофилни гуми обаче не заслужават офроуд тормоз, освен ако не е крайно наложително. Лично за мен голямата изненада дойде от това, че въпреки отдалечаването от пътя, колата има невероятно пътното поведение на асфалт. По-скоро на майтап, реших да тествам "Адам Рокс" по завоите на Подбалканския път и съм сериозно впечатлен от работата по настройките на амортисьорите, пружините и геометрията на задното окачване. Крайният резултат е изключителна стабилност в завой, като въпреки старанието ми, не се стигна до свирене на гуми и намеси от стабилизиращата програма. Удоволствието от шофирането се засилва от тежкото кормилно управление, което с натискане на бутон, може да стане много леко, решение, даващо предимства при маневриране. Стартовата цена на "Опел Адам Рокс" е 30 284 лева с ДДС. Казано по друг начин, това е с почти 10 000 лева повече от стандартния "Адам", но пък серийното оборудване е по-богато. От друга страна обаче това е един от най-достъпните автомобили, с които можете да изпъкнете в градския трафик. В сравнение с класическо кабрио, със същите размери, колата е много по-функционална, без от това да страда удоволствието от шофирането и пътуването при сгънат покрив.